home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

U okviru MotoPassion izložbenog prostora u okviru Sajma automobila u Beogradu, Delta Motors po prvi put izlaže BMW motocikle. Motocikli koji svakako najviše privlače paznju su dugoočekivani BMW skuteri, BMW C 600 Sport i BMW C 650 GT, ali i novi BMW R 1200 GS.

Više informacija o ovim motociklima u nastavku.

Novi BMW C 600 Sport i BMW C 650 GT.

Zahtevi kupaca po pitanju koncepta individualne mobilnosti su se drastično promenili, posebno u urbanim područijima. Izazovi sa kojima će se u budućnosti učesnici u  gradskom saobraćaju suočavati su rastuća gustina saobraćaja, cena goriva i strogi propisi o emisiji CO2.

BMW Grupa je prepoznala ove izazove i razvija rešenja za mobilnost sadašnjosti i budućnosti. Kao integralni deo BMW Grupe, BMW Motorrad se takođe bavi problemima mobilnosti i  budućih potreba kupaca. U ovom kontekstu, BMW Motorrad širi svoje poslovne aktivnosti da uključe urbani prevoz.

Kao svoju prvu ponudu u ovom segmentu, BMW Motorrad će predstaviti dva premijum vozila u maksi skuter segmentu. BMW C 600 Sport i BMW C 650 GT spajaju izvanredne performanse  motocikla sa specifičnom agilnošću i udobnošću skutera u jedinstveno i dinamično iskustvo u vožnji.

Novi maksi skuteri će biti izrađeni u novoj BMW Motorrad fabrici u Berlinu.

Dva dinamična maksi skutera za sportsku i turing vožnju. 

Različite karakteristike koncepata ova dva maksi skutera privlačna su širokoj ciljnoj grupi. C 600 Sport za vozače sa sportskim ambicijama i C 650 GT za kupce kojima su važniji turing vožnja i udobnost.

Bez obzira na razlike, C 600 Sport i C 650 GT su predstavnici jedinstvenog dizajnerskog jezika BMW Motorrad-a i postavljaju nove standarde u svom segmentu. Moderni i dinamični, savršen su primer filozofije dizajna u okviru BMW Motorrad-a.

Moćni dvocilindarski linijski motor sa CVT prenosom i karakterističnim zvukom.

Novi dvocilindarski linijski motor sa zapreminom od 647 kubika je novi produkt BMW Motorrad-a. U oba modela, izlazna snaga mu je 44 kW (60 KS) na 7500 obrtaja, a maksimalni obrtni momenat je 66 Nm na 6000 obrtaja. Snaga se prenosi direktno integrisanim CVT (continuously variable transmission) prenosom.

Motor duguje svoju nisku poziciju i nizak centar ravnoteže nagibu cilindara, koji su nagnuti unapred za 70°. Karakterističan zvuk i nizak nivo vibracija su rezultat tehničkih inovacija.

Sistem elektronskog ubrizgavanja snabdeva četiri ventila ispod dve duple bregaste osovine. Ulje se snabdeva iz suvog kartera pomoću dvostruke pumpe. Ovaj efikasan koncept hlađenja poboljšava termalni ekvilibrijum u dvocilindarskom motoru.

Izduvni sistem je u potpunosti napravljen od nerđajućeg čelika koji ispunjava Euro-4 standarde.

Vešanje koje osigurava dobro upravljanje i stabilnost u vožnji.

Jedan od ciljeva razvoja C 600 Sport i C 650 GT je kombinovanje stabilnosti pri velikim brzinama sa dobrom upravljivošću po gradu.

Prema tome, dizajn vešanja C 600 Sport i C 650 GT imaju torzionalno krut hibridni ram od cevastog čelika i jedinicu od livenog aluminijuma na ležaju oscilirajuće ruke.

Najveća moguća stabilnost u vožnji je obezbeđena nosačem livene oscilirajuće ruke od lakih legura sa koaksijalnim centrom rotacije.

Takođe, elementi vešanja ispunjavaju zahteve probirljivijih kupaca za sportskim karakterom i udobnošću. Napred, obrnuta viljuška ima prečnik od 40 milimetara. Sa leve strane zadnjeg kraja se nalazi nagnuta opruga amortizera. Hod opruge je 115 milimetara, što je često slučaj na motociklima. Takođe, širina i presek gume modela C 600 Sport i C650 GT odgovaraju dimenzijama motocikala.

Moćni kočioni sistem sa BMW Motorrad ABS-om u osnovnoj verziji.

Novi C 600 Sport i C 650 GT su opremljeni sa velikim kočionim sistemom koji se sastoji iz duplog kočionog diska napred i jednog diska nazad. Svi su prečnika 270 milimetara. Istovremeno su u osnovnoj verziji opremljeni BMW Motorrad ABS-om radi osiguravanja maksimalne moguće bezbednosti.

Multifunkcionalna instrument tabla i opcionalno LED dnevno svetlo.

Instrument table modela C 600 Sport i C 650 GT sačinjene su od velikih, lako čitljivih LED displeja sa integrisanim čitačema brzine i analognim brzinomerom. Instrument table imaju mnogo više funkcija nego što je to uobičajeno u ovoj klasi vozila.

Prvi put, BMW Motorrad nudi dnevno LED svetlo kao opciju na C 600 Sport i C 650 GT.

C 600 Sport, premijera BMW flexcase-a

BMW flexcase za C 600 Sport je inovativni koncept skladišnog prostora. Poklopac na zadnjem delu baze, ispod sedišta, povećava skladišni prostor stacionarnog vozila. Tako se u njega na primer mogu staviti dve kacige.

Kratak pregled karakteristika

           Dvocilindarski linijski motor sa visokim obrtnim momentom i CVT-om.

           Najmoćniji i najefikasniji motor u svojoj klasi.

           Kompaktan dizajn sa suvim podmazivanjem kartera.

           Izlazna snaga 44 kW (60 konjskih snaga) na 7500 obrtaja, maksimalni obrtni momenat od 66 Nm na 6000 obrtaja.

           Robusni zvuk i niski nivoi vibracija zbog tehničkih inovacija.

           Niska potrošnja goriva i emisija štetnih gasova zahvaljujući elektronskom sistemu ubrizgavanja goriva.

           Koncept vešanja sličan motociklu.

           Velikodušne dimenzije obrnute viljuške sa prečnikom od 40 milimetara.

           Oscilirajuća ruka sa širokom bazom ležaja i nagnututom oprugom amortizera na levoj strani

           Niski troškovi održavanja.

           Visok nivo aktivne bezbednosti zahvaljujući velikom kočionom sistemu i dvokanaklnom ABS sistemu u osnovnoj verziji.

           Parking kočnica se aktivira spuštanjem stalka.

           Multifunkcionalna instrument tabla sa onboard računarom.

           Opcionalno LED dnevno svetlo.

           Karakteristični dizajnerski jezik BMW Motorrad-a.

           Skladišni prostor velikodušne veličine. Svetska premijera BMW flexcase koncepta.

           Automatsko (C 650 GT) ili ručno (C 600 Sport) podešavanje vetrobranskog stakla.

           Tri boje za svaki model

           Širok izbor opreme i detalja poznatog BMW Motorrad kvaliteta.

Pregled razlika između C 600 Sport i C 650 GT.

Sportski, dinamičan skuter BMW C 600 Sport ima poziciju za sedenje dizajniranu za veoma aktivnu vožnju. Ovo je omogućeno rasporedom naslona za noge, sedišta i volana u ergonomski trougao. Sposobnosti za turing vožnjom, sa druge strane, omogućene su luksuznim modelom C 650 GT. Vozač i putnik imaju opušteniji sedeći stav koji je veoma bitan na dužim putovanjima. Ergonomlčni dizajn za još veću udobnost vozača i putnika se naročito primećuje na  udobnom sedištu sa prilagodljivim naslonom za leđa, višim volanom, kao i udobnim naslonima za noge koji su odvojeni za vozača i putnika. C 650 GT ima i veće, automatsko vetrobransko staklo, za bolju zaštitu od vetra i vremenskih uslova.

Ergonomija

           C 600 Sport sa dinamičnom pozicijom sedišta kao rezultat ravnijeg volana, sportskim dizajnom sedišta za jednu ili dve osobe i sportskim naslonom za noge putnika; visina sedišta

810 milimetara.

           C 650 GT sa udobnom pozicijom sedišta kao rezultat višeg volana, udobnijim i većim sedišta sa prilagodljivim naslonom za leđa vozača i odvojenim naslonima za noge putnika; visina sedišta 780 milimetara.

Vetrobransko staklo

           C 600 Sport sa mehaničkim nameštanjem vetrobranskog stakla u tri pozicije.

           C 650 GT sa većim staklom za 10 cm sa automatskim nameštanjem.

Karoserija i dizajn

           C 600 Sport sa  sportskim panelima. Nagnuti rep sa dinamičnim crtama i naglašenim ivicama karoserije daju mu lakoću i dinamičnost.

           C 650 GT naglašava udobnost. Paneli velikodušne veličine služe za izvanrednu udobnost i zaštitu od vetra i vremenskih uslova.

Svetla, pokazivači pravca, zadnja svetla

           C 600 Sport: prednji pokazivači pravca su integrisani u panele, dva okrugla svetla sa dva svetla sa strane, LED

           C 650 GT: Prednji pokazivači pravca su integrisani u retrovizore, dva okrugla glavna svetla sa bočnim svetlima čine vertikalni pojas svetala od tri elementa, LED zadnja grupa svetala sa integrisanim pokazivačima pravca.

Skladišni prostor

           C 600 Sport BMW flexcase konceptom i promenljivim skladišnim prostorom u zadnjem delu ispod sedišta. Uprkos sportskom zadnjem kraju, lako se mogu odložiti dve kacige kada je vozilo parkirano.

           C 650 GT sa velikim skladišnim prostorom od oko 60 litara u zadnjem delu može da smesti dve kacige i ostale alatke.

Boje

           C 600 Sport

Cosmic blue metallic matt

Titanium silver metallic

Sapphire black metallic

           C 650 GT

Sapphire black metallic

Platinum bronze metallic

Vermilion red metallic 

Novi BMW R 1200 GS

Usavršen je najuspešniji travel enduro motocikl na svetu

„BMW GS“ koncept duže od 30 godina predstavlja otelotvorenje uživanja u vožnji i želje za avanturom. Ovo se naročito odnosi na GS motocikle sa opposed-twin „boxer“ motorom. „Veliki GS“ dozvoljava vozačima da istraže najudaljenije uglove sveta – ideja koja je već inspirisala brojne svetske putnike da krenu na svoja putovanja.

Ali GS je bio, i još uvek jeste, mnogo više od ovoga. Bilo da ste u potrazi za sportskom vožnjom po vijugavim seoskim putevima, izvrsnom brzinom na autoputevima, opuštenom vožnjom sa putnikom ili avanturom po grubim terenima – svaki GS je svojevremeno nudio ove mogućnosti, i to se sa novom verzijom neće promeniti.

Jedinstveni kocept velikog travel enduro motocikla sa snažnim boxer motorom i autentičnim šarmom je i danas voljen od strane ljubitelja motocikala širom sveta. Nije „veliki BMW GS“ sa boxer motorom uzalud, već duže vreme, neprikosnoveni lider u svom tržišnom segmentu, kao i najprodavaniji model u BMW Motorrad selekciji. BMW sada počinje novo poglavlje u GS istoriji: najpopularniji travel enduro na svetu je doveden do savršenstva.

Izazov: Kako se dodatno poboljšati nakon devet godina na vrhu.

Čak i u svojoj devetoj godini proizvodnje, aktuelni BMW R 1200 GS svojim izvanrednim konceptom i inovativnom tehnologijom još uvek postavlja standarde u svom segmentu. Sa preko 170,000 prodatih motora, on je najuspešniji i najprodavaniji travel enduro na svetu.

Dakle izazov sa kojim se odsek za razvoj BMW Motorrad-a bio suočen bio je značajan: dalja optimizacija GS motocikla - trodecenijske ikone – njegovo poboljšanje u svim sferama, kao i opremanje inovativnom tehnologijom, kako bi se osigurala njegova popularnost i u budućnosti.

Razvojni ciljevi novog BMW R 1200 GS:

           Dalje poboljšanje ukupnih performansi – bez zapostavljanja ustanovljenih vrednosti.

           Usavršavanje turing mogućnosti.

           Povećavanje off-road mogućnosti.

           Postizanje sjajnih performansi u travel enduro segmentu

           Pripremiti se za budućnost po pitanju buke i izduvnih gasova.

           Vešanje sa vrhunskim upravljanjem, optimalnom vučom i poboljšanim off-road performansama.

           Povećati aktivnu i pasivnu bezbednost.

           Osigurati jedinstveni BMW Motorrad dizajn u tipičnom GS stilu.

           Osigurati vhunski kvalitet koji je karakteristika BMW Motorrad-a.

Novi dizajn boxer motora sa vazdušnim/vodenim hlađenjem, vertikalnim protokom, integrisanim menjačem i kardanskom osovinom na levoj strani.

R 1200 GS je, u nastojanju da se postignu pomenuti ciljevi, u potpunosti redefinisam, naročito po pitanju koncepta pogona.

Ispunjavanje predviđenih budućih uslova vezanih za buku i emisiju izduvnih gasova, kao i ostvarivanje performansi ka kojima se teži, osigurano je , između ostalog, promenom u sistemu za hlađenje. Boxer motor u novom R 1200 GS i dalje koristi vazdušno/tečno hlađenje, međutim, ulje je zamenjeno mešavinom glikola i vode.

Takozvano precizno hlađenje (princip sličan onom koji se koristi u Formuli 1) uključuje samo one elemente motora koji se hlade rashladnom tečnošću i koji su naročito izloženi termalnom naporu. Motor i dalje koristi hlađenje vazduhom i time je očuvan karakterističan izgled opposed twin boxer motora. Njegova dva hladnjaka su mala i neprimetno integrisana.

Protok je sada vertikalan umesto horizontalnog, što omogućava poboljšano punjenje, a u kućište motora je integrisan šestostepeni menjač kao i mokro kvačilo sa anti-hopping funkcijom, umesto suvog kvačila koje je ranije korišćeno. Sa izlaznom snagom od 92kW (125 konjskih snaga) na 7700 obrtaja i 125 Nm na 6500 obrtaja, novi motor nudi vrhunsku snagu i performanse u okviru travel enduro segmenta.

Težina samog motora, prema DIN-u, je 238kg, uključujući standardni BMW Motorrad Integral ABS.

E-gas i kontrola krstarenja

Elektromotorni pokretač gasa se sada prvi put koristi na GS motociklu. Komande vozača se direktno prosleđuju senzorom u ručici gasa ka sistemu za kontolu motora; ovo zatim reguliše ventil gasa elektronskim putem. Upotreba E-gas sistema donosi značajan napredak u smislu kontrole i brzine odziva na komandu. Štaviše, vozač može da prilagodi karakteristike motora situaciji na putu preko pet režima vožnje (opcioni dodatak). Takođe je moguće uključiti funkciju elektronskog tempomata (opcioni dodatak).

ASC i režimi vožnje kao opcioni dodaci: pet režima – „Rain“, „Road“, „Dynamic“, „Enduro“ i „Enduro Pro“.

Kako bi mogao da se prilagodi pojedinačnim potrebama vozača, novi BMW R 1200 GS nudi pet režima vožnje. Vezan za njih je i Automatska Kontrola Stabilnosti (ASC) sa specijalnom enduro konfiguracijom. Ako se odabere ova opcija, BMW Motorrad ABS, ASC i poluaktivno vešanje, ako je ono ugrađeno, se prilagođavaju profilima ovih pet režima.

Poluaktivno vešanje: opcioni BMW Motorrad Dynamic ESA za optimalnu dinamiku vožnje u svakoj situaciji.

Novo poluaktivno vešanje BMW Motorrad Dynamic Elektronsko Podešavanje Vešanja (ESA) otvara novi niz mogućnosti i nudi maksimalnu bezbednost i performanse u vožnji. Dynamic ESA prati vertikalno kretanje prednjeg i zadnjeg točka, kao i druge parametre, preko senzora u opruzi, i prilagođava  tvrdoću vešanja uslovima vožnje i manevrima koji se izvode.

Nova šasija sa cevastim čeličnim ramom i posebno prilagođenim dimenzijama guma, 120/70 R19 napred i 170/60 R17 pozadi.

Šasija koristi potpuno novi ram od cevastog čelika sa bolt-on zadnjim ramom. Uz novodizajnirani Telelever napred i EVO Paralever nazad, ovo je ishodilo daljim povećanjem torzione krutosti, stabilnosti u vožnji i preciznosti upravljanja. Optimizovano upravljanje rezultat je poboljšane geometrije šasije i duže oscilirajuće ruke koja poboljšava vuču, posebno u vožnji preko grubog terena.

Unikatna karekteristika novog R 1200 GS su gume veličine 120/70 R19 napred i 170/60 R17 pozadi, posebno prilagođene da poboljšaju performanse

Prerađen kočioni sistem sa zračno postavljenim Brembo Monobloc kočionim čeljustima i BMW Motorrad Integral ABS-om u osnovnoj opciji.

Kočioni sistem R 1200 GS je takođe intenzivno prerađen. Sada postoje zračno postavljene Brembo Monobloc kočione čeljusti napred, i veći kočioni disk nazad.

U skladu sa BMW Motorrad principom „Safety 360°“ novi GS je, u osnovnoj verziji, opremljen BMW Motorrad ABS sistemom.

Prvi motor na svetu sa LED glavnim svetlom i integrisanim dnevnim svetlom za veću bezbednost.

Čak i u standardnoj verziji, novi R 1200 GS ima optimizovano glavno svetlo. Kako bi bio još vidljiviji tokom dana, BMW Motorad nudi dnevno svetlo kao opciju. Za odličnu osvetljenost puta, i time veću bezbednost i noću i danju, LED glavno svetlo sa integrisanim dnevnim svetlom se prvi put ikada ugrađuje u motor. Ono je spoj inovativne LED tehnologije i sofisticiranog koncepta protiv zagrevanja i kondenzacije.

Elektronski sistem sa novim napajenjem i Multi-Controller za BMW Motorrad Navigator IV.

Novi R 1200 GS ima inovativni sistem napajanja sa poboljšanom funkcionalnošću, kakav se već koristi u modelima sa šest cilindara K 1600 GT i GTL. Kao i ranije, CAN bus (Controller Area Network) i LIN bus tehnologija (Local Interconnect Network) omogućavaju jednostavnije električne instalacije u poređenju sa konvencionalnim sistemima. Bivša centralna elektronika vozila je podeljena na dve odvojene kontrolne jedinice.

Multi-Controller dozvoljava brzo i zgodno upravljanje BMW Motorrad Navigator IV sistemom. Nalazi se na unutrašnjoj strani rukohvata volana. Ovo znači da odabir funkcija manje odvlači pažnju i ne zahteva da se ruka skloni sa volana.

Aerodinamički optimizovano i ergonomično vetrobransko staklo kojim se upravlja jednom rukom.

Novo vetrobransko staklo na modelu R 1200 GS nudi poboljšanu zaštitu od vetra i vremenskih uslova i smanjuje buku u vožnji. Prilagođavanje je jednostavno: lako dostupnim i ergonomično postavljenim točkićem se upravlja korišćenjem jedne ruke.

Novi R 1200 GS ima mnogo opcija za podešavanje sedišta i optimalni komfor tokom vožnje. Sedište vozača se sada može podesti po visini i po nagibu, a sedište putnika se može pomerati po dužini, kako bi se postigla optimala udaljenost između vozača i putnika. Novi volan se lako može okrenuti ka gore i osigurava još bolju poziciju vozača za off-road vožnju. Visoko i nisko sedište, kao i podesivi oslonac za noge i podesive nožne kontrole upotpunjavaju izbor specijalne dodatne opreme.

Pregled karakteristika novog BMW R 1200 GS.

           Potpuno novi dizajn motora za najbolju dinamiku vožnje u travel enduro segmentu.

           Zapremina motora 1170cc, izlazna snaga od 92 kW (125 konjskih snaga) na 7700 obrtaja i maksimalni obrtni momenat od 125 Nm na 6500 obrtaja

           Glave cilindara sa vertikalnim protokom za poboljšanu efikasnost i performanse.

           Kompaktno vazdušno/vodeno hlađenje za optimalno upravljanje toplotom.

           Osnovni motor sa kompaktnom, laganom radilicom optimalne krutoće.

           Vertikalno odvojeno kućište u open desk konstrukciji.

           Šestostepeni menjač integrisan u kućište motora, uključujući mokro kvačilo sa anti-hopping funkcijom i smanjenim otporom.

           Novi usisni sistem za optimalnu snagu i obrtni momenat, sa prečnikom ventila gasa od 52 milimetra

           E-gas za poboljšanu, glatku vožnju i specijalne funkcije.

           Inovativni izduvni sistem sa elektronskom kontrolom izduvnog poklopca za optimalne performanse.

           Selektivni režimi vožnje „Rain“, „Road, „Dynamic“, „Enduro“ i „Enduro Pro“ sa tri različite elektronske kontrole gasa.

           Novo vešanje sa torziono krutim cevastim čeličnim ramom i bolt-on zadnjim ramom.

           Optimizovana lagana kadranska osovina sa leve strane.

           Telelever napred i EVO Paralever nazad, za još precizniji osećaj u vožnji.

           Prerađena geometrija šasije i duža oscilirajuća ruka za odličnu vuču.

           Optimizovana širina i pozicija sedišta, i prilagodljivi volan za još veću udobnost.

           Optimizovana udaljenost vozača od zemlje.

           Dimenzije guma/točkova od 120/70 R19 napred i 170/60 R17 nazad, specijalno prilagođene za R 1200 GS.

           Prerađen BMW Motorrad kočioni sistem sa zvezdasto postavljenim Brembo Monobloc kočionim čeljustima napred i plutajućom stegom sa dva klipa i uvećanim kočionim diskom nazad (276 mm umesto 265 mm).

           BMW Motorrad Integral ABS u osnovnoj verziji.

           Poluaktivno vešanje Dynamic ESA (opcija).

           Glavno svetlo sa optimizovanom efikasnošću i LED dnevnim svetlom (opcija).

           Prvi motocikl na svetu sa LED glavnim svetlom i integrisanim dnevnim svetlom (opcija).

           Novi električni sistem sa poboljšanom podelom funkcija.

           Elektronski tempomat (opcija).

           Priprema za navigacionu jedinicu sa Multi-Controller sistemom za upravljanje BMW Motorrad Navigator IV navigacijom (opcija).

           Vetrobransko staklo sa odličnom zaštitom od vetra i vremenskih uslova.

           Sedište sa prilagodljivom pozicijom za savršenu ergonomiju.

           Lako sklopivi nosači registarskih tablica, za off-road vožnju.

           Povećana visina (+8 mm).

           Nova grupa instrumenata sa on-board računarom u osnovnoj verziji. PRO on-board kompjuter kao opcija.

           Četiri boje između kojih se može birati:

Alpine White, Racing Red, Blue Fire i Thuder Grey Metallic.

           Širok izbor posebnog pribora i opreme za vozače.

PR Delta Motors



čitanja : 4177



Komentari

Prekjuce sam se prvi put vozio na najnovijem 1200GS opremljen svom mogucom opremom.
Najvise me odusevio quickshifter, menjanje brzina bez kvacila ( na gore ) sa otvorenim gasom, salta u treptaju oka.
Kocnice takodje odlicne, kopa u mestu i stabilan pri kocenju.
Udoban, komforan, ogroman.
Ozbiljna masina, za one koji gotive taj fazon motora.
Na dole se salta bez gasa.

Autor MB 10 Jul 2015, 16:38