home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Yamaha YZF

Prošlog meseca smo saznali da Yamaha sprema novi YZF-R7 model za 2022, a prema dostupnim informacijama, pokretaće ga jedinica zapremine 689 kubika, najverovatnije ista CP2 jedinica kakva se nalazi sa MT-07. Zbog toga su mnogi debatovali da li novi motocikl uopšte treba da ponese YZF-R7 ime, pa čak i da li bi mogao da se nazove naslednikom R6. Ista vest je podstakla glasine da se sprema i R9, koji vi koristio trocilindarsku jedinicu od 890 kubika sa MT-09.

Gde ima dima, ima i vatre. Naime, iz pouzdanih izvora stižu informacije da je Yamaha podnela zahtev za registrovanje određenih naziva, koji sugeriše čitavu novu liniju YZF modela, od R1 do R9, a uz YZF-R15, YZF-R20 i YZF-R25. R1, R3 i R6 već postoje, ako i modeli R15 i R25. Znamo da se sprema novi R7, ali informacije navode da su u planu i R2, R4, R5, R8 i R9, kao i R20 model male kubikaže.

Ipak, registracija određenih naziva ne mora nužno da znači da će svi biti iskorišćeni, a često se može čuti da se pojedini nazivi registruju samo kako drugi proizvođači ne bi mogli da ih upotrebe. Međutim, takvu praksu obeshrabruje japanski zakon i traži neki dokaz da će se ime zaista upotrebiti i to u vremenskom periodu od najviše tri godine nakon registracije. Stoga je logično pretpostaviti da Yamaha namerava da iskoristi bar većinu ovih naziva (ako ne i sve).

Kao što smo već pomenuli, agregat za R9 već postoji, dok je R7 već uveliko deo planova. R6 se ne proizvodi, osim u ograničenoj seriji dostupnoj za stazu i to isključivo u Evropi. Što se ostalih zapremina tiče, Yamaha u ovom trenutku nema odgovorajuće jedinice.

S tim u vezi, postavlja se pitanje ima li smisla ponuditi  čitavu liniju R modela u trenutku dok se tržište udaljava od sportskih motocikala visokih performansi.

Tu je i strah od preklapanja. Da li je stvarno potreban R8, ako već R7 i R9 postoje? Doduše, moguće je da se radi o modelima namenjenim pojedinačnim tržištima. Na primer, Honda u Japanu nudi verziju svog CB500 sa agregatom od 400 kubika, a možda Yamaha isto želi da uradi sa R4 i R5.

Jedino se dolazak R7 očekuje u narednoj godini, uz mogućnost da posle njega na tržište stigne i R9. Videćemo šta japanska kompanija sprema.

Izvor: Moto-berza.com



čitanja : 247



Komentari