Kawasaki razvija sistem kamere za H2 SX

Kawasaki je nedavno osvežio H2 SX liniju, koja je za 2022. dobila potpuno novu radarsku tehnologiju.
Međutim, ako je verovati dostupnim informacijama, Japanci su spremili još toga. Tu se pre svega misli na sistem kamere koji će raditi zajedno s radarskim senzorima
H2 SX u aktuelnoj verziji ima dva radara – jedan napred koji omogućava rad adaptivnog tempomata i sistema upozoravanja na sudar, dok zadnji rukuje sistemom praćenja mrtvih uglova.
I mada H2 SX nije prvi motocikl koji ima sistem potpomognut radarima, jedini koji ima ima Bosch senzore. Njih nemaju konkurentski modeli Ducati Multistrada V4, KTM 1290 Super Adventure i BMW R 1250 RT.
Sama tehnologija je veliki korak napred za svet motocikala, ali treba napomenuti da nije savršeno rešenje za povećanje bezbednosti vozača. Razlog je što ne može da detektuje detalje vezane za boju, svetlo i površinu.
Kawasaki zbog toga razvija sistem kamere, sličan onima koji postoje na savremenim automobila. To potvrđuju i najnoviji patenti.
Prema dostupnim informacijama, kamera će najverovatnije biti smeštena iza ekrana, u namenski napravljenom panelu.
Sami patenti ne otkrivaju mnogo, ali navode da će kamera pomogati prednjem faru. To bu moglo da znači da će možda kontrolisati duga i kratka svetla, u zavisnosti od uslova vožnje.
Prepoznavajući prepreke i moguće opasnosti na putu, sistem bi mogao da dodatno pomogne tehnologiji radarskih senzora.
Tako bi H2 SX mogao da postane najbezbedniji motocikl na tržištu, ali i prvi koji ovakav sistem mogao da usvoji, mnogo pre svojih konkurenata.
Izvor: Moto-berza.com
Foto: Kawasaki