home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Mitsubishi iMiEV

U Japanu se vozila s unutrašnjim sagorevanjem oporezuju zavisno o veličini motora do 110.000 jena (758 evra) godišnje. Međutim, lokalne vlasti oporezuju električna vozila i vozila na gorive ćelije sa do 25.000 jena (173 evra) godišnje, bez obzira na njihove specifikacije. Sada bi to moglo da se promeni.

Zakonodavci u Japanu bi mogli da promene lokalne poreze na električna vozila kako se njihov broj na lokalnim putevima povećava. Nikkei Asia izveštava da je jedna promena koja se razmatra oporezivanje električnih vozila na bazi njihove snage. To je pristup usvojen u nekim evropskim zemljama, a Ministarstvo unutrašnjih poslova i komunikacija smatra da bi sada mogao da bude pravi trenutak za takve promene, navodi Jutarnji.hr.

Električna vozila čine između 1 posto i 2 posto prodaje novih automobila u Japanu, a ministarstvo će od kreatora politike zatražiti da razmotre predloge koji će biti uključeni u vladine poreske planove za fiskalnu godinu 2023. Očekuje se da će Japan prikupiti 1,5 triliona jena u fiskalnoj godini 2022. zbog svojih poreza na automobile. Taj novac je važan održavanje puteva, ali je pao za 14 posto od svog vrhunca u fiskalnoj godini 2002.

Podrazumeva se da je ministarstvo zabrinuto da će prelaz na električna vozila dodatno smanjiti ovaj izvor prihoda, napominjući da su električna vozila teža od vozila s unutrašnjim sagorevanjem i predstavljaju veće opterećenje za lokalne puteve.

Ministarstvo privrede, trgovine i industrije se usprotivilo povećanju poreza koje bi moglo da uspori potražnju za električnim vozilima u Japanu. Japansko Ministarstvo finansija takođe traži načine za suzbijanje očekivanog pada prihoda od poreza na benzin i moglo bi da uvede porez na bazi udaljenosti vožnje.

Izvor: Jutarnji.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mitsubishi



čitanja : 263



Komentari