Novi gradski mališan iQ predstavlja serijsku verziju Toyotinog prošlogodišnjeg istoimenog koncepta, promovisanog na Salonu automobila u Frankfurtu. Takođe, Toyota iQ može da se shvati i kao odgovor japanskog giganta na Mercedesov Smart (dakle Toyotin "genijalac" protiv Mercedesovog "pametnjakovića"), a treba da raskrsti sa konvencionalnim shvatanjem dizajniranja i razvoja ultra-kompaktnih, gradskih automobila. Tačnije, iQ ima zadatak da reflektuje životni stil svog vlasnika, koji žele da se izraze i kroz dinamičan i provokativan dizajn svog automobila.
iQ je dugačak samo 2985 mm (420 mm kraći od Toyote Aygo i 765 mm manje od Yarisa), ali zahvaljujući fleksibilnom enterijeru, pruža dovoljno mesta za četiri putnika (tri odrasla i jedno dete) i to u jedinstvenoj 3+1 kombinaciji rasporeda sedenja.
iQ je inače širok 1700 mm, visok 1500 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2000 mm, a težina 1000 kg. Ipak, bez obzira na veličinu, u Toyoti naglašavaju da je iQ veoma bezbedan automobil, pa očekuju svih 5 zvezdica za bezbednost na Euro NCAP crash testu.
U odnosu na istoimeni koncept, serijski iQ odlikuje nešto izmenjeni prednji i zadnji deo (veća svetla, drugačiji "nos" i novi branici), kao i drugačije oblikovana bočna stakla. Bez obzira na svoju veličinu, iQ će imati aluminijumske točkove od 16 inča, retrovizore sa integrisanim žmigavcima, klima uređaj, ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti, a kao opciju i satelitsku navigaciju sa 5,8 inčnim ekranom u boji i osetljivim na dodir.
Kupcima će na raspolaganju biti dva benzinca (zapremine 1,0 i 1,3 litra sa 68KS i 100KS) i jedan 1,4 litarski dizel D4-D motor sa 66kW/90KS.
Osnovni trocilindrični benzinski motor od 998 kubika zapremine inače razvija 50kW/68KS pri 6000 o/min. i 93Nm obrtnog momenta pri 3600 o/min., a iQ sa njim troši 3,9 litara goriva na 100 km i emituje 92 grama CO2 po kilometru.
Toyota inače namerava da plasira oko 100.000 primeraka ovog modela godišnje.
Kako su cene goriva sve veće, a kupci se sve više okreću ekonomičnijim automobilima (tome u prilog govore i prodajni rezultati Smarta i Minija u SAD-u), u Toyoti ozbiljno razmatraju mogućnost da iQ ponude i američkim kupcima. Što se ostalih tržišta tiče, Toyota je već najavila da će iQ u Japanu biti lansiran u novembru ove, dok u Nemačkoj startuje u drugoj polovini naredne godine (po ceni od nepunih 12.000 evra).