Renaultova pristupačna limuzina na bazi Clia II (od 2000. godine je prodata u više od 600.000 primeraka), koja se u zavisnosti od tržišta prodaje kao Renault Thalia, Clio sedan, Symbol ili Nissan Platina, upravo je na svetskoj premijeri na Salonu automobila u Moskvi dobila svog naslednika.
Mada je Thalia II (u Rusiji kao Renault Symbol) dizajnerski sada nešto privlačnija nego dosadašnji model (Francuzi s tim u vezi u svom press saopštenju čak pominju reči kao što su elegancija, harmonija, stil), jasno je da se ni ova Thalia neće kupovati zbog svog izgleda. Za razvoj Thalije II su inače odgovorni inžinjerski timovi iz Francuske, Turske i Rumunije, koji su na ovaj model potrošili 26 meseci i oko 100 miliona evra (u ovaj trošak je uključen i novac investiran u početak proizvodnje).
Renault takođe napominje da će putnici uživati u komfornoj i kvalitetno izrađenoj kabini (Renault posebno navodi poboljšanje zvučne izolacije), dok paleta motora obuhvata benzinske i dizel agreagate sa malom potrošnjom i istom takvom emisijom CO2. Tačnije, ponudu (u zavisnosti od tržišta) čine:
- benzinci 1.2 16V sa 55kW/75KS i 105Nm obrtnog momenta (troši 5,9 litara goriva na 100 km, emituje 140 grama CO2 po kilometru), sledi 1.4 od 55kW/75KS i 114Nm, pa 1.4 16V sa 72kW/98KS i 127Nm i na kraju najsnažniji 1.6 16V koji raspolaže sa 77kW/105KS i 148Nm.
- dizelaši 1.5 dCi u verzijama sa 48kW/65KS i 160Nm, kao i 62kW/85KS i 200Nm. Ovaj snažniji dCi ima kombinovanu potrošnju od 4,3 litra na 100 km, dok mu emisija CO2 iznosi 116 g/km. Ovde i napomena da dva najsnažnija benzinca mogu biti uparena i sa četvorostepenom proactive automatskom transmisijom, dok je standard kod svih modela petostepeni manuelni menjač.
Nova Thalia/Symbol je inače dugačka 426 cm, a visoka 143 cm (što znači da je za 11 cm duža i 1 cm viša od svog istoimenog prethodnika), dok zapremina prtljažnika iznosi 506 litara (čisto radi poređenja, Dacia Logan u limuzinskoj veziji ima prtljažnik od 510 litara).
Što se prodaje tiče (na najvažnijim tržištima staruje u periodu od septembra do novembra ove godine), u Renaultu najviše računaju na porodične ljude u zemljama Centralne i Istočne Evrope, Rusije, Turske i u zemljama Magreba. Proizvodnja će se odvijati u fabrici Oyak-Renault u Bursi (Turska), koja ima kapacitet od 360.000 automobila godišnje (pored Thalije II, proizvodi i Megane II sedan i Clio III u hatchback i karavan verzijama).
VIDEO I : Renault Thalia/Symbol
VIDEO II : Renault Thalia/Symbol