home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Glavna zvezda Kijinog izložbenog prostora na ženevskom salonu automobila bio je novi Sportage, a društvo su mu pravili ostali predstavnici okolišu prihvatljivije Kijine podmarke ‘EcoDynamics’ – između ostalog koncept električnog monovolumena Venga EV i  hibridni kupe koncept Kia Ray. 

Uprkos neugodnim globalnim trendovima u ekonomiji Kia je povećala prodaju vozila i povećala tržišne udele u brojnim regionima. Prošle godine Kia je širom sveta prodala 1,65 mililjona vozila, što je 20% više nego godinu ranije. U ovoj godini kada Kia u svojim prodajnim salonima bude imala novog Sportaga, novu Vengu, novog Sorenta i već afirmisane modele cee'd i Soul, jasno je da će se Kia – zajedno sa sestrinskim Hyundaijem čini 4. najvećeg automobilskog proizvođača – ove godine vinuti još više.

Novi Kia Sportage – urbani sportski terenac

Pored potpuno novog oblika karoserije, novih motora i sveže unutrašnjosti se novi Sportage može pohvaliti i okolišu prihvatljivijim tehnologijama, zahvaljujući kojima troši manje goriva i pritom ispušta manje emisija CO2 u atmosferu.
Iako je Sportage promenio svoje dimenzije (duži, širi i niži je od svog pretka), novajlija je ipak zadržao SUV karakteristike, koje su ga učinile tako popularnim širom sveta.


Njegova osnova, koja je nastala pod dirigentskim štapićem Kijinog glavnog dizajnera, Nemca Petra Schreyera, temelji na konceptu Kia Kue, koji je bio javnosti premijerno predstavljen 2007. godine.

4,4-metra dug Sportage je čak 91 kg lakši od prethodnika, a njegov koeficijent otpora vazduha je 0,37 (0,40 kod starog Sportaga), što utiče na manju potrošnju goriva i uglađeniju vožnju.

U drugoj polovini godine, kada budu dostignuti maksimalni proizvodni kapaciteti u Kijinoj slovačkoj fabrici, na raspolaganju će biti 4 motora (2 benzinska i 2 dizelska, snage od 115 KS do 163 KS), 6-stepeni manuelni i automatski menjač i pogon na 2 ili 4 točka. Na raspolaganju će biti i ISG sistem (Start/Stop), koji će emisije CO2 smanjiti do najnižih 138 g/km.

Električna Kia Venga EV kao koncept

U Ženevi je kao koncept premijerno predstavljena i električna Kia Venga, okolišu prihvatljivija verzija monovolumena Venga, koji kod nas stiže početkom aprila. Elektro motor će imati najveću snagu 80 kW (107 KS), a najveći obrtni moment iznosi 280 Nm.

Venga EV, koja spada pod okrilje podmarke ‘EcoDynamics’ ima twin-pack 24 kWh bateriju, koja koristi inovativnu LiPoly (Lithium Ion Polymer) tehnologiju, koja u odnosu na obične baterije nudi brojne prednosti, a sa samo jednim punjenjem ima domet 180 km.
Baterija se u roku 20 minuta napuni do 80 posto kapaciteta (snage 50 kW). U normalnom ciklusu (3,3 kW) dostiže puni kapacitet nakon osam sati punjenja.


Venga EV od mirovanja do 100 km/h ubrzava za 11,8 sekundi, dok je maksimalna brzina  140 km/h. 


Za sada nema najave serijske izrade električne Venge, mada već gore navedeni tehnički podaci govore o Kijinom napretku pri izradi serijskog električnega vozila, koje se čini sve bliže.

Evropska premijera ‘plug-in’ hibridnog koncepta Kia Ray

Samo nekoliko dana nakon svetske premijere na salonu automobila u Chicagu se 4,4-metra dug koncept Kia Ray predstavio i Evropoljanima. 4-vratni model može pomoću elektro motora preći maksimalnu razdaljinu 80 km, a zajedno sa benzinskim motorom može preći čak 1.200 km sa jednim jedinim punjenjem, što mu omogućava neverovatno niska potrošnja goriva 1,398 l/100km. 


Zahvaljujući čistim i glatkim linijama karoserije Ray se odlikuje izvanrednim koeficijentom otpora vazduha koji iznosi 0,25.

Ispod »haube« smešten je 1,4-litarski benzinski Gamma motor sa direktnim ubrizgavanjem goriva, koji proizvodi 115 KS. 78-kilovatni električni motor smešten je između motora i menjača, a zajedno pružaju najveću snagu 153 KS. Najveća brzina kojom se  Ray može pohvaliti je 175 km/h.


Snaga se prenosi na prednji par točkova, a u zavisnosti od načina vožnje može se koristiti benzinski ili elektro motor ili oba istovremeno. Baterije su jedne od najboljih na tržištu LiPoly (Lithium Ion Polymer), čije punjenje je vrlo jednostavno, jer je utičnica sasvim obična (odatle i izraz plug-in što na engleskom znači uključenje u električnu utičnicu).

Izvor : Kia.rs



čitanja : 1390



Komentari

Koeficijent otpora od 0,25 je vrlo sumnjiva vrednost sa ovakvim naplacima blatobranima i zadnjim delom. A gde su brisači , retrovizori, kvake za vrata, antena i gril za hlađenje benzinskog motora?

Autor berik 11 Mar 2010, 22:51

@berik
Ipak je ovo koncept! :)

Autor ALEKSANDAR BG 12 Mar 2010, 06:51

Ma pogledaj samo prednju masku, ravna kao tacna, nema sanse da ima 0.25 pa nije bolid!

Autor lok 12 Mar 2010, 20:37