
Potpuno nov Ford B-MAX – koje će debitovati na salonu automobila u Ženevi – uspostavlja nove standarde u svojoj klasi za ekonomičnost u potrošnji goriva i emisiju ugljen-dioksida, zahvaljujući Fordovim najnovijim benzinskim i dizel motorima.
Novi B-MAX pokretan 1.6-litarskim TDCi dizel motorom emituje 104 g/km CO2 i troši 4.0 l/100 km (70.6 mpg). Ovo je uporedivio sa konkurentskim svestrano aktivnim vozilima na tržištu koja emituju između 109 i 119 g/km CO2 i troše između 4.1 i 4.6 l/100 km.
B-MAX sa 1.0-litarskim EcoBoost benzinskim motorom (120 KS) će ponuditi emisiju CO2 od 114 g/km i potrošnju goriva od 4.9 l/100 km (57.6 mpg). Vlasnici mogu uštedeti oko 340 evra godišnje u poređenju sa B-MAX-ovim rivalima pokretanim benzinskim motorima, a koji kaskaju sa emisijom CO2 od 134-149 g/km i potrošnjom goriva od 5.7–6.4 l/100 km.

"Naš cilj sa B-MAX-om je bio da redefinišemo segment kroz primenu novih tehnologija i dovitljivost, a to uključuje najbolju ekonomičnost u potrošnji goriva", kaže Barb Samardžič, potpredsednik za razvoj proizvoda u Ford Evropa.

B-MAX poseduje čitav niz tehnologija koje smanjuju potrošnju goriva i emisiju CO2. One uključuju Auto-Start-Stop sistem, koji automatski isključuje ("gasi") motor kada je vozilo u stanju mirovanja; Ford Eco Mode informacioni sistem za vozača, koji pomaže vozaču da usvoji ekonomičniji stil vožnje; indikator za promenu stepena prenosa, kako bi se ostvario najefikasniji trenutak za promenu "brzine" i pametno regenerativno punjenje, koje puni bateriju (akumulator) u najekonomičnijem trenutku tokom putovanja.

Dovođenje B-MAX-a do proizvodne faze zahtevalo je novi pristup konstrukciji vrata, koji je rezultirao širokim pristupom u kabinu – za vozača, putnike i prtljag; sa centralnim stubovima integrisanim u sama vrata. B-MAX će takođe imati superioran nivo izrade i visok kvalitet ugrađenih materijala koji se retko pronalaze u pristupačnom kompaktnom automobilu, zajedno sa fleksibilnim sedenjem i vodećim u klasi prostorom za prtljag.
PR Grand Motors
Foto: Ford / arhiva Autoblog.rs