
Odbrojavanje je počelo: početkom 2013. potpuno novi Opel ADAM će biti dostupan u prodajnim salonima i počeće da impresionira na putevima. Za Opelovim šik, urbanim malim automobilom i šampionom individualizacije će se okretati glave u našim gradovima, baš kao na svetskoj premijeri na Salonu automobila u Parizu.
Njegov moderan, smeo i živopisan izgled to garantuje isto kao i njegova gotovo neograničena mogućnost za prilagođavanje koja čini skoro svakog ADAM-a jedinstvenim.

Sa potpuno novim ADAM-om, Opel ulazi u rastući lifestyle segment. Sa kratkom i jakom osnovom, ADAM je skoro 3,70 metara dugačak i 1,72 metra širok (bez retrovizora). Fanki trovratni kompakt, savršen je za urbane sredine. Međutim, njegova vozna dinamika takođe briljira i izvan grada zahvaljujući šasiji i postavkama upravljanja koji se fokusiraju na zabavu i agilnost.
Unutar kabine, ADAM nudi sedišta za četiri osobe koje će uživati u premijum atmosferi i visokom stepenu prostranosti neobičnim za mali automobil. ADAM-ova kabina takođe može biti personalizovana prema ukusu vlasnika širokim izborom boja, dekora, stilskog plafona i svetlosnim efektima.

Opel ADAM takođe pruža vrhunske tehnologije iz viših segmenata. Novi IntelliLink informativno-zabavni sistem, koji integriše vlasnikov smartphone u automobil (Android i Apple iOS) čineći ga malim automobilom sa najboljom konekcijom. Ostale karakteristike, idealne za ADAM-ovu prirodnu, urbanu sredinu, su nova generacija parking asistenta (Park Assist) koji automatski parkira automobil, upozorenje na bočni mrtvi ugao (Side Blind Spot Alert) i servo sistem, uključujući i "light touch" CITY režim.

ADAM ne samo da pruža više individualnosti nego konkurenti: sa visokim nivoom standardne opreme, on takođe nudi više od automobila za isti novac. Osnovna cena za ADAM-a sa 51 kW/70 ks i 1.2-litarskim benzinskim motorom je 11.500 evra (preporučena maloprodajna cena sa PDV-om u Nemačkoj).

Dostupne su čak i premijum tehnologije i ogromne opcije za individualizaciju. Na primer, IntelliLink informativno-zabavni sistem dostupan je uz doplatu od samo 300 evra, a zvezdani plafon osvetljen sa 64 LED sijalice koje stvaraju utisak zvezdanog noćnog neba za samo 380 evra.

"Opel ADAM predstavlja duh modernih, urbanih, mladih ljudi i donosi na puteve veliki osećaj slobode. Zabavan je, može se individualizovati kao nijedan drugi automobil i uklapa čvrst stav sa veselom agilnošću. ADAM je definitivno automobil za sve mlade i za sve vozače koji su mladi u srcu", kaže Opelov zamenik predsednika Upravnog odbora, dr Thomas Sedran. "Obzirom da ADAM kombinuje svu ovu emotivnu draž najboljeg nemačkog inženjeringa i kvaliteta, on će igrati važnu ulogu u našem planu za rast širom Evrope."
Živahni točkovi: ADAM, novajlija u malom, lifestyle automobilskom segmentu
ADAM dolazi u ključnom trenutku za Opelovu proizvodnu ofanzivu. Od 2008, Opel je potpuno preoblikovao svoju postavku modela, počevši sa vodećom Insignijom, nastavljajući sa jačim modelima, a sada ulazi ili otvara nove tržišne segmente: Ampera (električni automobil sa produženim dometom), Mokka (mali SUV), ADAM (moderan mali automobil) i u budućnosti Cascada (kabriolet srednje veličine) su svi deo trećeg talasa ovog ogromnog programa rasta i doprinos proširenju Opelovog portfolija.

Opel trenutno posebno ojačava svoje prisustvo u A i B segmentu, koji sada uključuje i 3,70 metara dugačkog ADAM-a, 3,74 metra dugačku Agilu, 4,00 metra dugačku Corsu, 4.28 metara dugačku novu Mokku i 4.29 metara dugačku Merivu. Sa uvođenjem modernog ADAM-a, uporedo sa petovratnom Agilom, Opel zaokružuje svoju ponudu u A-segmentu. Dok Agila osvaja svojim visokim nivoom funkcionalnosti i praktičnim prednostima, ADAM se izdvaja svojim neuporedivim potencijalom za individualizaciju, mišićavim dizajnom i vrhunskom tehnologijom.

ADAM ne imitira poznate koncepte. Dok glavni konkurenti u segmentu idu putem retro dizajna, on je svež i smeo. "ADAM dokazuje da retro nije pravilo u igri. On postavlja inovacije, maštovitost, individualizaciju i kvalitet kao svoje osnovne vrednosti", kaže dr Thomas Sedran. Prvo, njegov moderni izgled kombinovan je sa gotovo neograničenim mogućnostima za personalizaciju kako bi ga izdvojio od konkurencije. Pored toga, ADAM predstavlja karakteristike koje su obično dostupne samo u premijum modelima iz srednje klase, što se vidi u visoko-kvalitetnoj kabini i tehnologijama koje poboljšavaju bezbednost, udobnost i zabavu. Istovremeno, Opel je zadržao ADAM-ove cene pristupačnim, sa visokim nivoom standardne opreme u svim verzijama.

Opel očekuje da skoro 80 odsto ADAM-ovih kupaca budu fizička lica, a da više od polovine njih budu novi kupci. Ali ADAM će se takođe predstaviti kao prepoznatljivo vozilo za kompanije i preduzeća: očekuje se da oko 20 odsto prodaje bude u flotnom i komercijalnom sektoru. Generalno, ADAM treba da privuče mlade ljude oba pola, kao i one koji su mladi u srcu i koji imaju stav: oni žele da njihov automobil odražava njihovu ličnost. Oni visoko vrednuju modu i individualnost i ne samo da prate trendove, već takođe aktivno učestvuju u njihovom stvaranju.
"Opel sa ADAM-om ne samo da dobija verne kupce koji žele jedinstveni, uzbudljivi, mali automobil, već i osvaja nove grupe kupaca koje se još uvek nisu identifikovale sa brendom. Oni reaguju na ADAM-a, jer je autentičan i jednostavno drugačiji od svojih potencijalnih konkurenata. Kupci više ne moraju da se navikavaju na svoja kola, jer ADAM odražava karakter i način života svog vlasnika," kaže dr Thomas Sedran.
Stručnjaci predviđaju da će lifestyle orijentisan sub-segment, u kojem je ADAM novi konkurent, nastaviti da stalno raste tokom narednih godina. Od 2000, prodaja stilizovanih automobila u A-segmentu (oko 3,70 metara dužine) je porasla za oko 30 odsto, a luksuzno orijentisanih automobila u B-segmentu (oko 4,00 m dužine) za preko 110 odsto. U 2011. u Evropi je registrovano skoro 630.000 jedinica ovih modernih automobila, u odnosu na 450.000 u 2008. Opel sada želi da sa ADAM-om osvoji ovo rastuće tržište. Posebno je velika tražnja za malim automobilima u Italiji, što bi moglo postati ADAM-ovo najveće tržište. Ostala glavna tržišta za Opelov novi, mali, lifestyle automobil biće Nemačka, Velika Britanija, Francuska i Holandija.
Made in Germany: Od Ajzenaha do evropskih puteva
Porudžbine za Opel ADAM-a su počele u septembru, a u dilerstva će stići početkom 2013. Zanimljiva je činjenica da ADAM nije samo razvijen u Nemačkoj - u Međunarodnom tehničkom razvojnom centru u Riselshajmu - već da će biti i proizveden u Nemačkoj. Opel je jedini proizvođač automobila koji je doneo takvu odluku za mali auto, a to je omogućila visoka efikasnost fabrike u Ajzenahu. Opel neprestano inovira objekate u Ajzenahu, kako bi ispunjavali najsavremenije standarde. Ukupno 190 miliona evra je uloženo u početak proizvodnje ADAM-a, od čega je 120 miliona otišlo u samu fabriku. To uključuje nove zgrade i nove proizvodne objekate, koji su prava remek dela. Dakle, uskoro će ne samo Corsa, već i Opel ADAM silaziti sa proizvodne trake isključivo u Ajzenahu, sa "Made in Germany" etiketom.
PR Opel