home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Predstojeći Salon automobila u Ženevi može biti ključna tačka za većinu proizvođača automobila jer počinje sledeće nedelje, ali kompanija Nissan je odlučila da malo ranije objavi neke značajne informacije o svom novom hibridnom pogonskom sistemu.

Na manifestaciji SAE Hybrid and Electric Vehicle Technology Symposium 2013 u Anahajmu, Kalifornija, japanska kompanija je saopštila informacije o svom novom FF (Front-Engine, Front-wheel drive) hibridnom pogonskom sistemu.

Owen Thunes koji je glavni projektant istraživačke grupe za nultu emisiju izduvnih gasova kompanije Nissan, najavio je da će novi FF sistem biti naslednik FR-Hybrid pogonskog sistema, koji sadrži napred postavljen motor sa zadnjim pogonom i koji je ugrađen u model Infiniti M35h. FF Hybrid koristiće sistem sa jednim motorom i dva kvačila, poznat kao inteligentni Dual Clutch Control. Namera je da FF hibridni sistem može da se koristi kod vozila svih veličina, a takođe da podržava i plug-in hibridna vozila i vozila sa pogonom na sve točkove. Prema Thunes-u, četiri elementa će pomoći vozačimna da se više okrenu hibridnim automobilima: dostupnost vožnje, dobitak zbog ekonomične potrošnje goriva, racionalna evolucija pogonskih agregata i održavanje  kabinskog i teretnog prostora. Nissan je zato odlučio da se fokusira na paralelnom hibridnom sistemu, jer pruža mogućnost da se izabere tip prenosa, kompatibilnost sa konvencionalnim pogonskim agregatom i bolju ekonomičnost potrošnje goriva. Pored toga, kod ovog paralelnog sistema, izlazne snage motora i baterije su nezavisne i to je, jednostavno, izbor samog vozača.

U slučaju novog FF hibridnog pogonskog sistema, četvorocilindarski 2.5 litarski motor će zameniti postojeći V6 motor od 3.5 litara zapremine. Obrtni moment će takođe preći nivo koji je bio kod V6 motora na niskom i srednjem broju obrtaja motora, osim pri veoma malim brzinama. Ovde je, takođe, poboljšana i efikasnost usled smanjenja dimenzija pogonskog sistema. Takođe, Nissan CVT (Continuously Variable Transmission) sistem prenosa je druga ključna komponenta novog hibridnog pogona, zbog boljeg odnosa brzina u menjaču koje pomažu da se postigne smanjenje unutrašnjeg trenja motora za 40 %. CVT takođe nudi prednosti kada se koristi zajedno sa električnim motorom, jer tako poboljšava efikasnost sistema motor/generator za još 3 %.

Izvor: Netauto.rs



čitanja : 1047



Komentari