
Škoda je krajem 2012. i zvanično javnosti predstavila novu, treću generaciju modela Octavia, zatim je početkom ove godine promovisana i Octavia Combi (karavan), a sada su objavljene i oficijelne fotografije nove Octavije RS čija će premijera biti održana 10. jula na događaju Goodwood Festival of Speed.
Budući da su se pre nekoliko meseci na Škodinom konfiguratoru pre vremena već pojavile prve slike, iznenađenja u pogledu izgleda nove Octavije RS nema.

U svakom slučaju, nova Octavia RS je dobila atraktivniji izgled (aero body kit, alu točkovi od 17 do 19 inča, crvena kočiona klešta...), Bi-xenon svetla sa integrisanim LED dnevnim svetlima, modifikovano ogibljenje (auto je niži za 12 mm, odnosno 13 mm kod karavana), XDS sistem (electronic differential lock), sportski izduvni sistem sa hromiranim izduvnim cevima, kao i doteranu unutrašnjost (kožni sportski volan, sportska sedišta, aluminijumski detalji, RS oznake...).

Nova Octavia RS će se dakle nuditi u dve karoserijeke verzije, sa izborom od dva menjača (šestostepeni manuelni i šestostepeni DSG sa dvostrukim kvačilom), kao i sa dva motora. To su 2.0 TSI benzinac sa 162 kW/220KS iz VW Golfa VII GTI i 2.0 TDI dizelaš sa 135 kW/184KS iz VW Golfa VII GTD.

U verziji sa manuelnim menjačem i 2.0 TSI benzincem, Octavia RS od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,8 sekundi i postiže maksimalnih 248 km/h, dok verzija sa TDI motorom i istim menjačem do stotke stiže za 8,1 sekundu i može do 232 km/h. Podaci za verziju sa DSG menjačem još nisu saopšteni.

Škoda u saopštenju navodi da je poređenju sa starom generacijom Octavije RS novi motori pružaju veću snagu i do 19% manju potrošnju goriva, kao i to da su Start-Stop i sistem regeneracije kočione sile standardni deo opreme.
Što se dimenzija tiče, nova Octavia RS je duža od stare za 88 mm (Combi za 86 mm) i
šira za 45 mm, dok je međuosovinsko rastojanje duže za 102 mm.
Na kraju i podatak da zapremina prtljažnika iznosi 590 litara, odnosno 610
litara kod karavana.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Ovaj auto je sa svojom cenom daleko ispred konkurencije. Kombinacija TSI i TDI cr motorima i šestostepenim menjačima sa dvostrukom spojnicom i nove modularne platforme MQB donosi pravi užitak u vožnji. Sa 220KS i ubrzanjem 0-100 km/h od 6.8 sekindi, u ovoj klasi automobila konkurncija Oktaviji RS zavidno gleda u auspuh.
Taman da kupim prethodnu Octaviju RS model ako joj padne cena zbog predstavljanja ovog novog :)
Auto bez konkurencije u klasi sa cenom koju nosi.
Poređenja radi možemo uzeti Hondu Akord 2.0 iVtec sa 165KS i ubrzanjem do stotke za 9.5 sekundi i manuelnim menjačem sa cenom od 24000 eura ili Renault Laguna 2.0 dci bose edition sa 175KS i ubrzanjem do stotke od 9.7 sekundi i cenom od 27300 eura.
Napomena: Ni 1 model Renault Lagune se ne može naći u Srbiji. Naravno sa takvom cenom nema ni razloga!
Vaš ljubitelj VAG grupe
TDI verzija nije naročito brza. Sa svojih 8,1 sekundi do "stotke", tek je za oko pola sekunde brža od BMW-a E46 320d sa 150 KS.
@ MV
Kao prvo cena je bila moj osnov za poređenje, a kao drugo, zamoliću vas da mi kažete koliko košta nov BMW serije 3 od 2000ccm sa preko 200Ks.
Zamoliću vas da poredite samo nove modele sa istim performansama. Hvala na savetu, ne bih uzeo tog oldtajmera
ако је убрзање најбитнији параметар при избору аутомобила онда је ова шкода стварно феноменална ... рено лагуна јесте крш, али би се за акорда одлучио пре него за октавију, ма какав мотор био под хаубом
@ Stole
Da li ovde vidimo oznaku RS, da, da. S toga je naglasak na performansama. Dakle da ga merimo, slobodno, imam sve adute u rukavu. Međutim i kod obične Oktavije teško da se može pronaći konkurent sličnih karakteristika.
@AK47
Da ne racunamo cenu vozila, ali BMW serija 3 koja je veci i tezi auto sa slabijim motorima ostvaruje iste ili vece performanse. Npr. sa dvolitarskim dizelom od 184ks ubrzava do stotke za 7,2 sekunde. Dvolitarski benzinac od 245ks ubrzava za 5,9sec. Dvolitarski dizel od 218ks, ubrzava za 6.8sec. Ne znam koliko kosta ova Octavia, ali ovi pomenuti BMW-i su u rasponu od 31-34 hiljde evra. O kvalitetu, dizajnu, imidzu, i sveukupnim performansama je glupo i trositi reci.
Oktavia je dobar porodicni auto u svom osnovnom cenovnom rangu. Sve skuplje od toga obesmisljava ovaj auto.
ps. za 320d moguce je doplatiti 990e, i dobiti fabricko povecanje snage na 200ks.
@ toma, 9 dana do premijere zar ne?
Možda neko želi da bude drugačiji, da izađe iz okvira svakodnevice, a da ne mora da plati 50% više nego što bi platio Oktaviju. Ostajem pri svome da je auto bez konkurencije, uostalom, da li ste se ikad zapitali koliko hiljada evra za prvih 5 godina izgubi vlasnik jednog BMW-a. Moram priznati da sam se naježio već pri pomisli. Takav jedan BMW od 34000 evra za 5 godina izgubi vrednost od 16 i više hiljada evra. Drago mi je da smo se lako dogovorili
"Oktavia je dobar porodicni auto u svom osnovnom cenovnom rangu. Sve skuplje od toga obesmisljava ovaj auto"
Svaka dalja diskusija je posle ove recenice izlisna.
P.S. Bas mi iz profila lici na A4 karavan (2002 god. ) inace meni jedan od skladnijih.
Obozavam kada vidim da porede ubrzanje FWD i RWD automobila...
"Kombinacija TSI i TDI cr motorima i šestostepenim menjačima sa dvostrukom spojnicom i nove modularne platforme MQB donosi pravi užitak u vožnji."... naglasak na uzitak. :))))))
Pravo marketing proser... auto stvarno ima odlicne performanse za ovakvu klasu vozila ali ipak ko nije vozio moze samo da prepricava pricice...
Ja vozim Skodu Fabiju RS mk1 koja cipovana ima ubrzanje kao ova gore Oktavija 2.0 TDI 170ks tako da mogu da zamislim kako izgleda voziti takav auto,ali bih voleo da probam 2.0 TFSI 220ks :)
Sve pohvale na racun dizajna felni, zaista isticu auto. Pogotovo u ovoj beloj karavan varijanti!
Samo mi je smesan ovolicni spojler na sedanu. Deluje kao greska.
oko 8 litara sad leti,zimi se popne do 9-9.5 litara,ali to je to za auto sa 160ks koji ide do 100 za 8.2 sec,fabrika kaze 9.5 sec za fabricku verziju sa 131ks.
Ne zna se koliko treba doplatiti za BMW 3 da bi se u njemu dobilo prostora koliko ima ova Oktavia?
:D
@AK27 05 Jun 2013, 13:22
не знам о каквим перформансама причаш ... возим обичан F30 328i без икаквих благо речено комичних ознака, значи породични седан са 2.0 турбо мотором чије су перформансе овој октавији достижне исто колко и оне од Нисана ГТРа ... а који је како Тома рече, пар хиљада скупљи од Октавије у НАСКАР издању ... дакле, забава за лаковерне
@Vojvoda 05 Jun 2013, 21:21
имам 193 цм и 100 кила и веома се комотно возим у БМВ3 ... плус жена и двоја тинејџера ... да сам хтео да превозим фрижидере и фамилију заједно, купио бих Митсубисши Л200 са дуплом кабином