
Pored potpuno nove generacije modela Riao (o tome više OVDE), Kia Motors je za sajam automobila u Parizu pripremio i novitete u ponudi crossovera Soul i MPV modela Carens.
Obnovljeni Soul je za novu prodajnu sezonu osvežen manjim vizuelnim korekcijama, ali najveću novost predstavlja 1.6 litarski T-GDI turbo benzinski motor sa 204KS, u kombinaciji sa novim sedmostepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom.

Soul 1.6 T-GDI od 0 do 100 km/h ubrzava za 7,8 sekundi i može do maksimalnih 200 km/h, dok se za zaustavljanje brine jači kočioni sistem (prednji diskovi od 320 mm). Fabrika navodi da je potrošnja goriva 6,9 l/100 km, dok emisija CO2 iznosi 156 grama po km.

U paketu su i 18-inčni alu točkovi, crveni akcenti na prednjem braniku i pragovima, doterani prednji gril, dve izduvne cevi, delimično kožna sedišta sa kontrastnim narandžastim šavovima, kožni sportski volan, narandžasti detalji...
I standardni Soul je za modelsku godinu 2017 doživeo određene estetske izmene, a koje se tiču redizajniranih branika i metalik zaštite, kao i maske, HID prednjih svetala, LED dnevnih svetala i grafike zadnjih svetala.

Za unutrašnjost su predviđeni gloss black i metalik detalji, HMI (human-machine interface) sa 5.0, 7.0 ili 8.0-inčnim kolor ekranom osetljivim na dodir, Apple CarPlay i Android Auto kompatibilnost, zadnja kamera, novi USB port pozadi, kao i senzori za kišu, sistem za upozorenje o mrtvom uglu...
Kia Motors je u Južnoj Koreji pre dva meseca obnovio aktuelnu generaciju MPV modela Carens, a sledeće nedelje takav restilizovani Carens stiže i na sajam u Parizu.

Blage izmene stajlinga podrazumevaju novu saćastu prednju masku sa hromiranim okvirom, doterane branike i svetla, svetla za maglu, novi dizajn alu točkova (od 16, 17 i 18 inča), novu boja za eksterijer ("Mysterious Blue"), kao i par detalja u unutrašnjosti (uz kvalitetnije materijale i širi spisak opreme).

Ovde treba pomenuti i 7.0 ili 8-inčni ekran osetljiv na dodir za HMI (human-machine interface), TomTom navigaciju, zadnju kameru, Apple CarPlay i Android Auto kompatibilnost, dok će neke verzije dobiti i Premium Sound sistem sa 6 zvučnika i sabvuferom.

Kupcima će na raspolaganju biti verzije sa 5 ili 7 sedišta, a deo opreme između ostalog će činiti i najmanje šest vazdušnih jastuka, automatski klima uređaj, park assistance, el. parking kočnica i grejanje za prvi i drugi red sedišta.
Najekonomičniji Carens pokreće 1.7 litarski dizel motor sa 114KS, pri čemu ovu verziju odlikuju revidirani prenosni odnosi u šestostepenom manuelnom menjaču, stop & go tehnologija i gume sa smanjenim otporom kotrljanja (emisija CO2 ovde iznosi 109 grama po km).
Više detalja o obnovljenom Carensu (uključujući i cene ) će biti objavljeno naknadno.
Ivan Mitić – Autoblog.rs