
Mesec dana nakon premijernog predstavljanja, u Opelu su za kupce svoje uzdanice u D segmentu pripremili i verziju sa pogonom preko obe osovine (AWD – All Wheel Drive).

Opel će naime uskoro proširiti ponudu za svoj model Insignia Grand Sport verzijom koja će obrtni moment motora optimalno raspoređivati na obe osovine, čime je VW Passat, koji u nazivu sadrži dodatak 4Motion, dobio ozbiljnu konkurenciju.

Rešenje priključivog pogona preko obe osovine (Twinster), iza kojeg stoji britanska kompanija GKN Driveline, u ovom slučaju čak omogućava i različit obrtni moment na zadnjem paru točkova, o čemu se, u zavisnosti od situacije, brzine i uslova na putu brinu dva hidraulična kvačila u kućištu iznad zadnje osovine i gomila sofisticirane elektronike.

Sličan sistem distribucije snage na podlogu, kojim je anulirana potreba za korišćenjem klasičnog diferencijala, u svojim automobilima koristi Ford (Focus RS) i Range Rover (Evoque), a verovatno će biti standardno ponuđen i u najsnažnijoj Insigniji OPC čiji je razvoj u završnoj fazi.
Opel će Insigniju Grand Sport s priključivim pogonom preko obe osovine, jer se u normalnim okolnostima sav obrtni moment distribuira na prednju osovinu, premijerno predstaviti na Sajmu automobila u Ženevi, a isti sistem pogona će nešto kasnije ponuditi i uz karavansku karoserijsku verziju. U oba slučaja za prenos snage je zadužen 8-stepeni automatski menjač.
Izvor: Klix.ba
Foto: Opel
Ne mogu jos uvek da svarim dizajn nove Insignije. Deluje mi kao da su dizajneri pred sobom imali ankete i statistike na svim poljima autoindustrije. Narocito mi bode oci ovaj gril napred sa dve gold palice i pozadi ovaj kratak repic.
"U oba slučaja za prenos snage je zadužen 8-stepeni automatski menjač"
Do sada je bilo samo 6AT?
Čiji "AWD" su do sada koristili?
Samo da nema "dve tone", kao do sada.
Bas izgleda slabo i nedefinisano, prosla bila stvarno pun pogodak sto se tice dizajna.
@ moron
Ranije je bio, mozda najrasprostranjeniji, Haldex-ov 4x4 sistem, a automatski menjac iskljucivo 6-stepeni... ovaj novi sistem je GKN Twinster je u primeni za sada kod premijum proizvodjaca tipa BMW i Land Rover, i pruza, kako sam citao, znatno bolje performanse mada mozda vaznije - nizu potrosnju... menjac automatski ce biti koliko vidim 8-stepeni, ali ubrzo bi trebao 9-stepeni... prostim recnikom samo glavobolja kada dodje kao polovnjak, kao najcesci odabir u slucaju kupovine u nas...
Karavanska ST verzija sa nekom jacom opremom i dizel motorom je sa dva putnika prebacivala dve tone lagano... teska je bila... ovde se hvale sa 175 kg manjom masom...