
Predstavljanje novog Yarisa 2017 i Yarisa GRMN, jedinstvenih Toyotinih noviteta. Svetska premijera i-TRIL Concepta, Toyotine vizije gradske mobilnosti 2030. godine. Celokupan asortiman TOYOTA GAZOO Racing, uključujući Yaris WRC, TS050 Hybrid i Dakar Hilux.
Na Ženevskom međunarodnom sajmu automobila (7. – 19. marta), Toyota predstavlja novi Yaris za 2017. godinu, zajedno sa njegovom sportskom verzijom, Yarisom GRMN. Toyotin štand je i domaćin svetske premijere i-TRIL Concepta i celokupnog asortimana TOYOTA GAZOO Racing.

Predstavljanje novog, značajno izmenjenog asortimana Yarisa ima za cilj da dodatno doprinese uspehu Toyotinih malih vozila, zahvaljujući dinamičnom spoljašnjem dizajnu i unapređenoj završnoj obradi unutrašnjosti.

Asortiman Yarisa uključuje i raspon visokih performansi, Yaris GRMN, inspirisan i konstruisan pod uticajem Toyotinog povratka u Svetsko reli prvenstvo 2017. godine modelom Yaris WRC. Pomenuti Yaris će biti jedinstven na posebnom segmentu tržišta zahvaljujući „supercharged“ motoru – 1,8-litarski motor će stvarati više od 210 KS.
Nov 1,5-litarski benzinski motor za Yaris
Toyota je u model Yaris ugradila novi 1,5-litarski benzinski motor, koji će zameniti pogonski agregat od 1,3 litra. Deo porodice ESTEC (Economy with Superior Thermal Efficient Combustion – ekonomija sa superiornim termičkim efektom sagorevanja), taj četvorocilindarski motor uvodi niz novih tehničkih rešenja koja nude bolje performanse, povećano zadovoljstvo u vožnji i, u isto vreme, smanjenje potrošnje goriva za 12% * po aktuelnom NEDC ciklusu.
Za pokretanje ovog modela B segmenta, inženjeri su odabrali pogonsku jedinicu sa normalnim-konvencionalnim usisavanjem zapremine 1.496 cm3 koja razvija 82 kW/111 KS (po DIN standardu) i maksimalni obrtni moment od 136 Nm pri 4.400 obrtaja u minutu. Visok obrtni moment – od 118 Nm, na raspolaganju je već pri niskih 2.000 obrtaja u minutu. Brz odgovor atmosferski napajanog motora ovog kapaciteta omogućava Yarisu nivo udobnosti u vožnji koji će se poštovati, kako u gradskoj, tako i u vožnji na otvorenom putu. U poređenju sa svojim prethodnikom – 1,3 litarskim motorom, poboljšanje performansi se ogleda u brojkama: s novim agregatom Yaris dobija za 0,8 sekundi brže ubrzanje od 0 do 100 km/h (11,0 naspram 11,8 sek) i posebno poboljšanje međuubrzanja – od 80 do 120 km/h (17,6 naspram 18,8 sek)
Da bi ispunila zahteve novog Euro 6c standarda i novog RDE homologacijskog ciklusa, Toyota je koristila deo bogatog znanja i iskustva s vozilima na hibridni pogon. U novom motoru to dokazuje vrednost-koeficijenta toplotne efikasnosti od 38,5%, što ga svrstava među najbolje ove vrste. Takve performanse se postižu primenom visokog stepena kompresije od 1:13.5, ugradnjom sistema za recirkulaciju izduvnih gasova (EGR) sa hlađenjem izduvnih gasova i proširivanjem promenljivog vremena otvaranja ventila, koji omogućava da se motore sa Otto prebaci na ciklus Atkinson.
Viši stepen kompresije je postignut zahvaljujući novom dizajnu komore za sagorevanje i korišćenju novih klipova, koji promovišu homogenu mešavinu vazduh/benzin i brzo sagorevanje. Smanjenjem temperature sagorevanja, ohlađen EGR takođe pomaže da se odloži pojava kliktanja („trokiranja“). Osim toga, zapremina ponovo ubrizganih inertnih gasova omogućava smanjenje pumpnih gubitaka pri niskim i srednjim opterećenjima, što poboljšava efikasnost.
Konačno, primena novog inteligentnog sistema za varijabilno otvaranje ventila – VVT-iE ** – omogućava prelazak sa Otto ciklusa na Atkinson ciklus i obrnuto u deliću sekunde. Elektronski kontrolisano, fazno pomeranje usisnih bregova bregastog vratila dozvoljava kašnjenje u zatvaranju usisnih ventila posle gornje mrtve tačke klipa – da bi se smanjile faze kompresije koji doprinose daljem smanjenju gubitaka pumpanja (Atkinson ciklus), ili da se postigne „avans“ od otvaranja pri prebacivanju na Otto ciklus – za bolje performanse pri velikim opterećenjima. Faze pomeranja izduvnih bregova bregastog vratila kontroliše hidraulični sistem.
Inženjeri su takođe bili fokusirani na smanjenje potrošnje goriva i emisije pri konstantnim brzinama na autoputu. Zbog toga – po prvi put u Toyota motorima – novi agregat je opremljen sistemom za vodeno hlađenje izduvne grane. Ograničavajući temperaturu gasova, taj sistem omogućava da se izbegne obogaćivanje smeše potrebne za smanjenje temperature sagorevanja pri bilo kojoj brzini vožnje autoputem. Time se smanjuju potrošnja i emisija pod ovim uslovima vožnje. Kao i svi novi motori u ESTEC porodici, i novi 1,5-litarski prirodno koristi najnovija razvojna dostignuća u smanjenju gubitaka nastalih trenjem unutar pogonskog agregata.
* sa CVT transmisijom
** VVT-iE = sistem inteligentnog varijabilnog otvaranja ventila uz pomoć električnog aktuatora/pogona
Drugi Toyotin dragulj u Ženevi je svetska premijera i-TRIL Concepta
Reč je o konceptu motora na električni pogon, koji je razvio Toyota Motor Europe (TME) u saradnji sa dizajnerskim studijem ED² u Nici, a predstavlja brojne inovativne aspekte Toyotinog istraživanja radi što boljih rešenja mobilnosti koja su povoljna po okolinu.

Odlikuje se rasporedom sedenja jedan-plus-dva, tehnologijom Active Lean i u stanju je da autonomno deluje, tako da i-TRIL Concept predstavlja održivu alternativu automobilima segmenta A i B, drugim vozilima na električni pogon i motociklima, kao i za sve koji žele da se zabave u laganoj gradskoj vožnji.


i-TRIL Concept je dugačak 2830 mm, visok 1460 mm, težk samo 600 kg, a sa jednim punjenjem može da pređe više od 200 km.
Izvor: Toyota.rs
