
Na zvaničnoj svečanosti koja je održana u krugu fabrike u Kragujevcu, kompanija FCA Srbija predstavila je novi Fiat 500L
Kragujevac, 25. maj, 2017 – Kompanija FCA Srbija zvanično je započela sa komercijalnom proizvodnjom novog modela automobila Fiat 500L, koji će se sa ponosom proizvoditi u fabrici u Kragujevcu.
Svečanosti povodom početka proizvodnje novog modela automobila Fiat 500L prisustvovali su premijer Srbije Aleksandar Vučić, ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović i Alfredo Altavilla, glavni izvršni direktor FCA EMEA, kao i mnoge druge zvanice.

Ovom prilikom, premijer Srbije, gospodin Aleksandar Vučić je izjavio: „Kao jedinstveni domaći proizvođač automobila, uz Fiat 500L koji predstavlja jedini domaći proizvod u automobilskoj industriji i uz značajne investicije, predstavljajući danas u Kragujevcu ovaj novi model, FCA Grupacija dokazuje svoju posvećenost razvoju svog poslovanja u Srbiji. Vlada Republike Srbije će pružiti punu podršku poslovanju kompanije FCA kako bi osigurala budući nastavak poslovanja i dugoročno strateško partnerstvo između Srbije i FCA Grupacije. Ovo je u najboljem interesu svih zaposlenih, lokalne zajednice, kao i celokupne srpske privrede.”

„Novi FIAT 500L predstavlja naslednika najbolje prodavanog malog višenamenskog vozila u Evropi i predodređen je da obnovi i nastavi njegov uspeh. Ponosni smo na to što možemo da kažemo da je postignut ambiciozni plan da fabrika u Kragujevcu ponovo bude centar proizvodnih aktivnosti. Imali smo jake temelje za dobar start, Kragujevac je obezbedio kvalifikovanu radnu snagu i jaku industrijsku podršku. Vlada Republike Srbije bila je posvećeni partner dok je FCA Grupacija donela svoje bogato globalno znanje, resurse i omogućila pristup tržištima“, rekao je gospodin Alfredo Altavila, glavni izvrši direktor FCA EMEA.

Novi model 500L je „više nalik modelu 500 nego ikada“. Jedinstvena kombinacija prostranosti i specifičnih karakteristika, u sebi ima čak 40% kompletno redizajniranih i obnovljenih komponenti. Dizajniran je sa ciljem da pojača porodični osećaj kojim model odiše kroz naglašene glavne stilske karakteristike, za identitet koji se izdvaja. Model 500L uspešno kombinuje prilagodljivost koja je vodeća u klasi sa jedinstvenim vrednostima modela 500 i upečatljivim funkcijama. Novi model 500L je unapređen i u smislu bezbednosti i konektivnosti/ konekcije. Pored toga, uspeo je da održi vodeću poziciju u oblasti prostorne efikasnosti.
FCA SRBIJA predstavlja najveću inostranu industrijsku investiciju u Republici Srbiji. Na nacionalnom nivou, kompanija doprinosi rastu bruto domaćeg proizvoda, vodeći je srpski proizvođač i apsolutni lider u oblasti izvoza, sa preko milijardu evra ostvarenih u 2016. godini, dok je na lokalnom nivou, fabrika u Kragujevcu pokrenula jedinstveni razvojni ciklus. U isto vreme, FCA Srbija teži da bude dobar član zajednice, sledeći principe koje FCA Grupacija primenjuje na globalnom nivou i koji su prepoznatljivi širom sveta. Iz tog razloga je FCA Srbija započela i nastavlja sa razvojem brojnih društveno odgovornih projekata i aktivnosti, za dobrobit lokalnog stanovništva kao i stanovništva na nivou cele države.
PR saopštenje - FCA Srbija
Pa sta nas briga za Ameriku?Bitno da je bestseler u klasi a gde se prodaje to je nebitno.
Mnogo si kivan brate, da smo sposobni- sami bi od zastave napravili nesto, ali ocigledno nismo pa i ovo sto pravimo je znacajno.
Pero,
a gde je ovaj 500L best"seler" ? Ova roba slabu prođu ima.
Valjda se u Fijatu nadaju da ga Rusi prihvate kao srpski proizvod, pošto ga je Vučić krstio....
Ali će ga bude zamalo....
Što se mene tiče, kad bi dizel bio 9000, možda bi ga kupio.
A sa ovim foslinim motorima benzincima, kupivina je pravi rulet, gde se dešava da ispadaju semerinzi, prolupavaju auti, itd. Čuj, 1,4 turbo sa 120 ks! O čarobnajkovom asmatičaru 1,4, da ne trošim tastaturu. Pa gde ovi žive, nemaju auto nemaju motore. Zaostali cirka 10-15 godina.
Kada oduzmem mutne okolnosti u kojem je nastao, auto kao auto mi je u neku ruku simpatičan, ali i nezgrapan; kao „Multipla“ za novo doba.
Priliči „Fijatu“ da pravi ovako nešto, sa humorom. Nešto što sebe ne uzima za previše ozbiljno.
Tako, sa jedne strane (iako se meni lično ovaj „naduvani“ dizajn ne sviđa), svakako ima svoj šarm i drago mi je da je opšte prihvaćen u Evropi. To ohrabrava i ostale proizvođače da malo koriste maštu.
Ne slažem se sa premijerom da je to dobro i za nas, jer je veoma upitno šta ako išta Srbiji ostaje od svakog prodatog auta - da ne dodam da smo zbog svega ovoga katanac stavili na čitav niz sopstvenih fabrika koje su umeli da *proizvode* delove (razlika je ogromna).
Da se vratimo autu - stilski, suviše gleda unazad i kao što je „Folksvagen“ pronašao sa novom „Bubom“, teško da to može biti strategija za budućnost. Kada i ako „Fijat“ bude zamenio ovaj auto, ne znam kakva će mašta biti potrebna da to bude nešto novo a ne i stilsko srljanje poput „Stila“ do „Brava“, što samo očvršćava poziciju „Golfa“ i njemu sličnih.
Takođe, ozbiljan je problem što ni „500“ ni „500l“ ne prolaze „frontal offset test“ kod nezavisnog IIHS-a u Americi, a to se itekako tamo gleda (posebno kod porodičnih automobila).
Ovo je butik auto za butik ukus. Posledice po „Fijatu“ u porodičnom segmentu su upitne, a svakako sve deluje suviše neozbiljno da bi Srbija sebi dozvolila -
- tajne ugovore
- brisanje radnih mesta u autoindustriji koje su zahtevali nešto više od mlatanje šrafcigerom
- CKD sklapanje umesto domaće proizvodnje
- udeo u firmi u kojem „Fijat“ drži sve konce i efektivno samom sebi fakturiše delove koje uvozi
... i još domaće medije koje rado izveštavaju o nekom „izvozu“ i retko šta od navedenog proveravaju.
Svaka čast, sa novim ulaganjima u 500L, doći će i novi komponentaši u Kragujevac. Premijer je već najavio tri kompanije. Fiat time pokazuje da ne namerava otići. I za novi model sam optimista.
Kome to može da smeta? Nikom normalnom sigurno.
Radnici jednog tzv. „komponentaša“ u Kragujevcu su se u februaru izborili za povišicu od 20 odsto.
Kome to može da smeta?
Ne smeta ... onome koji malo dublje ne zalazi u stvari -
http://www.danas.rs/ekonomija.4.html?news_id=339871&title=Radnici+Manjeti+Marelija+izborili+povišicu+od+20+odsto
Citiram -
„Menadžment 'Manjeti Marelija' je, naime, u proizvodnji, umesto radnika, *angažovao šefove i službenike* koji, ni uz pomoć grupe radnika koji u Mareliju rade *posredstvom agencije ADEKO* nikako nisu uspevali da naprave ni polovinu od 460 pari branika dnevno“.
Ovakav pristup štrajku baš nigde u Evropi nije legalan.
A *bruto* plate su bile 32.000 dinara.
Kome to može da ne smeta? Nikom normalnom sigurno.
'Manjeti Mareli'?
Mislio sam da oni još uvek rade samo "platinsku dugmad" ili slično.
P.S. Teška tuga je ovo što je CaMIRO citirao.
Cenu rada određuje država, a ne Mareli, Fiat, Jura ili neko drugi. Zašto ne poveća minimalac i nema potrebe za štrajkom?
Što bi bilo koji privatnik plaćao više ako ne mora, i ako ima dosta radnika koji čekaju za taj posao na birou.
Baš će privatnik da ti da veću platu iz svog dzepa ako ne mora. To samo budali može pasti na pamet.
Da li neko gleda malo širu sliku. Srbija je DNO, da bi neko došao, mislim ozbiljan proizvođač, ima da te izuje iz gaća sa uslovima, a ti moraš da pristaneš... znaš da ne valja ali bolje nemaš... e taj FIAT privuče gomilu drugih, a ti postaneš neko na karti ko ima FIAT, radnici se obuče za rad, ... pa mogu da rade i za drugog, ako dođe...
Da li je iko od vas počinjao od nule, i na koje sve ustupke je morao da pristane.... što kažu, ne pitaj me kako sam zaradio prvi milion...
opet kažem, naš start sa FIATom, je bitno bolji od Dacie i Škode.... a i oni su sigurno debelo platili prve korake auto industrijalizacije....
to je samo moje mišljenje...
Znači nisu plate male zbog zlih vlasnika Fiata, Jure, Marelija i dr. već zato što je mala cena rada u Srbiji.
Nije bolje ni kod domaćih privatnika, većina daje minimalac.. Mislite da će se sažaliti pa iz svog dzepa davati više? Po 100 evra svakom radniku više, na 1000 radnika, je preko milion evra manja zarada tom privatniku koji im poveća plate. Jel bi se neko od vas odrekao tog novca svake godine? Ne budite deca.
@s mile, uzmi u obzir i u kakvoj smo bili situaciji kad je Fiat došao i počeo da renovira fabriku, daleko goroj nego danas.
EU integracije smo tek počeli, i oni su znali da nećemo skoro u EU, što je veliki nedostatak za siguirnost investicije.
Takođe počela je i kriza u autoindustriji pa je Fiat i neke fabrike u Italiji zatvorio.
Mogli su bukvalno da traže šta hoće. Jedan od rukovodioca, Talijan, mi je rekao da su oni bili odustali od Kragujevca, a onda im je ponuđeno da im mi izgradimo fabriku i onda su ostali. U rekonstrukciji Zastave učestvovale su uglavnom naše firme sa preko 2000 radnika iz svih krajeva Srbije. Sve je to dugo trajalo, i razvlačio se posao dok autoindustrija nije izašla iz krize.
B.M.
Slažem se sa tobom oko ovog napred ( "Po 100 evra svakom radniku više, na 1000 radnika, je preko milion evra manja zarada tom privatniku koji im poveća plate."), ali, bila je nedavno negde analiza (možda na B92 ) koliko koja "velika firma" u Srbiji od ukupnog godišnjeg prihoda ukupno "u procentima" izdvaja na sva "javna davanja" (sve vrste poreza, akciza i sl.).
FAS izdvaja, ako se ne varam, samo oko 0,14% od svog ukupnog prihoda "na sve poreze i dažbine" (ako se uzme u obzir i "preboj" ulaznog i izlaznog PDV-a i sve druge blagodeti). On izdvaja najmanje od svih "velikih". Imaš "velikih firmi" kod nas koje izdvajaju "za javna davanja" (po svim osnovima) i po 30% (mislim, "Swisslion") od svog ukupnog prihoda, a neke firme i još više.
Za mene je tu "osnovni problem". Država i budžet i od FAS-a imaju samo "duplo golo". "Šipak".
Rekoh neki dan da me g. B.M. često podseća na Seru Pejlin koja je famozno, baš kao i on, znala sve o Rusiji jer ju je mogla videti sa Aljaske.
Ali dobro, bar gospodin sada prizna da su zarade u „Fijatu“ male. Neki dan je pevao drugu pesmu.
Jednom je Mišel Bakman (iz istog pokreta kao Pejlin i valjda B.M.) izjavila da ne treba da postoji minimalna zarada jer onda bi na tržištu „svako mogao da se zaposli na svakom mogućem nivou“.
Svaki komentar je suvišan.
Nego, pustimo te floskule.
Je li nekome (sem moronu) primaklo *odgovor* „Marelija“ na štrajk?
Gde je L-E-G-A-L-N-O da se, umesto pregovora sa štrajkačima, angažuju šefovi, službenici i iznajmljeni radnici iz paraagencijie, da sklapaju branike?
Jesu li to evropske vrednosti i disciplina koju je doneo „Fijat“?
@s mile
Zaista nije tačno da bolje nismo imali. 2002.god. je grupa naših inženjera iz inostranstva, predvođenim pok. g. Tadijom Jurkovićem iz odeljenja izduvnih gasova u „Opel“-u, predlagala Vladi Srbiji detaljan plan od da se motori u DMB-u prerade na EURO 4.
Šta misliš, da li su ih primili? A nije to ni jedini plan ni jedini put da je propao.
Ako je korumpirana vlada, korumpirano je i ovo što je vlada dovela.
Ne bih se ni složio da smo počinjali od nule, ali to je već duža priča.
Država ima od Fiata ono što je sklopila ugovorom i kraj priče. U kakvoj je situaciji tada bila, pitanje je dal bi Fiat pristao na drugačije.
Zastavi se žurilo jer je pretolo zatvaranje a niko drugi nije dao ponudu.
Što se mene tiče dobro je ispalo, bolje i nemati zaradu nego zatvoriti fabriku.
Presudno je bilo što je Kragujevac bez Zastave bio socijalna bomba i jednostavno tu fabriku nisu smeli zatvoriti.
@camiro, skini mi se s one stvari, postaješ dosadan. Stalno me pominješ, jel si bolestan, šta ti fali?
Niko ne sumnja da su se predstavnici vlade „dogovorili“ sa „Fijatom“.
Upitno je šta je *država* time dobila i izgubila.
Upitno je takođe kako jedan evropski komponentaš uopšte sme da pomisli da na ovakav način tretira radnike.
Ako ovde nije mesto za takvu diskusiju, gde mogu da postavljam ta pitanja?
@B.M Pominjem i pominjaću te u kontekstu teme, posebno kada iz dana u dan menjaš argumente u slepoj misiji da braniš „Fijata“ ma šta god oni radili.
moron
"Tako je prema bilansima iz 2015. godine, s obzirom na to da još nisu objavljeni finansijski izveštaji za 2016, Fijat koji je četvrta kompanija u Srbiji po visini poslovnih prihoda uplatio 173,7 miliona dinara javnih prihoda u koje spadaju porez na dodatu vrednost, akcize, carine i ostale dažbine, od toga nula dinara poreza na dobit. To je svega 0,12 odsto poslovnih prihoda kompanije."
"Silan" posao.
Nema sumnje da su uložene milijarde dobra investicija...
FCAS je pre koju godinu dostigao proizvodni volumen od 117000 automobila godišnje i promet od oko 1 i po milijarde evra, dok prošlu godinu zabeležio je sa preko 80000 automobila i prometom od preko milijarde evra što znači da je potražnja kao i promet pao za trećinu. Šta će biti za godinu dana kada ugovor ističe?