Prvi samostalni Cuprin model je ova serijska verzija Formentora koji je prošle godine inače najavljen koncept vozilom.
Serijski model se ne razlikuje mnogo od koncepta, a njegova proizvodnja je sada i zvanično startovala u Martorell fabrici u Španiji (za sada u 160 primeraka dnevno).
Što se dimenzija tiče, automobil je dugačak 4450 mm, širok 1839 mm, visok 1511 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2680 mm, dok je prtljažnik zapremine 450 litara.
I Cupra Formentor ima Volkswagenovu MQB platformu, brojne bezbednosne i sisteme asistencije vozaču, novi infotainment sistem od 12 inča, digitalnu instrument tablu, kontrolu gestovima, kao i Android Auto i Apple CarPlay.
Sve to uz atraktivniji izgled, što podrazumeva saćastu prednju masku sa Cupra logom, prednji spojler, veće otvore za vazduh, set pragova, zadnji difuzor, zadnji krovni spojler...
Sem toga, u paketu su i Dynamic Chassis Control (DCC), izduvni sistem sa četiri izduvne cevi, jači kočioni sistem, alu točkovi od 19 inča sa detaljima u boji bronze, kao i doterani enterijer (Cupra volan sa zaravnjenim donjim delom, sportska sedišta i pedale, LED ambijentalno osvetljenje, detalji od ugljeničnih vlakana, akcenti u boji bronze...).
U paleti su sledeće boje: Silver, Midnight Black, Magnetic Tech i Candy White, Graphene Grey, Dark Camouflage i Desire Red, kao i mat boje Petrol Blue i Magnetic Tech.
Na početku će evropskim kupcima biti dostupna verzija koja ima 2.0 TSI turbo benzinac sa 310KS i 400 Nm, uz 4x4 pogon i 7-stepeni DSG automatski menjač.
U gami će se kasnije naći i druge varijante, uključujući i onu koja ima plug-in hybrid pogon (1.4 litarski turbo benzinac i elektromotor sa ukupno 180 kW/245KS i 400 Nm, uz baterije od 13 kWh i autonomiju od 50 km u elektro modu).
Cupra Formentor Launch Edition je na raspolaganju u ekskluzivnoj Petrol Blue mat boji, a u Španiji ima cenu od 43.953 evra.
Ivan Mitić – Autoblog.rs