
Kao što su i najavili, u Volkswagenu su danas i zvanično predstavili još jednog člana svoje ID. porodice električnih modela, i to ID.5.
ID.5 je u osnovi kupeovska verzija već poznatog ID.4, sa novom linijom krova i doteranim zadnjim delom. To takođe znači da je i ID.5 napravljen na Volkswagenovoj MEB platformi za električna vozila.

Zbog izmenjenog zadnjeg dela prtljažnik u ID.5 je manji nego kod ID.4 i iznosi 549 litara (sa oborenim zadnjim sedištima raste na 1561 litar). Treba pomenuti i digitalni kokpit, moderni infotainment sistem, kao i head-up displej.

Ovde i podatak da koeficijent otpora vazduha iznosi 0,26.

U ponudi će biti tri verzije, i to ID.5 Pro, ID.5 Pro Performance i ID.5 GTX, svi opremljeni sa baterijama od 77 kWh. Autonomija sa jednim punjenjem baterija kod ID.5 Pro i ID.5 Pro Performance iznosi 520 km (po WLTP-u), a kod ID.5 GTX je 480 km.
ID.5 Pro ima jedan elektromotor sa 128 kW/174KS i 310 Nm, dok ID.5 Pro Performance raspolaže sa 150 kW/204KS i 310 Nm. Slabiji do 100 km/h ubrzava za 10,4 sekunde, jači za 8,4 sekunde, a oba imaju el. ograničenu najveću brzinu od 160 km/h.
Više pažnje ipak privlači najjača varijanta ID.5 GTX.

Volkswagen je ranije ove godine već predstavio sportsku GTX verziju modela ID.4, uz najavu da će kasnije GTX verzije biti dostupne i za druge elekrtrične modele ove marke.

Kako stvari stoje, GTX sufiks će biti električni ekvivalent GTI, GTD i GTE oznakama koje Volkswagen koristi za sportske verzije modela sa benzincima, dizelašima i hibridnim pogonom.

"Slova GT su dugo značila zadovoljstvo u vožnji", objašnjava Klaus Zellmer, član odbora za marketing i prodaju marke Volksvagen. "Sada slovo X gradi most za mobilnost budućnosti."
Sada dakle stiže i ID.5 GTX koji ima dva elektromotora sa kombinovanih 200 kW/299KS i pogon na sva četiri točka.

Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 6,3 sekundi, dok će najveća brzina biti ograničena na 180 km/h.

Kao i kod ID.4 GTX, i za ID.5 GTX je predviđena unutrašnjost sa purističkim dizajnom i održivim materijalima, crvenim detaljima, kožnim volanom sa grejanjem i GTX logom, sportskim pedalama, digitalnim kokpitom, ambijentalnim osvetljenjem, modernim infotainment sistemom, kao i kontrolom gestovima i glasovnim komandama.
Deo opreme između ostalog čine i adaptivni tempomat, sistem za održavanje vozila u kolovoznoj traci, sistem za automatsko kočenje i IQ.Light LED Matrix prednja svetla.
Takođe, tu su i nešto sportskiji eksterijer, veći točkovi, crni detalji, kao i DCC adaptivni amortizeri.
Volkswagen ID.5 će se u prodaji pojaviti u prvom kvartalu sledeće godine, a cene će biti nešto veće nego kod ekvivalentnih verzija modela ID.4.
Ivan Mitić – Autoblog.rs