
Ofarban "ratnim bojama“ kakve je na sebi 1985. godine nosio trkački Porsche 956B s kojim su Klaus Ludwig, Louis Krager i Paolo Barilla osvojili Le Man, Porsche 911 GT3 je naručio i kupio jedan od pomenutih - Paolo Barilla.
U Porscheu su još jednom pokazali da, ako novac nije problem, nema želja koje ne mogu ispuniti u njihovom najnovijem odeljenju za najbogatije i najrazmaženije kupce.

Poslednji vanserijski posao je naručio bivši italijanski trkač Paolo Barilla koji je želeo 911 GT3 u bojama kakve su 1985. godine krasile trkački Porsche 956B privatne ekipe New-Man Joest Racing s kojim je Barilla (zajedno sa Klausom Ludwigom i Louisom Kragerom) stigao do najvišeg podijuma na čuvenoj trci izdržljivosti 24 sata Le Mana.

Od ideje do realizacije projekta su prošle tri godine, jer je Barilla čekao da Porsche napravi novi GT3 na osnovi Serije 992, a konačni rezultat je unikatni Coupé u bojama pobedničke 956-ice koji na sebi, pored ostalog, nosi i startni broj (7) koji je nosio Porscheov trkački automobil iz tadašnje klase C1.
Pored boja na karoseriji, među detaljima koji Barillin 911 čine jedinstvenim su pločice s njegovim potpisom na B-nosaču krova, skica staze u Le Manu ušivena na naslonima za glavu, pločice na pragovima, novodizajnirani zadnji spojler i magnezijumska ručica menjača po uzoru na ručicu iz Porschea 956B.

S Porscheom 911 GT3 koji će ga „asocirati na grmljavinu Le Mana“ Paolo Barilla je proslavio svoj 60. rođendan. Cena "priče“ nije objavljena, ali je jasno da drugom čoveku poznate italijanske fabrike hrane novac nije bio faktor ograničenja, jer prema magazinu Forbes njegovo bogatstvo prelazi 1,39 milijardi dolara.
Izvor: Klix.ba / Motor1.com
Foto: Porsche
Porsche priprema još tri nove verzije modela 911
Ponuda aktuelne generacije besmrtnog "elfera“ uskoro će biti proširena sa tri nove verzije s kojima će se Porsche još jednom osvrnuti na svoju slavnu prošlost.
Poslednji primer Porscheovog osvrtanja u prošlost je bio izvanredno zamišljeni model 911R koji je nastao na prethodnoj generaciji (991), a s atmosferskim boxer motorom iz modela 911 GT3 RS i ručnim menjačem brojčano ograničeni „R“ je brzo postao predmet želja za koji su kupci koji nisu stigli da osiguraju svoj primerak plaćali mnogo više od njegove zvanične cene.
Prema izveštajima pojedinih američkih medija, u Porscheu po sličnom receptu pripremaju tri posebna modela na osnovi aktuelne generacije (992) besmrtnog "elfera“, a prvi od njih u nazivu bi trebao da ima dodatak Sport Classic iza kojeg bi se krio motor iz verzije 911 Turbo S, zadnji pogon i ručni menjač. Nezvanično, Porsche 911 Sport Classic biće proizveden u 250 primeraka.
Naredna verzija nosiće naziv 911 ST i treba da asocira na istoimeni stazi okrenut model Porschea iz ranih sedamdesetih godina. Poput originala, i 992 ST bi trebalo da dobije znatno proširene blatobrane, a pokretaće ga dodatno pojačani 4,0 litarski boxer "atmosferac“ iz aktuelnog GT3.
Na kraju planiranog niza je 911 RS s kojim će Porsche obeležiti pola veka od predstavljanja prvog RS-a, a podsetnik na slavnog pretka biće zasnovan na modelu 911 GTS od kojeg će (očekivano) biti znatno lakši i nešto snažniji.
Jedno je sigurno, svi pomenuti brojčano ograničeni modeli biće rasprodati u rekordnom roku.
Izvor: Klix.ba