
Britanski Ariel je najavio serijsku verziju sportskog modela Hipercar, uz napomenu da Hipercar neće biti njegovo konačno ime.
Karoserija je od ugljeničnih vlakana i dizajnirana je za što bolji koeficijent otpora vazduha, pri čemu peraja, ventilacioni otvori i ostalo služe aerodinamičkoj svrsi. Standardno su tu i leptir vrata, dok je sama šasija aluminijumski monokok.

Ugljenična vlakna i aluminijum su upotrebljeni da smanje težinu, što u praksi znači da Hipercar ima samo 1400 kg u verziji sa pogonom na dva točka.
Hipercar ima baterije od 62 kWh kompanije Cosworth, sa e-motorom od 295KS po točku.

Ariel navodi da će biti dostupne verzije sa pogonom na zadnje i sve točkove, što znači da verzija sa pogonom na dva točka ima na raspolaganju 590KS, dok ona sa pogonom na sve točkove ima čak 1180KS. Za automobil sa pogonom na sve točkove, to znači vreme od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) od 2,09 sekundi i vreme od 0 do 100 milja na sat (161 km/h) od 4,4 sekunde.
Domet će iznositi 150 milja (241 km), pri čemu će Ariel ponuditi i produženje dometa sa mikro turbinom kao opcijom. Ariel kaže da je upotreba turbine za produženje dometa „značajno manja i lakša od bilo koje klipne ili rotacione alternative.“ Takođe je dizajnirana da radi na „razna goriva“ i da će moći da koristi vodonik „u budućnosti“.

Kočnice su AP Racing, a serijski automobil će koristiti točkove od ugljeničnih vlakana, sa gumama Michelin Cup 2 R.
Mada konkretna cena još nije objavljena, Sajmon Sonders, direktor kompanije Ariel, kaže da će Hipercar sa pogonom na sve točkove i produženjem dometa u Velikoj Britaniji, sa svim porezima, koštati ispod milion funti.
Hipercar sa proizvodnim specifikacijama stiže za oko dve godine, ali već sada možete da naručite svoj primerak.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs