
Odajući počast jedinom američkom superautomobilu koji je osvojio Le Man i koji uključuje pobedu u 2016. i istorijsko osvajanje 1-2-3 podijuma 1966. godine, Ford GT LM Edition za 2022. slavi globalni uspeh Forda GT u trkama.
„Sa inovativnim materijalima, dizajnom i inženjeringom, Ford GT se razlikuje od bilo kog drugog serijskog superautomobila,“ rekao je Mark Rašbruk, globalni direktor Ford Performance Motorsports.

„Dok zatvaramo ovo poglavlje drumskog Forda GT, GT LM Edition nam je dao priliku da ubrizgamo još više srca i duše iz trkačkog automobila sa podijumu, odajući priznanje našoj pobedi u Le Manu 2016."
Ford GT ostaje ekskluzivan, a ovih poslednjih 20 superautomobila specijalnog izdanja će doprineti njegovoj kolekcionarnosti. Isporuke poslednjeg modela Ford GT LM Edition počinju u jesen 2022. godine, a proizvodnja se završava kasnije tokom godine.

Sa svojom karoserijom od ugljeničnih vlakana, lakiranom Liquid Silver spoljašnjom bojom, ograničeno izdanje Ford GT LM je jedinstveno završeno u crvenoj ili plavoj temi, u čast crveno-plave trkačke livreje Le Mana koji je osvojio No. 68 Ford GT.
Za jedinstven izgled, kupci mogu da biraju između izloženih crvenih ili plavih zatamnjenih ugljeničnih vlakana. Ovo uključuje nijansiranje ultra-laganog materijala na prednjem spliteru, bočnim pragovima, plus ručice retrovizora i zadnji difuzor.
Tu su i točkovi od 20 inča od ugljeničnih vlakana sa odgovarajućim crvenim ili plavim akcentima, kao i Brembo kočione čeljusti lakirane u crno da bi se dodatno modernizovao ovaj paket. Jedinstven za Ford GT LM je dvostruki titanijumski izduvni sistem, 3D odštampan.
Motor je inače 3,5 litarski twin-turbo EcoBoost od 660KS i 746 Nm, uz zadnji pogon i 7-stepeni automatski menjač (dovoljno za maksimalnu brzinu od 347 km/h).
Unutrašnjost Forda GT LM Edition sadrži jedinstvene elemente, uključujući alkantarom obmotana sedišta od ugljeničnih vlakana sa odgovarajućim crvenim ili plavim vozačkim sedištem i Ebony suvozačevo sedište sa šavovima koji odgovaraju boji vozačevog sedišta, kao i dugme za pokretanje motora. Instrument tabla je umotana u Ebony kožu i alkantaru, dok su stubovi i plafon u Ebony alkantari.

Ugljenična vlakna su prisutna i u kabini, pojavljuju se na konzoli, ventilacionim otvorima i nižim A-stubovima sa mat završnom obradom.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs