
Kao što je nedavno i najavio, Audi je sada i zvanično predstavio Q8 E-Tron, što je u stvari obnovljeni E-Tron.

Izmenjeni naziv naglašava da je ovo vodeći električni SUV nemačkog brenda. Takođe, osim u standardnoj karoseriji dostupan je i kao Q8 E-Tron Sportback sa drugačije oblikovanim zadnjim delom.

Za početak, Q8 E-Tron ima modernizovani stil koji podrazumeva doterani prednji deo sa modifikovanom maskom, svetlima i branikom.

U poređenju sa E-Tronom, novi Q8 E-Tron ima koeficijent otpora vazduha od 0.27, umesto 0.28, dok kod Q8 E-Tron Sportbacka iznosi 0.24.

Q8 E-Tron je dostupan u nekoliko verzija. Q8 50 E-Tron i Sportback imaju 250 kW/340KS u režimu Boost i 664 Nm obrtnog momenta. Baterija ima kapacitet od 89 kWh (95 kWh bruto). U WLTP testu, to je dovoljno za 491 km vožnje odnosno 505 km za Sportback.
Q8 55 E-Tron i Sportback raspolažu sa 300 kW/408KS u režimu Boost. Imaju bateriju sa 104 kWh neto (114 kWh bruto). Ovo obezbeđuje 582 km dometa odnosno 600 km za Sportback.
Sportski SQ8 E-Tron i njegova Sportback verzija imaju tri elektromotora; jedan na prednjoj osovini i dva na zadnjoj osovini. Ovo daje 370 kW/503KS i 973 Nm. Vozila koriste bateriju od 104 kWh, pri čemu je autonomija 494 km odnosno 513 km kod Sportbacka.

Što se tiče performansi, model 50 dostiže 100 km/h za 6,0 sekundi, verzija 55 za 5,6 sekundi, dok SQ8 E-Tron do stotke ubrzava za 4,5 sekundi. Varijante 50 i 55 imaju ograničenu maksimalnu brzinu od 200 km/h, a SQ8 može do 210 km/h.

Modeli Q8 50 E-Tron mogu da se pune do 150 kW na DC brzom punjaču. Varijante 55 i SQ8 povećavaju ovu cifru na 170 kW. Veći može da dobije 420 km dometa nakon uključivanja na 31 minut.

Q8 E-Tron ima i vazdušno oslanjanje, a u zavisnosti od situacije može da podešava visinu vožnje za 76 mm.
U unutrašnjosti je nekoliko ekrana visoke rezolucije (od 10.1 i 8.6 inča), a tu je i opcioni Head-up displej. Na tržištima na kojima su dozvoljene, dostupne su bočne kamere umesto retrovizora, a ekrani za njih su na svakoj strani kabine.

Dvozonska automatska kontrola klime je standardna, ali kupci mogu da doplate na podešavanje sa četiri zone. Prednja sedišta sa masažom su još jedna opcija.
U kabini se koriste reciklirani materijali za izolaciju, prigušivanje zvuka i tepihe, a dekoracija iznad centralnog displeja delimično potiče od PET boca.

Paket za pomoć vozaču uključuje i novi sistem za daljinsko parkiranje. Vlasnici mogu da kontrolišu tehnologiju sa pametnog telefona a da nisu u automobilu.

Q8 E-Tron i Q8 E-Tron Sportback na evropsko tržište stižu u februaru, a cene u Nemačkoj počinju od 74.400 evra.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs