
Mercedes nastavlja da podmlađuje svoju paletu modela, pa su tako nakon obnovljene A i CLA klase na red došli i unapređeni GLA i GLB.
Ovi kompaktni SUV-ovi dobijaju osveženi stajling, bogatiju opremu i blago hibridno pojačanje za svoje benzinske pogone.

Najznačajnije vizuelne promene su redizajnirani prednji branik sa sportskijim otvorima, kao i malo drugačija maska. Ovo je kombinovano sa haubom koje je ranije bila ograničena samo na AMG varijantu.

Treba pomenuti i revidiranu LED grafiku na svetlima, novu Spectral Blue boju i novi dizajna alu točkova u rasponu od 17 inča do 20 inča.

U unutrašnjosti, početni modeli imaju digitalnu instrument tablu od 7.0 inča i centralni ekran osetljiv na dodir od 10.25 inča, dok su dvostruki ekrani od 10.25 inča rezervisani za skuplje varijante.


Najnovija verzija MBUX infotainmenta donosi bežičnu Android Auto i Apple CarPlay konekciju, opcione mini-igre i poboljšani glasovni asistent koji uči preferencije vozača. Dodatak je funkcija „Tourguide“ glasovnog asistenta, koja je u početku dostupna isključivo u Nemačkoj, pružajući korisne informacije o interesantnim mestima duž rute na zahtev.
Mercedes je takođe dodao dodatni osvetljeni USB-C port sa bržim brzinama punjenja za uređaje putnika.

Novi volan dolazi presvučen kožom, a opciono se nudi i sa grejanjem. Standardna Comfort sedišta su presvučena veštačkom kožom i reljefnom tkaninom. Opcije boja za unutrašnjost uključuju crnu, makijato bež i sivu za Progression opremu, plus bahia braon i crveno/crnu kombinaciju specifičnu za AMG Line paket.
Ambijentalno osvetljenje u 10 boja i opcioni Burmester surround sistem sa Dolby Atmos-om su dodatne karakterstike.

Što se tiče bezbednosnih sistema, Mercedes je unapredio paket pomoći u vožnji i paket za parkiranje sa kamerom od 360 stepeni. Jednostavna kamera za gledanje unazad je standard u svim verzijama, a pomoć pri manevrisanju prikolice je prvi put dostupna u GLA/GLB.

Revidirani asortiman motora je u velikoj meri istovetan, sa jedinim izuzetkom GLA 250e plug-in hybrida koji nije dostupan za model GLB.

Unapređeni PHEV ima nešto snažniji električni motor, iako kombinovana snaga ostaje na 160 kW/218 KS i 450 Nm obrtnog momenta. Baterija od 11,5 kWh je takođe ista, nudeći WLTP domet nulte emisije od 62 do 70 km.


Opcije benzinskih motora za GLA i GLB (uključujući sportski 35 AMG) su blago elektrifikovane. Novi 48-voltni blagi hibridni sistem karakteriše starter-generator koji pomaže u smanjenju potrošnje goriva i CO2 emisija, a nudi dodatnih 10 kW/14 KS za kratak vremenski period.
I blagi hibridni benzinski i neelektrifikovani dizel motori su kombinovani sa 7 ili 8-stepenim automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom, pri čemu Mercedes efektivno ukida manuelnu opciju iz čitavog asortimana. Snaga se prenosi na prednje ili na sva četiri točka u zavisnosti od varijante.
Benzinci
GLA/GLB |
180 |
200 |
220 4Matic |
250 4Matic |
35 AMG |
Zapremina |
1,332 cc |
1,332 cc |
1,991 cc |
1,991 cc |
1,991 cc |
Snaga |
|
|
|
|
|
Obrtni moment |
|
|
300 Nm |
350 Nm |
400 Nm |
Dizelaši
GLA/GLB |
180d |
200d |
200d 4Matic |
220d 4Matic |
Zapremina |
1,950 cc |
1,950 cc |
1,950 cc |
1,950 cc |
Snaga |
|
|
|
|
Obrtni moment |
280 Nm |
320 Nm |
320 Nm |
400 Nm |
Očekuje se da će se gama dalje proširiti u bliskoj budućnosti dodatkom GLA 45 AMG verzije.
Mercedes nije objavio cene za doterane verzije GLA i GLB, ali se očekuje da će oni biti nešto skuplji u odnosu na svoje prethodnike.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs