
Na ovogodišnjem Goodwood festivalu brzine McLaren će prikazati više automobila, obeležavajući i na taj način svoju 60-godišnjicu.
Među njima će se naći Solus GT, 750S i Artura kao i ostali modeli britanske marke.
Solus GT je ekskluzivni jednosed koji je izveden iz virtuelnog koncepta iz video igre i pokretan je atmosferskim V10 motorom sa više od 830KS.
Automobil je kreiran imajući na umu rekorde brzine, potisne sile i kruga, sa upečatljivim dizajnom u kokpitu od ugljeničnih vlakana, kao i ogromnim zadnjim spojlerom. Napravljen oko jedinstvene monokok šasije, automobil je težak oko 1000 kg, ali proizvodi maksimalno 1200 kg potisne sile.

Ova mašina za stazu je prvobitno kreirana kao koncept za video igru Gran Turismo Sport 2017. godine, a u međuvremenu je predstavljena u produkcijskom obliku.
Solus GT pokreće 5,2 litarski V10 motor koji se okreće sve do 10.000 o/min i razvija više od 830KS, a dolazi u kombinaciji sa sedmostepenim sekvencijalnim menjačem.
Ubrzanje do 100 km/h traje 2,5 sekundi, dok maksimalna brzina premašuje 200 milja na sat (322 km/h).
Vozač sedi u centralno postavljenoj, zatvorenoj kabini, kojoj se pristupa kliznim krovom. Unutra je fiksno sedište, kreirano i oblikovano tako da odgovara individualnom vlasniku. Takođe je prisutan i volan od ugljeničnih vlakana inspirisan Formulom 1, kao i digitalni ekran.
Vlasnici ekstremne mašine, a svih predviđenih 25 jedinica je već prodato za više od 3 miliona funti po komadu, takođe dobijaju putnu torbu za automobil.

„Solus GT je realizacija radikalnog McLaren koncept vozila prvobitno kreiranog za svet virtuelnih trka“, kažu iz kompanije McLaren Automotive. „Projektovan bez ikakvih ograničenja u vezi sa drumskim ili trkačkim propisima, ali sa punim spektrom McLlarenove stručnosti da to dovede u stvarnost, predstavlja oličenje našeg pionirskog duha.“
Ove inženjerske slobode su u velikoj meri uticale na dizajn, koji uključuje niz aerodinamičkih karakteristika, uključujući široki prednji spliter, strukturalni pod, kao i fiksno zadnje krilo sa dvostrukim elementima, sa visokom potisnom silom.
Nove tehnike su korišćene tokom kreiranja Solusa GT, kao što su 3D štampane titanijumske komponente napravljene za kokpit, prvi put za serijski automobil McLarena. Međutim, kompanija kaže da je uprkos ovoj slobodi inženjeringa, dizajn koncepta virtuelne stvarnosti nametnuo ograničenja na ono što se može uraditi, a da se pritom obezbedi da verzija iz stvarnog života zadrži svoj vau faktor.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs