Nakon japanske verzije promovisane krajem oktobra u Tokiju, Suzuki je sada predstavio i novi Swift za evropsko tržište. U svojoj četvrtoj iteraciji, Suzukijev kultni hečbek je evoluirao u sofisticirani, pametni kompakt sa oštrim dizajnom, naprednim bezbednosnim funkcijama i razigranošću zabavne vožnje koja redefiniše svakodnevnu mobilnost.
Dugogodišnji favorit među kupcima širom sveta koji traže moderan hečbek i zabavan za vožnju, Swift je osvojio brojne nagrade od svog predstavljanja kao globalnog modela 2004. godine. Potpuno novi model se oslanja na nasleđe svojih prethodnika, nudeći iskustvo vožnje koje nije samo prijatno, već i daje prednost udobnosti, efikasnosti i bezbednosti. Swift se prodaje u 169 zemalja i regiona sa ukupnom prodajom od preko 9 miliona jedinica do oktobra 2023.
Potpuno novi Suzuki Swift će se u Evropi naći u prodaji na proleće 2024. godine, a dalji detalji u vezi sa tehničkim specifikacijama i standardnom opremom biće objavljeni naknadno.
Nova linija boja Suzuki Swifa se sastoji od osam jednobojnih i četiri dvobojne, uključujući nove boje Frontier Blue Pearl Metallic i Cool Yellow Metallic. Posebno, novi Frontier Blue Pearl Metallic se pridružuje paleti Burning Red Pearl Metallic boje kao dubok, živopisan ton, simbolizujući novu eru kvaliteta Suzuki boje.
Novi Swift nudi prostranu i udobnu kabinu opremljenu ergonomskim karakteristikama za poboljšanje doživljaja vožnje. Unutar novog Swifta se nalazi kokpit dizajniran za impresivno i ergonomsko iskustvo vožnje, sa centralnim klasterom i kontrolama koje su suptilno nagnute prema vozaču kako bi se osigurala laka upotreba. Zaobljena, dvobojna crna i svetlo-siva kontrolna tabla i obloge prednjih vrata, sa satenskom oblogom i akcentima tamno srebrne boje, daju kabini sportski, dinamičan izgled.
9-inčni HD ekran osetljiv na dodir pruža brz i precizan odgovor. Poseduje povezivanje pametnog telefona za Apple CarPlay i Android Auto preko Wi-Fi i USB veze, prepoznavanje glasa, Bluetooth reprodukciju muzike, a takođe prikazuje informacije o statusu vozila.
Dual Sensor Brake Support II (DSBS II)
Radar i monokularna kamera se koriste za otkrivanje vozila, bicikala i pešaka ispred vozila i pomažu u ublažavanju frontalnih, dijagonalnih i bočnih sudara. Ako se čini da je sudar moguć, izdaju se zvučna i vizuelna upozorenja koja upozoravaju vozača. Ako vozač koči nedovoljnom snagom, pomoć pri kočenju se automatski uključuje kako bi usporila vozilo. A ako se verovatnoća sudara poveća, sistem automatski primenjuje silu kočenja kako bi pomogao u smanjenju sile udara i ublažavanju štete.
Pomoć pri zadržavanju trake (LKA)
Kada se aktivira adaptivni tempomat, LKA pomaže vozaču da zadrži poziciju vozila u sredini trake. Pored toga, ako oseti da je susedno vozilo ili struktura, kao što je privremena barijera za radove na putu ili druga prepreka, preblizu vozačevom vozilu, pruža pomoć pri upravljanju kako bi pomogao u održavanju bezbedne udaljenosti.
Sistem za praćenje vozača (DMS)
Kamera ugrađena u instrument tablu prati oči i lice vozača. Ako sistem otkrije da je vozač pospan, da spava ili da skreće pogled sa puta, oglašava se alarmom upozorenja i prikazuje poruku upozorenja na displeju informacija.
Ostale tehnološke karakteristike uključuju:
Prevencija napuštanja trake (LDP)
Adaptivni tempomat (ACC)
Prepoznavanje saobraćajnih znakova (TSR)
Monitor mrtvog ugla (BSM)
Upozorenje o poprečnom saobraćaju pozadi (RCTA)
eCall
Novi 1.2L motor sa 12V blagim hibridnim sistemom
Novi 1.2 litarski benzinski 3-cilindrični motor u novom Suzuki Swiftu kombinuje poboljšanu ekonomičnost goriva i smanjene emisije, sa unapređenim ukupnim performansama. U novom Swiftu, motor je uparen sa blagim hibridnim sistemom za dalje poboljšanje ekoloških performansi. Hibridni sistem pretvara kinetičku energiju generisanu tokom usporavanja i skladišti je u litijum-jonskoj bateriji i pomaže motoru pri ubrzavanju radi veće efikasnosti goriva.
Opcioni ALLGRIP AUTO je automatski sistem pogona na sva četiri točka koji se uključuje kada otkrije gubitak prianjanja prednjih točkova. Kada se otkrije proklizavanje prednjih točkova, viskozna spojnica se uključuje kako bi prenela obrtni moment na zadnje točkove, obezbeđujući dodatnu vuču za vožnju po snegom prekrivenim putevima ili drugim klizavim površinama.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs