
U 2024. godini marka DS Automobiles će intenzivno ubrzati svoju energetsku tranziciju. Pre lansiranja najnovijih 100 % električnih modela, marka će predstaviti nova elektrifikovana rešenja za modele DS 3 i DS 4.
Za korisnike hibridnih vozila marka DS Automobiles je razvila hibridnu tehnologiju automatskog punjenja koja u poređenju s benzinskim motorom omogućava udobnu vožnju, energetsku efikasnost i niže troškove rada.
Ovaj tip sistema oslobađa korisnike svih ograničenja vezanih za punjenje. Upravljanje baterijom je potpuno automatizovano, budući da se puni i prazni tokom vožnje bez priključivanja na stanicu za punjenje.
Udobnost zahvaljujući transparentnoj tehnologiji
Pokrenite vozilo i prvih nekoliko metara vozite potpuno nečujno na struju i bez ijednog grama emisije CO2, ali kada se ukaže potreba za većim opterećenjem, koristite benzinski motor. Hibridni model koristi dve vrste energije da bi obezbedio izuzetnu udobnost vožnje i visoku efikasnost.
Zbog mogućnosti vožnje samo na električni pogon, vozilo radi vrlo tiho, te nudi nenadmašnu udobnost i zaista mirnu vožnju. Hibridnim vozilom možete više od 50 % puta po gradu obaviti električnim pogonom, štedeći na taj način i do 40 % goriva.
Prilikom vožnje van grada, kombinovani benzinski i električni pogon obezbeđuju veću efikasnost i fleksibilnost. Električni motor pruža dodatni obrtni moment pri niskim obrtajima i dodatnu snagu pri jakom ubrzanju za povećane performanse i manju potrošnju goriva.

HYBRID sistem je dizajniran da radi potpuno nezavisno. Zahvaljujući benzinskom motoru, baterija se automatski puni tokom vožnje, bez potrebe da priključite kabl i čekate da se napuni. Budući da se faze usporavanja automatski kontrolišu da bi se omogućila rekuperacija energije, upotreba mehaničkog kočionog sistema, a time i emisija finih čestica prašine, takođe su značajno smanjeni.
Nečujno delovanje u gradu koristi okolini i lokalnim stanovnicima. Zbog bezbednosti pešaka, pri brzini do 30 km/h, aktivira se blagi zvučni signal (AVAS – Approaching Vehicle System Alert), koji upozorava na približavanje vozila.
U poređenju s DS 3 PureTech 130 Automatic, možemo govoriti o skoro 20 % većoj efikasnosti (manje od 1,2 litara goriva na 100 km) i nižoj emisiji CO2 (27 grama ili 19 % manje po kilometru), koja iznosi 112 grama CO2 po kilometru (homologirani WLTP ciklus za kombinovanu vožnju), što oslobađa DS 3 HYBRID plaćanja ekološkog malusa u Francuskoj. U gradu je potrošnja goriva smanjena za čak 38 %.

U poređenju s homologiranim vrednostima prema kombinovarnom WLTP ciklusu, potrošnja goriva vozila DS 4 je čak 16 % manja (1,1 litar manje goriva na 100 km), dok su emisije CO2 15 % odnosno 21 gram niže (116 grama CO2 po kilometru). DS 4 HYBRID (bez opcija) takođe je oslobođen plaćanja ekološkog malusa u Francuskoj. U gradu je potrošnja goriva smanjena za čak 39 %.
Komponente hibridnog sistema koje se nalaze ispod poklopca motornog prostora i u podu ne utiču na prostranost putničke kabine i zapreminu prtljažnika, koji su potpuno isti kao i u benzinskoj verziji.

Hibrid koji se samostalno puni za maksimalnu udobnost
Hibridna verzija je opremljena benzinskim motorom od 136 KS i 230 Nm, koji je ugrađen zajedno s novim 6-stepenim ručnim automatskim menjačem s dvostrukim kvačilom, a takođe ima i električni motor od 21 kW/28 KS i 55 Nm. Samopunjivi električni sistem napaja NMC litijum-jonska baterija kapaciteta 0,9 kWh.
Benzinski motor s hibridnim sistemom je najvažnija nadogradnja aktuelne ponude. Trocilindrični motor od 1.199 cm3 razvija 136 KS i 230 Nm, koji je dostupan već pri 1.750 obrtaja. Ova nova verzija radi prema Millerovom ciklusu, što obezbeđuje veću termodinamičku efikasnost i značajno smanjenje potrošnje goriva i emisija CO2. Motor je takođe opremljen novim zupčastim kaišem i novim turbo punjačem varijabilne geometrije, koji omogućavaju optimalnu izdržljivost i bolji odziv pri niskim obrtajima.
Novi e-DCS6 6-stepeni menjač s dvostrukim kvačilom uključuje sinhroni elektromotor s permanentnim magnetom koji ima 21 kW/28 KS i 55 Nm, tako da pri niskim brzinama i umerenim opterećenjima vozilo može da radi samo na struju. Prilikom usporavanja, električni motor deluje kao generator, rekuperirajući kinetičku energiju i puni bateriju od 0,9 kWh ugrađenu u pod. Sistem takođe lako obezbeđuje energiju za pokretanje benzinskog motora.
Menjač e-DCS6 takođerdoprinosi udobnosti i efikasnosti hibrida. Ograničava prekide obrtnog momenta i daje osećaj izuzetno glatke vožnje. U njega su ugrađeni električni motor, pretvarač i kompjuter zbog uštede prostora i smanjenja težine.
U poređenju s motorom PureTech 130 Automatic, DS 3 ubrzava od 0 do 100 km/h 1,2 sek. ranije, odnosno za 8,4 sekunde, a za 1000 metara iz mesta mu treba 1,1 sek. manje ili preciznije 29,7 sek.
DS 4 je takođe poboljšan u poređenju s motorom PureTech 130 Automatic jer od 0 do 100 km/h ubrzava za 10,4 sek. (1,2 sek. ranije), a 1000 metara iz mesta pređe za 31,7 sek. (1,3 sekunde ranije).
Podrška vozaču za efikasnu vožnju
Kada vozilo tokom vožnje neprimetno pređe s benzinskog na električni motor, na to upozorava vozača plavo ofarbanom vrednošću brzine. Digitalna instrument tabla može da prikaže tokove energije, nivo napunjenosti baterije i radni status pomoću merača snage. Procenat pređenog puta korišćenjem električne energije se prikazuje na putnom kompjuteru i takođe na kraju putovanja.
Da bi vozači mogli što efikasnije da koriste ovaj hibridni sistem, svakom kupcu novog vozila DS 3 HYBRID i DS 4 HYBRID biće detaljno predstavljen prilikom isporuke. Cilj je omogućiti svima da maksimiziraju udobnost i efikasnost vožnje.
Izvor: DS Automobiles