
Nakon što je Renault početkom meseca prikazao značajno modifikovano izdanje svog manjeg SUV modela Captur, sada i Mitsubishi predstavlja obnovljeni ASX koji se, kao što je poznato, bazira upravo na Capturu.
Sadašnja generacija ASX-a (prikazana u septembru 2022. godine) je naime jedan od modela koji je Mitsubishi za evropsko tržište razvio u saradnji sa Renaultom pa praktično predstavlja samo blago doteranu verziju Captura. To znači da se ASX bazira na CMF-B platformi i da ga proizvodi Renaultova fabrika u Valjadolidu u Španiji.

U vezi dimenzija, ASX je dugačak 4228 mm, širok 1797 mm i visok 1573 mm.

Ukratko, ASX je sada dobio dugačiji prednji deo, sa novim svetlima, maskom i branikom, kao i nove alu točkove od 17 i 18 inča. ASX se i dalje samo delimično razlikuje od Captura, pre svega što se tiče doterane maske sa znakom japanske marke.


Sem toga, tu su i digitalni instrumenti od 7 ili 10 inča (u zavisnosti od verzije), napredniji infotainment sistem sa većim ekranom (10.4-inča osetljiv na dodir), šira lista sistema pomoći u vožnji i brojnije mogućnosti personalizacije.

Infotainment sistem je baziran na Android Automotive 12, koji integriše različite Google usluge. Ispod centralnog ekrana nalaze se fizička dugmad za kontrolu klime, dok se u centralnom tunelu nalaze dva USB-C porta i ležište za bežično punjenje pametnog telefona.

Zapremina prtljažnika iznosi 484 litra odnosno 616 litara, kada je zadnja klupa pomerena maksimalno napred (može da se pomera 16 cm). Sa oborenim zadnjim sedištima zapremina raste na 1596 litara. Vrednosti padaju ako se kupac odluči za hibridni pogon: od 348 do maksimalno 1458 litara.

Sve verzije ASX-a dobijaju sistem automatskog kočenja, upozorenje o napuštanju trake, prepoznavanje saobraćajnih znakova i pomoć pri parkiranju. Viši paketi opreme imaju i pomoć za mrtvi ugao, aktivno upozorenje o napuštanju trake i upozorenje o brzini i prilagodljivi tempomat.
Gama motora uključuje:
– 1.0 litarski 3-cilindrični turbo benzinac sa 91 KS i 160 Nm, uz 6-stepeni manuelni menjač
– 1.3 litarski 4-cilindrični turbo mild hybrid benzinac sa 140 KS i 260 Nm uz 6-stepeni manuelni menjač, odnosno 157 KS i 270 Nm uz 7-stepeni menjač sa dvostrukim kvačilom
- E-Tech full hybrid sa 143 KS, uz 1,6 litarski benzinac
Proizvodnja kreće u maju i trebalo bi da stigne do dilera u junu, ali još nije poznato po kojim cenama.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs