home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Renault Symbioz

Symbioz se pridružuje ponosnoj liniji porodičnih 'voitures a vivre', skoro 60 godina nakon lansiranja Renaulta 16, sa svojim modernim, prostranim i funkcionalnim dizajnom, i 40 godina nakon revolucionarnog Espacea, prilagodljivog vozila dugog samo 4,25 m, ali sposobnog da prevozi sedam ljudi.

Symbioz je svestrano vozilo koje uključuje najbolje tehnologije iz Renaultovog C segmenta, nudeći kompaktnost i prostranost kako bi zadovoljili potrebe svih.

Renault Symbioz

Pravi 'voiture a vivre', Renault 16 je dizajniran da se izdvaja od konkurencije. Lansiran 1965. godine, premijerno je predstavio novi stil karoserije, sa hečbek pristupom prtljažniku. Svestraniji od bilo kog od svojih savremenika, Renault 16 je zadovoljio potrebe porodica koje traže automobil koji je odgovarao njihovom životnom stilu, držeći korak sa brzim društvenim promenama.

Renault Symbioz

Od tada, Renault je nastavio sa inovacijama sa porodičnim automobilima koji su uhvatili raspoloženje svog vremena. To je bilo tačno 1980-ih sa Espaceom, automobilom koji je započeo revoluciju sa svojim revolucionarnim Onebox dizajnom i modularnim rasporedom. Tokom 1990-ih, Renault je to ponovo uradio sa Scenicom, prvim kompaktnim MPV-om. Dizajniran da liči na čauru, Scenic je imao enterijer posvećen dobrobiti putnika.

Symbioz deli isti DNK. U stanju da prilagodi svoj prtljažnik i putnički prostor potrebama porodice, sa korisnim tehnologijama koje donose dodatnu vrednost za ljude i kompaktnim dimenzijama koje su takođe idealne za gradsku vožnju, pridružuje se dugoj liniji raznovrsnih „voitures a vivre“, odražavajući svoje vreme. Predstavljajući Renaultov novi dizajnerski jezik, Symbioz nastavlja putem novog Scenica E-Tech i Captura.

Renault Symbioz

Kombinujući najbolje od Renault C-segmenta vozila u modularnom dizajnu, povezanosti i efikasnosti, prepunom stručnosti i inteligencije, Symbioz je u stanju da ispuni najviše standarde udobnosti u vozilu kako na kratkim tako i na dugim putovanjima. Zbog toga je usmeren na široku bazu kupaca. Prvo i najvažnije, to je automobil za porodice koje traže prostor i efikasnost sa modularnim, savremenim dizajnom. Takođe je napravljen za vlasnike korporativnih voznih parkova, koji traže nivo elektrifikacije. Za obe kategorije kupaca, Symbioz pruža beskompromisnu ​​dobit.

Renault Symbioz

Pozicioniran između Captura i Australa, Symbioz daje Renaultu jače prisustvo početnih nivoa u C segmentu. Dugačak 4,41 m, ovaj novi model upotpunjuje E-Tech 'hibridnu' ponudu koja već uključuje Megane Conquest (4,57 m) i Austral (4,51 m), dok proširuje E-Tech 'elektric' asortiman sa modelima Megane i Scenic E-Tech electric. To potvrđuje koherentnost Renaultove strategije, da odgovori na čitav niz zahteva korisnika izgradnjom dvostrukog asortimana sa namenskim platformama.

Renault Symbioz

Symbioz je prepun najboljih Renault tehnologija. Poseduje OpenR Link multimedijalni sistem sa ugrađenim Google-om, kao i Solarbay zatamnjeni stakleni krov. Verzija Iconic se isporučuje sa 29 pomagala za vožnju nove generacije za optimizovanu bezbednost i udobnost vožnje.

Renault Symbioz

Sa kapacitetom prtljažnika do 624 litara i modularnim rasporedom sa kliznom klupom koja se preklapa i stvara ravan pod, Symbioz je u rangu sa najboljim u svojoj klasi. Istovremeno, ostaje kompaktan i okretan. Dizajniran i za gradski saobraćaj i za porodični život, Symbioz je idealno svestran.

Renault Symbioz

Novi porodični automobil koji je ekološki prihvatljiv i ekonomičan za vožnju, Symboz je težak ispod 1.500 kg. Sa E-Tech hybrid 145 pogonskim sklopom, on je uz najbolje u pogledu potrošnje goriva i emisija štetnih gasova uz ekskluzivnu, ultra efikasnu tehnologiju koja se neprestano poboljšavala od lansiranja 2020. godine. Posle modela Megane Conquest, Megane E-Tech electric, Austral i Scenic E-Tech electric, Symbioz upotpunjuje asortiman kompaktnih Renault vozila, kao poslednje vozilo u ofanzivi Renaulution-a na C segmentu.

Napravljen na produženoj verziji CMF-B platforme koju koriste Clio i Captur (B segment), kao i Megane Conquest (C segment), Symbioz je vozilo dobro izbalansiranih proporcija.

Renault Symbioz

Dopunjujući svoj dizajn, Symbioz ima velike točkove od 19 inča na verzijama Esprit Alpine i Iconic. Svi točkovi (18" i 19") su novi i ekskluzivni za ovaj model.

Symbioz je dostupan sa paletom od sedam boja, uključujući novu živopisnu nijansu Mercury Blue. Ikonična Flame Red se nudi besplatno u konfiguratoru, koji takođe uključuje pet drugih boja: Pearl White, Cassiopée Grey, Starry Black, Rafale Grey i Iron Blue.

Renault Symbioz

Bez žrtvovanja svojih kompaktnih spoljašnjih dimenzija, Symbioz nudi prostran unutrašnji prostor, kombinujući modularni raspored sa kliznom klupom i širokim spektrom karakteristika koje doprinose udobnosti u vozilu, kao što su Solarbay zatamnjeni stakleni krov i električna vrata prtljažnika.

Symbioz deli strukturu kontrolne table sa novim Capturom. Verzija Iconic uključuje specifičnu završnu obradu, sa modernim i sofisticiranim materijalima.

Kompaktniji od većine vozila C segmenta (4,41 m dužine i 1,79 m širine), Symbioz je napravljen da pruži agilne performanse bez kompromisa u pogledu unutrašnjeg prostora ili nosivosti, što je jedna od njegovih ključnih jakih strana. Zadnja klupa je dizajnirana da se pomera 16 cm, stvarajući prostor za kolena od 221 mm za putnike pozadi, dok istovremeno zadržava kapacitet prtljažnika od 492 litra u ovoj konfiguraciji. Kada zadnja sedišta nisu zauzeta odraslima, klupa se pomera napred da bi se povećao kapacitet prtljažnika na 624 litra. I do 1.582 litara kada su zadnja sedišta potpuno oborena (60:40).  Symbioz se takođe može pohvaliti sa 24,7 litara skladišnog prostora u kabini, uključujući 7 litara samo u pretincu za rukavice.

Automobil takođe ima električna vrata prtljažnika sa otvaranjem bez upotrebe ruku. Sa spoljašnje strane, vozač može da koristi električno dugme na prtljažniku, hands-free karticu ili jednostavno prevuče nogu ispod senzora na zadnjem braniku.

Premijerno prikazan na modelima Rafale i Scenic E-Tech electric, Solarbay zatamnjeni stakleni krovni otvor je ikona Renaultove nove generacije „voitures a vivre“. Uključen je u opremu dostupnu na Symbiozu, u skladu sa tradicijom brenda da najbolja tehnologija bude dostupna na njegovim mainstream modelima. Kompletan aktivni sistem zatamnjuje krovni otvor u segmentima na zahtev.

Od Techno verzije naviše, Symbioz poseduje multimedijalni sistem OpenR Link sa ugrađenim Google-om, baziran na Android Automotive 12. Sa svojim pametnim Google funkcijama, OpenR Link je u stanju da daje relevantne predloge za navigaciju i unutrašnji ambijent, na osnovu navika vozača. Njegov centralni 10,4-inčni vertikalni ekran osetljiv na dodir (na svim verzijama), omogućava vozačima i putnicima da iskoriste sve prednosti povezanog sveta sadržaja i usluga. Drugi ekran od 10,3-inča je okrenut ka vozaču i prikazuje informacije o vožnji.

Renault Symbioz

Active Driver Assist je sistem autonomne vožnje drugog nivoa, nadogradnja dobro poznatog asistenta za autoput i saobraćaj, već dostupnog u Renault asortimanu. Ovde sistem postaje svestan konteksta, proširujući svoj obim izvan autoputeva. Kombinuje inteligentni prilagodljivi tempomat uključujući Stop & Go, sa asistencijom za centriranje trake i prepoznavanjem saobraćajnih znakova kako bi stvorio pametan sistem. Integracijom ovih funkcija sa geolokacijskim podacima i specifičnim mapiranjem, vozilo je u stanju da vozi autonomno. Ova funkcija dolazi do izražaja u saobraćajnim gužvama, na primer, gde doprinosi manje stresnom i udobnijem iskustvu vožnje.

Tu su između ostalog i aktivni sistem kočenja u slučaju nužde, upozorenje na mrtvi ugao, pomoć pri održavanju trake, upozorenje o napuštanju trake, tempomat i limiter brzine, upozorenje o udaljenosti, pomoć pri kretanju uzbrdo, kamera od 360°, zadnja, prednja i bočna pomoć pri parkiranju, upozorenje o poprečnom saobraćaju pozadi, upozorenje o bezbednom izlasku putnika...

Renault Symbioz se isporučuje sa E-Tech hibridnim pogonom 145. Visoko efikasan i stoga ekonomičan za rad, pruža udobnost i tišinu električne vožnje u gradu.

Hibridna arhitektura kombinuje dva električna motora (36 kW e-motor i 18 kW starter generator) sa 1,6 litarskim 4-cilindričnim benzinskim motorom sa 69 kW/94 KS i baterijom od 1,2 kWh.

E-Tech Hybrid 145 pogon kombinuje rad motora sa unutrašnjim sagorevanjem i elektromotora na do 14 različitih načina za optimizovanu efikasnost goriva.

Symbioz se uvek pokreće u električnom režimu, omogućavajući vozačima da ostanu u potpuno električnom režimu do 80% vremena u gradu, uz uštedu goriva do 40% u poređenju sa konvencionalnim benzinskim motorom tokom gradskog ciklusa. Sa ovom Renault tehnologijom, Symbioz optimizuje potrošnju goriva na svim terenima, sa potrošnjom od 4,6 litara/100 km.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs

O imenu Symbioz

Rečnik kaže da je „simbioza“ trajna, biološka i obostrano korisna veza između dva živa organizma. Kada se primeni na odnos između vozila i njegovih putnika, ovo prikladno opisuje pozicioniranje Renaultovog novog kompaktnog porodičnog automobila.

Silvija dos Santos, šefica strategije imenovanja u Renaultovom odeljenju za globalni marketing, baca svetlo na poreklo imena.

„Za budući model, zaista smo želeli ime koje je fokusirano na ljude i duboku vezu koja vezuje porodicu za njihovo vozilo“, kaže Silvija dos Santos.

„Ime Symbioz je veoma interesantno sa etimološke tačke“, kaže Silvija. Inspirisana je rečju „simbioza“, koja i sama potiče iz starogrčkog. Imenica izvedena od prefiksa syn-, za 'zajedno' ili 'sa', i -bios, za 'život'; znači 'zajednički život'.

Ova etimologija je bogata značenjem: „biti zajedno“ je „život“, a život se nalazi u tome da budemo zajedno.

U nauci, reč „simbioza“ se odnosi na vezu između dva živa organizma koji zavise jedan od drugog da bi preživeli. Podjednako je interesantno i figurativno značenje: evocira humanost, život u društvu i, prema tome, porodicu.

„Život i zajedništvo su dve vrednosti duboko ukorenjene u Renaultovom DNK, sa automobilima za život“, objašnjava Silvija. „Zajedništvo“, „život“, „porodica“ – ovi pojmovi se vrte oko ljudi i, u širem smislu, sile vezivanja koja ih sve ujedinjuje. „Symbioz“ je zato posebno pogodan naziv za Renault porodični SUV koji se može pohvaliti velikodušnom prostranošću i velikim prostorom za prtljag.

„Ime se takođe oslanja na naše francuske korene, jer „Symbioz“ je jasan znak francuske reči „symbiose“. Njegov izgovor je veoma sličan na više jezika, što znači da mnogi ljudi širom sveta mogu lako da prepoznaju ime „Symbioz“, dodaje Silvija.

Sa imenom koje evocira harmoniju, prilagođavanje i svestranost, sugeriše da postoji jedinstvena alhemija između Renaultovog novog kompaktnog i porodičnog SUV-a i njegovih putnika. Njegov spoljašnji i unutrašnji dizajn u kombinaciji sa visokotehnološkim karakteristikama iznutra čine Symbioz vozilom koje neguje snažnu vezu, ili čak vezu, sa i između putnika.

„Naziv „Symbioz“ savršeno ilustruje život sa našim vozilom, gde su putnici jedno sa njim i okolinom“, kaže Silvija. Budući model Renault je poziv da uživate u zadovoljstvima vožnje i putovanja sami ili sa drugima, bez ograničenja i potpune slobode. Referenca na „zajednički život“ nagoveštava pojmove udobnosti i blagostanja. Ova vizija unutrašnjosti automobila kao mesta deljenja i interakcije savršeno karakteriše Renaultov novi porodični SUV.

Termin „simbioza“ je prvenstveno naučni termin, koji se uglavnom koristi u biologiji. Kada je povezan sa svetom automobila, evocira tehnologiju, posebno onu koja se fokusira na ljude. „Symbioz je ime koje simbolizuje ljude, napredak, život. Vrednosti koje su zaista Renault!“ dodaje Silvija.

Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs



čitanja : 1887



Komentari