
BMW je za novu modelsku godinu doterao i Seriju 3, koju sada odlikuju revidirani stil, unapređeni enterijer i nova tehnologija. Takođe, modifikovan je i sportski M3.
"Trojka" tako dobija širu paletu boja koja sada uključuje Arctic Race Blue metalik i Vegas Red metalik boje, kao i dve nove BMW Individual boje nazvane Frozen Pure Grey metalik i Frozen Portimao Blue metalik.

Pored novih boja, modeli opremljeni M Sport paketom imaju nove 19-inčne M aluminijumske felne sa dizajnom sa duplim kracima, kao i dvobojnu ili Jet Black završnu obradu. Svi modeli takođe mogu biti opremljeni novim BMW Individual aluminijumskim felnama od 19 inča koje imaju Y-spoke dizajn.

Za unutrašnost su predviđeni novi volan i „kaskadno osvetljenje“ koje je integrisano u obloge oko novih centralnih ventilacionih otvora. Kupci mogu da biraju između devet različitih boja i da podese osvetljenost prema svom ukusu. BMW takođe ističe da postoje animacije za dobrodošlicu, kao i „svetlosni signali koji ukazuju na određene scenarije kao što su dolazni telefonski poziv ili otvorena vrata“.

Predviđeni su i novi materijali i kombinacije, uključujući drvo, aluminijum i ugljenična vlakna.
Tu je i unapređeni infotainment sistem koji pokreće BMW operativni sistem 8.5, uz intuitivniji rad i poboljšanu strukturu menija. Treba pomenuti i pojednostavljene kontrole klime, poboljšanu navigaciju i funkciju proširenog prikaza.

Automobil karakterišu i revidirani sistem upravljanja i novo podešavanje šasije koje „još dodatno poboljšava ravnotežu između sportskih sposobnosti i udobnosti“.

Različiti motori dostupni za BMW Seriju 3 proizvode snagu u rasponu od 110 kW/150 KS do 210 kW/286 KS. Njima se pridružuju šestocilindarski redni benzinski motor od 275 kW/374 KS i šestocilindarski dizel motor od 250 kW/340 KS koji se nalaze ispod haube M Performance modela. I šestocilindarski redni benzinski agregat i svi dizel motori dolaze sa blagom hibridnom tehnologijom za dinamičniju isporuku snage i veću efikasnost. U tu svrhu, njihov starter generator od 48 V daje dodatnih 8 kW/11 KS.
Kada je reč o plug-in hibridima, unapređenja su potvrđena kod verzije 330e, koja i dalje ima nepromenjenu snagu od 292 KS, ali ima veću bateriju kapaciteta 19,5 kWh. U zavisnosti od konfiguracije, njegov električni domet se povećava na 101 kilometar. Još jedna prednost je veća brzina punjenja: sa do 11 kW, baterija se može napuniti od 0 do 100 posto za 2:15 sati. Prethodni početni PHEV 320e se očigledno više ne nudi, a ponuda se fokusira na 330e i 330e xDrive.

Doterana Serija 3 na tržište stiže u julu. Cene počinju od 46.400 evra za sedan (ranije od 45.200 evra) i od 47.700 evra za Touring (ranije od 46.300 evra).
Blago doterivanje je doživeo i BMW M3, uz nova prednja svetla sa drugačijim rasporedom strelica za dnevna svetla i pokazivače pravca.

Tu je i novi set kovanih aluminijumskih felni sa svetlo srebrnom završnom obradom, dok M3 Competition dobija i oznake sa srebrnom ivicom.

Dostupan je i M Carbon Exterior Package koji podrazumeva plastične komponente ojačane ugljeničnim vlaknima kao što su prednji otvori za vazduha, zadnji difuzor, poklopci retrovizora i zadnji spojler. Na raspolaganju su i M Carbon sedišta, volan od alkantare i elementi od ugljeničnih vlakana u unutrašnjosti.


U kabini ima i manje fizičkih dugmadi, a tu su i BMW-ov operativni sistem 8.5, ekrani od 12.3 i 14.9 inča, kao i novi volan sa ravnim dnom i crvenim centralnim markerom.

Ispod haube, M3 zadržava 3,0 litarski šestocilindrični motor (uparen sa 6-stepenim manuelnim ili 8-stepenim aurtomatskim menjačem), a u zavisnosti od verzije M3 ima 480 KS, 510 KS ili 530 KS.
Tako BMW M3 sa 530 KS i M xDrive pogonom od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 3,5 sekunde (limuzina) odnosno 3,6 sekundi (Touring).

Najveća brzina je ograničena na 250 km/h, a sa M Driver’s Package-om M3 Touring je ograničen na 280 km/h dok limuzina može do 290 km/h.

Što se cena tiče, bazni M3 sa 480 KS je sada dostupan od 94.200 evra. Cena za M3 Competition od 510 KS se penje na 100.400 evra, dok model od 530 KS košta još 4.900 evra više. M3 Touring, koji je dostupan samo sa pogonom na sve točkove i 530 KS, košta najmanje 106.300 evra.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs