
Nakon što je nedavno postavljen rekord na stazi Nirburgring za najbrži automobil iz E-segmenta, Porsche je zvanično predstavio novu Panameru Turbo S E-Hybrid, koja je svoje mesto zauzela u vrhu ponude. To je najbrža i najsnažnija Panamera u istoriji, a predstavljen je i model Panamera GTS s V8 motorom, koji ima nešto više sportski izgled te fokusiranije postavke šasije.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid poseduje plug-in hibridni pogon, koji se sastoji od 4,0 litarskog twin-turbo V8 motora sa 600 KS i elektromotora koji isporučuje 190 KS. Ovaj setap je integrisan u značajno poboljšani osmostepeni PDK menjač s dvostrukim kvačilom, a ukupna snaga iznosi 782 KS i 999 Nm obrtnog momenta. Time je prethodni model nadmašen za 82 KS i 130 Nm, navodi Klix.ba.
Za ubrzanje od 0 do 60 mujja na sat (96 km/h) je potrebno 2,8 sekundi, dok maksimalna brzina iznosi 325 km/h. Ubrzanje je unapređeno za 0,2 sekunde, a maksimalna brzina za 13 km/h.
Slično kao i "slabije" opremljeni E-Hybrid modeli Panamere, Turbo S poseduje veću bateriju kapaciteta 25,9 kWh, koja obezbeđuje veći domet i brže punjenje, ali preciznih podataka za sada nema.

Vizuelno, Turbo S E-Hybrid izgleda identično kao Turbo E-Hybrid, a izuzetak su oznake na zadnjem braniku. Tu je isti body kit specifičan za Turbo modele, kao i 21-inčne felne. Turbonite završna obrada na felnama, krilcima, linija na zadnjem braniku i unutrašnji ukrasi i šavovi razlikuju Turbo Panamere od ostalih.

Opcioni karbonski Aerokit paket, koji se sastoji od prednjeg splitera, krilaca, pragova i krilca na zadnjem spojleru te zadnjeg difuzora, ne samo da unapređuje estetiku nego i povećava downforce za 60 kilograma pri brzini od 200 km/h. Ovu konfiguraciju je imao i automobil koji je kompletirao krug na Nirburgringu s vremenom 7:24,17, a ne treba zaboraviti ni opcione Michelin Pilot Sport Cup 2 gume.
Panamera Turbo S E-Hybrid je opremljena standardno i Porsche Active Ride oslanjanjem, koji uključuje elektronsku hidrauličnu pumpu za svaki amortizer. Tu je i sistem upravljanja na zadnjoj osovini, kao i Porscheove kompozitne keramičke kočnice PCCB s diskovima 440 mm napred i 410 mm pozadi.

Porsche je predstavio i Panameru GTS, koja je fokusirana na "uključenost vozača i agilnost". GTS pokreće isti 4,0 litarski twin-turbo V8 motor, ali bez bilo kakve vrste električne asistencije. Istina, V8 motor je "detjuniran" u poređenju s hibridima te razvija 500 KS, ali je ipak snažniji za 20 KS u odnosu na prethodni GTS. Prema Porscheu, nova Panamera GTS ubrzava od 0 do 100 km/h za 3,6 sekundi, 0,1 sekundu brže nego ranije, dok maksimalna brzina iznosi 303 km/h. Standardni sportski izduvni sistem doprinosi boljem zvuku.

GTS je dobio nekoliko poboljšanja šasije te deluje oštrije na putu i obezbeđuje užitak u vožnji bez negativnog uticaja na udobnost. Reč je o sportskoj kalibraciji za standardno vazdušno oslanjanje, a automobil je niži za 10 mm u odnosu na standardnu Panameru. Poseduje i ojačane stabilizatore, kao i nešto kruće opruge. Model je opremljen elektronski kontrolisanim PTV Plus diferencijalom s ograničenim proklizavanjem.

U unutrašnjosti su crne GTS oznake, koje se slažu s mat crnim detaljima standardnog Sport paketa te tamnijim svetlosnim jedinicama. Od modela Turbo S E-Hybrid su pozajmljene 21-inčne felne u Anthracite sivoj boji, dok kontrast prave crvena kočiona klešta. Izgled upotpunjuju četiri završetka izduvnih cevi u Dark bronzanoj boji. Sportski izgled "zaokružuju" Race-Tex presvlake u unutrašnjosti. Porsche nudi dva paketa za unutrašnjost namenjena GTS modelima, koji sadrže Carmine crvene ili Slate Neo sive detalje, a opciono je dostupan i Matte Carbon Fiber paket.

Nove verzije Porsche Panamere se već mogu naručiti.
Izvor: Klix.ba / Carscoops.com
Foto i video: Porsche