
To da francuski DS 4 silazi s proizvodnih traka u Opelovoj glavnoj fabrici u Riselshajmu i nije neka novost, iako etiketu "Made in Germany" Francuzi oberučke prihvataju i sve vreme smatraju prednošću agresivno reklamirajući mesto proizvodnje.
U Nemačkoj fabrici se od nedavno ugrađuje novi Stellantisov hibridni sklop s pogonskim lancem. To je ujedno još jedan marketinški alat za Francuze, jer su se konačno rešili nepouzdanog trocilindarskog bloka Pure Tech 130 sa spornim konceptom zupčastog kaiša potopljenog u ulju.
Iako je rođen kao alternativa nemačkim premium automobilima, taj izazov DS 4 još nije postigao. Sada se Francuzi nadaju da imaju adekvatnije oružje, koje kombinuje najbolje iz oba sveta, a s kojim će se adekvatnije suprotstaviti nemačkim rivalima, piše Klix.ba.

Novi DS 4 Hybrid je već u prodaji, iako će prvi primerci stići u salone nakon leta. Reč je o zanimljivoj opciji koja spaja sve prednosti zahvaljujući Stellantisovoj hibridnoj tehnologiji. Blok 1,2 litarskog PureTech motora ostaje kao osnova, s tim da je sada tu pogonski lanac. Novi sklop, umesto 130 sada proizvodi maksimalnu snagu od 136 KS, a povezan je s električnim motorom od 28 KS, uz litijum-jonsku bateriju kapaciteta 0,9 kWh.
Uprkos malom kapacitetu baterije, ovaj DS 4 iz mesta startuje u potpuno električnom režimu i može da pređe do nekoliko kilometara bez CO2 emisije, na primer pri traženju parkinga u tržnom centru. Iz DS-a navode takođe da u idealnim uslovima novi hibrid štedi do 40 odsto goriva, čemu pomaže i njegov šestostepeni e-DCS6 automatski menjač s dvostrukim kvačilom, bez prekida struje između brzina.
Francuzi se neće zaustaviti na ovome, jer DS potvrđuje dolazak električnog DS 4. Ista nemačka fabrika, koja dakle proizvodi DS 4 Hybrid, priprema se za proizvodnju ekološki neutralne verzije DS 4 E-Tense. Nije u pitanju plug-in hibrid, već čisto električni model, koji će se naći u prodaji u prvim mesecima sledeće godine.
Izvor: Klix.ba
Foto: DS Automobiles