
Ferrari je predstavio F80 i napisao novo poglavlje u istoriji svojih legendarnih superautomobila. F80 će biti napravljen u ograničenoj seriji od samo 799 primeraka i pridružiće se panteonu ikona kao što su GTO, F40 i LaFerrari pokazujući najbolje što je marka iz Maranela postigla u pogledu tehnologije i performansi.

Još od 1984. godine, Ferrari je periodično izbacivao novi superautomobil koji je predstavljao vrhunac najsavremenije tehnologije i inovacije svoje ere i koji je bio predodređen da uđe u popularnu kulturu. Namenjeni najprobirljivijim klijentima brenda, ovi automobili su odmah postali legende u svom životu, ostavljajući neizbrisiv trag ne samo u istoriji Ferrarija, već i u istoriji automobila.

Najnoviji dodatak ovoj porodici, Ferrari F80, ima zadatak da otelotvori ultimativni inženjering za vozilo sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem i koristi sva najnaprednija tehnološka rešenja, uključujući najnoviju generaciju hibridne tehnologije, kako bi postigao neuporedivi nivo snage i obrtnog momenta. Svaki aspekt arhitekture je zamišljen tako da maksimizira performanse, od šasije od ugljeničnih vlakana i ekstremnih aerodinamičkih rešenja daleko iznad bilo čega što je ranije viđeno u automobilu koji je legalan za puteve, do novog aktivnog ogibljenja optimizovanog da omogući vozaču da izvuče svaku uncu performansi iz auta na stazi.

Za razliku od bilo čega drugog u trenutnom svetu superautomobila, F80 kombinuje sve ove atribute sa beskompromisnim nivoima upotrebljivosti na putu, gde se može voziti sa lakoćom.

Sve ovo znači da će vozač provesti još više vremena u automobilu i zaista može da upozna i uživa u njegovim performansama i uzbudljivom iskustvu vožnje koje nudi. Arhitektura F80 je toliko ekstremna da izabrani raspored rezultira užom kabinom sa rasporedom fokusiranim na vozača, koji i dalje nudi odličan prostor i udobnost za suvozača (konfiguracija kabine se opisuje kao 1+1). Volan je manji od LaFerrarija (1,4 cm manje širine, sedam cm manje visine) radi poboljšanja vidljivosti.

Treba napomenuti da je Ferrari F80 dizajnirao Centro Stile pod upravom Flavija Manzonija

Dakle, brojke. Ukupno 1200 KS iz hibridnog sistema, za maksimalnu brzinu od 350 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 2,15 sekundi, a 0 do 200 km/h za 5,75 sekundi.
F80 je dugačak 484 cm, širok 206 cm, visok 114 cm i ima međuosovinsko rastojanje od 267 cm.

Rezervoar ima 63,5 litara, a masa praznog vozila je 1525 kilograma sa distribucijom težine od 42.2 odsto napred i 57.8 odsto pozadi.

Motor sa unutrašnjim sagorevanjem je 3,0 litarski V6 sa 900 KS pri 8750 o/min. (300 KS /l) i 850 Nm obrtnog momenta. Snaga se prenosi na put preko osmostepenog menjača sa dvostrukim kvačilom.
Zadnji elektromotor ima 60 kW/ 81 KS odnosno 70 kW/95 KS tokom regeneracije, a svaki od dva prednja elektromotora proizvodi 105 kW/142 KS. Zahvaljujući električnoj prednjoj osovini, F80 ima pogon na sva četiri točka. Celu stvar napaja baterija od 800 volti, kapaciteta 2,3 kWh i težine 39 kilograma.

Aktivno vešanje doprinosi poboljšanju udobnosti i dinamike vožnje, uz sistemu SSC (Side Slip Control) u najnovijoj verziji 9.0. Njegov softver procenjuje centar težišta vozila i na taj način poboljšava efikasnost.
Ono što je novo je uvođenje CCM-R Plus tehnologije u sistem kočenja, koja je proizašla iz Ferrarijevog iskustva u motosportu i razvijena je zajedno sa Brembom.
Ferrari F80 koči od 100-0 km/h za samo 28 metara i od 200-0 km/h za 98 metara.
Gume razvijene zajedno sa Michelinom za F80 imaju dimenzije 285/30 R20 napred i 345/30 R21 pozadi. Reč je o gumama Pilot Sport Cup2.
Ferrari F80 u Italiji košta 3,6 miliona evra. Biće napravljeno samo 799 primeraka, a prve isporuke bi trebalo da počnu krajem 2025. Planirano je da se proizvodnja završi 2027. godine kako bi se proslavila 80. godišnjica brenda iz Maranela.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs