

Elektrifikacija Toyote Aygo X nije promenila međuosovinsko rastojanje, koje ostaje kompaktno sa 2,43 metra, idealno za grad. Međutim, dužina je porasla za 76 mm, dostigavši 3,78 metara, pre svega zbog novih branika. Zapremina prtljažnika ostaje nepromenjena i iznosi 231 litar.

Prednji deo je modifikovan i sada usvaja novo lice porodice Toyota, sa tanjim farovima i svetlosnim potpisom koji povezuje haubu i branik, obnovljenim zajedno sa maskom, sada sa mnogo sportskijim izgledom. Treba pomenuti i set novih točkova od 17 i 18 inča, kao i retrovizore sa integrisanim pokazivačama pravca, dok su promene na zadnjem delu gotovo neprimetne.

Automobil sada deluje dinamičnije, takođe zahvaljujući novim dvobojnim opcijama.

Sem toga, predviđen je i novi GR Sport paket opreme, koji ima za cilj da pruži dinamičniji utisak, donoseći sa sobom i čvršću šasiju i brže upravljanje, kao i jedinstvenu prednju rešetku, GR Sport 18-inčne aluminijumske felne i sportskija sedišta.


Ono što se najviše primećuje u unutrašnjosti je nova digitalna instrument tabla od 7 inča. Istovremeno, infotejnment sada ima moderniji izgled. Među tehničkim karakteristikama se nalazi i električna ručna kočnica, dva USB-C porta i novi ažurirani paket asistenata za vožnju: sistem za prevenciju sudara, održavanje trake, prepoznavanje saobraćajnih znakova, zaustavljanje u slučaju nužde i proaktivni asistent za vožnju. Po prvi put, planirana su i OTA ažuriranja.
Konačno, u zavisnosti od paketa opreme, dobija se i digitalni ključ, električno sklopivi retrovizori i bežično punjenje.

Ipak, najviše pažnje obnovljeni Aygo X privlači hibridnim pogonskim sklopom, sa 1,5 litarskim motorom i ukupno 116 KS, 44 KS snažniji od prethodnog modela. Takođe, Aygo X je sada standardno opremljen Yarisovim automatskim menjačem.
Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje manje od 10 sekundi, dok emisija CO2 pada na 86 g/km.
Japanski proizvođač još uvek nije objavio informacije o cenama. U svakom slučaju automobil bi trebalo da stigne u narednih nekoliko meseci, naravno po višim cenama od trenutnih zbog dodavanja tehnologije i hibridnog pogonskog sklopa.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs