
Novi Ferrari Amalfi je 2+ kupe sa V8 motorom postavljenim napred-centralno, a u liniji „Propetog konjića“ zamenjuje model Roma.
Amalfi redefiniše koncept savremenog sportskog duha, kombinujući visoke performanse, svestranost i prefinjenu estetiku. Dizajniran za one koji žele da uživaju u sportskoj vožnji bez žrtvovanja udobnosti i stila, Amalfi se ističe svojim balansom između adrenalina i svakodnevne upotrebljivosti.

Tim Ferrari stilskog centra, predvođen Flavijom Manconijem, crpeo je inspiraciju iz elegantnih proporcija Ferrari Rome, insistirajući dalje na definisanju izvajanijeg i modernijeg oblika, a da pritom ne izda suštinu Ferrarijevih 2+ sportskih automobila.

Dizajn automobila potiče od fluidnog i minimalističkog pristupa, sa izvajanim volumenima i čistim površinama koje izražavaju modernost i dinamičnost. Prednjim delom dominira veliki usisnik vazduha i dugačak, izvajani poklopac motora u kome se nalazi V8 motor od 640 konjskih snaga. Na zadnjem delu, integrisani aktivni spojler doprinosi stabilnosti pri velikim brzinama, dok kovani točkovi i detalji od ugljeničnih vlakana upotpunjuju sportsku i sofisticiranu estetiku.

Unutrašnjost se ističe novim volanom sa fizičkim dugmadima i povratkom kultnog dugmeta za pokretanje. Integrisani centralni displej i ergonomske kontrole obezbeđuju intuitivnu interakciju sa automobilom, čak i tokom dinamične vožnje. Obimna upotreba ugljeničnih vlakana i kontrastnih šavova dodaje dašak ekskluzivnosti, dok konfiguracija 2+ omogućava korišćenje zadnjih sedišta za značajno povećanje praktičnosti automobila, poboljšanje kapaciteta prtljažnika i omogućavanje putovanja sa decom.

U srcu Ferrarija Amalfi je evoluirani twin-turbo V8 motor (3855 cc) izveden iz nagrađivane porodice F154, sposoban da isporuči 471 kW/640 KS i 760 Nm. Veoma hvaljeni osmostepeni menjač sa dvostrukim kvačilom obezbeđuje brzu i glatku promenu brzina. Performanse su izvanredne: 0-100 km/h za 3,3 sekunde, 0-200 km/h za 9,0 sekundi, sa odnosom snage i težine od 2,29 kg/KS, najboljim u svojoj klasi.
Najveća brzina iznosi 320 km/h.

Izbor guma za Amalfi vođen je pažljivom ravnotežom između estetike, performansi i udobnosti. Točkovi od 20 inča su odabrani kako bi se održale harmonične proporcije u skladu sa dizajnerskim jezikom automobila, bez ugrožavanja kvaliteta vožnje. Da bi se osigurala maksimalna udobnost, zadržan je odnos širine i visine bočnih zidova izabran za Ferrari Roma, što obezbeđuje progresivan odziv i dobru apsorpciju nesavršenosti puta. Dimenzije guma su 245/35 R20 napred i 285/35 R20 pozadi, konfiguracija koja balansira agilnost i vuču, doprinoseći preciznoj i brzoj dinamici automobila. Amalfi standardno dolazi sa gumama razvijenim u saradnji sa dva tehnička partnera: Bridgestone Potenza Sport i Pirelli P ZERO.

Dinamika vožnje je poboljšana uvođenjem sistema „brake-by-wire“, kontrolera „ABS Evo“ dizajniranog za sve površine i uslove i rekalibrisanog upravljačkog kućišta za još precizniji i progresivniji odziv. Aktivna aerodinamika, sa novim integrisanim zadnjim mobilnim krilom, obezbeđuje stabilnost u svim uslovima vožnje i Manettino položajima, pomažući u maksimiziranju dinamičkih performansi.

Amalfi uključuje najnovija tehnološka rešenja iz Ferrari asortimana: infotejnment sistem je potpuno povezan, sa Apple CarPlay i Android Auto kao standardom, uparen sa bežičnim punjenjem pametnih telefona. Novi volan, digitalna instrument tabla i horizontalni centralni displej od 10,25 inča nude napredni interfejs čovek-mašina dizajniran da angažuje i vozača i suvozača. Među karakteristikama dostupnim na zahtev je dodavanje sistema za podizanje prednjeg dela koji se može koristiti do 35 km/h, omogućavajući automobilu da lako savlada urbane prepreke podižući ga do 40 mm.

Upotpunjujući iskustvo u vozilu, opcioni Burmester premium audio sistem nudi impresivno zvučno okruženje, dizajnirano da prati svako putovanje kvalitetom i detaljima. Amalfi je namenjen onima koji traže automobil koji kombinuje eleganciju i performanse, emocije i funkcionalnost. Model koji tumači Ferrari sportski duh na moderan način, nudeći iskustvo vožnje bez kompromisa, u bilo kom kontekstu.
Što se tiče bezbednosti i pomoći vozaču, Ferrari Amalfi je opremljen sveobuhvatnim paketom ADAS sistema sledeće generacije. Dostupne funkcije uključuju: adaptivni tempomat, automatsko kočenje u hitnim slučajevima, detekciju mrtvog ugla, upozorenje o napuštanju trake, pomoć pri održavanju trake, automatska duga svetla, prepoznavanje saobraćajnih znakova i detekciju pospanosti i ometanja vozača, kao i opcioni Surround View i upozorenje na poprečni saobraćaj iza vozila. Svi sistemi se mogu konfigurisati putem menija instrument table i besprekorno se integrišu sa elektronskom arhitekturom automobila, koja uključuje prednji i zadnji radar, kamere i namenske kontrolne jedinice.
Zajedno, ove tehnologije omogućavaju Ferrariju Amalfi da pruži precizno, brzo i privlačno iskustvo vožnje, gde svaki sistem radi u harmoniji kako bi se osigurala maksimalna kontrola i zadovoljstvo u vožnji - bez obzira na uslove na putu ili stil vožnje.
Prve isporuke Ferrarija Amalfi kreću u prvom kvartalu 2026. godine, a cene u Italiji počinju od 240.000 evra.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs