home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Tesla Model X
 
Iako spolja izgleda gotovo identično kao i model iz 2015., najnoviji Tesla Model X je značajno lakši zahvaljujući nizu pametnih inženjerskih poboljšanja.

Današnji Model X na prvi pogled izgleda gotovo nepromenjeno u odnosu na verziju koja je debitovala 2015. godine. Unutrašnjost je prefinjenija, a u perjanici ponude, verziji Plaid, nudi performanse koje mogu postideti i superautomobile.

Međutim, ono što mnogi ne znaju jeste da je najnoviji Model X i osetno lakši od originala. Prema pisanju portala Carscoops, u eri kada novi automobili postaju sve teži, Model X je tiho krenuo suprotnim smerom i izgubio gotovo 181 kilogram.

Tesla Model X

Električna dijeta na Teslin način

Dodavanje sigurnosne tehnologije, veće baterije i sve duže liste standardne opreme obično podižu masu vozila. Ipak, Tesla je uspela da postigne suprotno. Lars Moravy, Teslin potpredsednik za automobilski inženjering, objasnio je ključne promene. Originalni model je koristio teški indukcijski motor na zadnjoj osovini. Današnji modeli su opremljeni lakšim motorom sa stalnim magnetima i novim poluosovinama, što je donelo uštedu od otprilike 45 kg, navodi Autonet.hr.

Značajne promene su se dogodile i na baterijskom paketu. Tesla je 2021. godine počela da koristi energetski gušće ćelije, što je omogućilo uklanjanje čak 300 ćelija iz paketa. Zajedno s poboljšanjima u strukturi samog kućišta baterije, ova izmena je skinula dodatnih 41 kg.

Svaki gram je važan

Optimizacija se nastavila i u kabini, gde je ušteđeno oko 36 kg. Moravy navodi da se sada koriste tanji materijali, a komponente vazdušnih jastuka su integrirsane direktno u krovnu oblogu. Dodatne uštede su postignute na nizu drugih mesta:

    Verzija s pet sedišta: Uklanjanjem postolja za montažu trećeg reda sedišta ušteđena su 22 kg

    Ožičenje i pojasevi: Promenom strukture i montaže sigurnosnih pojaseva ušteđeno je gotovo 3 kg, dok je optimizacijom visokonaponskih kablova masa smanjena za dodatnih 20 kg

    Karoserija: Korišćenje velikih aluminijumskih odlivaka (tzv. "megacastings") smanjilo je masu za 9 kg, istovremeno povećavajući krutost karoserije

    Paneli: Čak su i prednji i zadnji branici tanji za 0.6 milimetara, što je donelo uštedu od 4.5 kg

Naravno, nisu sve promene išle u smeru smanjenja mase. Nešto teži točkovi i poboljšana zvučna izolacija su vratili snekoliko kilograma, ali ukupan rezultat je impresivan.

Najnoviji Tesla Model X je dokaz da je pažljivim inženjeringom i postepenim poboljšanjima moguće stvoriti lakši automobil bez kompromisa po pitanju performansi ili bezbednosti. Na kraju, lakši je za otprilike 227 kilograma od konkurentskog modela BMW iX xDrive50, uprkos tome što je veći.

Izvor: Autonet.hr / Carscoops.com

Foto: Tesla



čitanja : 79



Komentari