Novi Daihatsu Mira/Cuore za 2007.godinu
U Japanu je predstavljen potpuno novi mali model Daihatsua, specijaliste za proizvodnju manjih gradskih automobila namenjenih prenatrpanim ulicama japanskih metropola. Daihatsu, inace u vlasnistvu mnogo poznatije Toyote, promovise novu i to vec sedmu po redu generaciju svog malise, modela Mira, a koji se u Evropi prodaje pod imenom Cuore.
Tako da je ova premijera zanimljiva i za nas jer ce se evropski Cuore jedva malo razlikovati od ovde prikazane Mire. Ono "za nas" se ipak vise odnosi na zapad Evrope, jer Daihatsu i dalje nema zastupnika u Srbiji iako ova marka u ponudi ima vise manjih i cenovno pristupacnijih modela koji bi mogli da nadju svoj put i do nasih kupaca. Mira za 2007.godinu predstavlja potuno nanovo razvijen auto sa novim motorom i istom takvom platformom. Ono sto je karakteristicno za Daihatsu jeste izuzetno mala potrosnja benzinskih motora pa tako i ovaj model moze preci 27 km sa 1 litrom benzina sto je jedan od najboljih rezultata za benzince. Pored, konacno(!) nesto zanimljivijeg i privlacnijeg dizajna, Mira se istice i sa velikim izborim razlicitih verzija pocev od ponude menjaca pa sve do izbora pogona : ili samo na prednje tockove ili integralni (4WD). Sto se pomenutog dizajna tice na ovako malim vozilima od 3,5 metra zaista je tesko ostvariti neki boli glava dizajn pa tako ni ovaj oblik nece oduseviti mnoge ali u odnosu na prethodnika zaista izgleda "veselije" ( za to se brine 8 boja karoserije ) mada je u osnovi kutijastog izgleda. Ali to je cena koliko-toliko prostrane karoserije za 4 putnika i za nesto sto bi se moglo nazvati prtljaznikom. Naime japanski dizajneri u nemogucnosti da idu u duzinu vozila, idu u visinu pa na taj nacin dobijaju visak prostora za glave putnika kao i iluziju da auto iznutra ima vise mesta nego sto realno nudi. Ono sto izuzetno pomaze u gradskoj voznji jeste radijus okretanja od samo 4,2 metra i otvaranje svih vrata pod uglom od 90 stepeni !! cime se jos jednom Daihatsu dokazuje zaista kao specijalista za gradske modele. Mira se hvali visinom od 1530mm a RS verzija sa 1540mm. Ali u Daihatsu-u su primenili jos jedan trik za povecanje putnicke kabine-dugacko medjuosovinsko rastojanje, koje kod ovako malog automobila iznosi svih 2490mm, sto je prakticno isto kao kod nase Floride a koja pak premasuje 4 metra duzine. Buduci da je Toyota vlasnik ove marke ne treba brinuti za kvalitet mada u Daihatsu-u isticu trud na dodatnom povecanju kvaliteta celog automobila a posebno unutrasnjosti u vidu novih materijala, opreme i smanjenja buke kao i dvobojnu instrument table. U Miru ce se ugradjivati 2 motora, oba sa 659 ccm, prvi je trocilindricni twin-cam sa 58KS i 65Nm i drugi takodje trocilindricni sa turbo punjacem(!) i 64KS i 103Nm. Ovih motora u evropskoj ponudi nece biti kao ni dosad ali tu je vec poznati 3-cilindras sa 989 kubika i 58KS. Menjaci koji su na raspolaganju su : rucni sa 5 stepeni, klasicni automatski sa 3 i 4 stepena i CVT. Japanci ocekuju dobru prodaju pa samo za Japan planiraju 6000 primeraka mesecno.