Nova Škoda Superb predstavljena u Austriji
Izvor : www.pressonline.co.yu
Škoda je napravila pravi bum u najvišoj kategoriji srednje klase automobila. „Mazda 6", „pežo 407", „honda akord" i slične limuzine dobile su opakog konkurenta i domaći zadatak u novom „superbu", koji je ovog proleća izašao na evropsko tržište. Češka inventivnost i nemačka preciznost, plus kvalitet materijala i napravljen je odličan spoj u automobilu koji će sasvim sigurno obeležiti ovu godinu.
Brzina i komfor
Ekipa Pressa imala je jedinstvenu priliku da upozna mogućnosti „Škodinog" mezimca tokom nedavnog ekskluzivnog predstavljanja novog „superba" u Austriji, na prelepim obroncima severnih Alpa. Novinari najvećih svetskih automobilskih redakcija, koji su se okupili u blizini Salcburga, imali su privilegiju da na delu vide sve što je nemačko-češka koprodukcija skrivala kao iznenađenje prethodnih meseci.
Upečatljiva pojava, privlačna spoljašnjost, startnost, brzina i uravnotežena proporcija trodelnog rasporeda sa pokretnim zadnjim delom - to je u najkraćem opis novog „superba". Nova elegancija i moderan izgled, kojim do skoro češka fabrika nije baš mogla da se pohvali, garancija su da „superb" neće izgubiti na svom atraktivnom izgledu ni dugi niz sledećih godina. Prednjim delom vozila dominira tipična maska, oivičena jako izraženom hromiranom lajsnom, sa velikim znakom „Škode", koji asocira na dugu i bogatu istoriju ovog brenda. Masivna prednja svetla, kao i ceo prednji blatobran pojačavaju utisak moćnog automobila. Zadnja vrata su najveća i najšira vrata ikada napravljena na „Škodinom" vozilu. Njihova dimenzija je zaista impozantna, a omogućava lak ulazak ili izlazak iz vozila.
Enterijer „superba" je priča za sebe. Vidi se da Nemci ovde nisu žalili para i da su hteli da naprave luksuzan automobil, za kojim će uzdisati direktori širom sveta. Upravo tako. Čini se da je „superb" prava direktorska limuzina, što ga naravno svrstava i u idealne porodične automobile.
Dominantan element enterijera je instrument tabla sa novooblikovanim upravljačem. Prostrana centralna konzola već u standardnoj „klasik" verziji nudi manuelni klima uređaj. Veliki displej navigacionog sistema sa TV tjunerom nalazi se pored njega (opcija). Sve kontrole pozicionirane su tako da su vam uvek lako dostupne. Dekorativni fini materijali nisu korišćeni samo na centralnoj konzoli, već i na vratima ili okvirima od ventilacijskih otvora što svakako odaje utisak luksuza.
Luksuz i sigurnost
U svakom čak i najmanjem delu enterijera nalazi se mnogo dobrih i originalnih ideja. Najbolji primer toga jeste preklop na prednjem sedištu koji može poslužiti kao podrška za noge putnicima na zadnjem sedištu. Takođe, treba pomenuti i „vetkejs", odnosno mesto na levim zadnjim vratima koje služi za odlaganje kišobrana. Napravljeno tako da voda sa kišobrana otiče van vozila. I vozač i putnici će svakako umeti da cene naslon između svojih sedišta ispod koga se nalazi „travel-boks" klimatizovana pregrada za hlađenje pića i hrane.
Putnici mogu da uživaju u divnom prostoru, izuzetnoj privlačnosti i komforu ikad napravljenom za duža putovanja, i možda je jedina zamerka što „superb" pozadi nema malo veću visinu, zbog putnika visine oko 200 cm. U tako raskošnom automobilu potpuno je neočekivano da na zadnjoj klupi glavom dodirujete „nebo".
Beskompromisna elegancija za zahtevnije kupce je svakako verzija - „superb elegans". Bolid aluminijumske felne dominiraju ovim modelom zajedno sa „bi-ksenon" prednjim svetlima, hromiranim okvirima na prozorima i hromiranim bočnim zaštitnim lajsnama. I podesivi retrovizori, kao i vozačevo sedište opremljeni su sa memorisanjem pozicije. „Indiana samer" drveni panel savršeno odgovara ekskluzivnom enterijeru koji se isporučuje u dve varijante boja „oniks" i „ajvori". Na ovom nivou osnovna oprema podrazumeva „klimatronik" klima uređaj, elektronski podesiva prednja sedišta sa memorijom, kontrolu putovanja - tempomat, „bi-ksenon" svetla, sistem sa osam zvučnika kao i mnogo toga drugog.
„Superb" kao predvodnik „Škoda" brenda maksimalan je i što se tiče aktivne i pasivne sigurnosti.
Osnovna varijanta u „klasik" verziji podrazumeva dva frontalna vazdušna jastuka velikog kapaciteta, kao i dva bočna na prednjim sedištima. Za bezbednost dece vozilo je opremljeno sa „isofiks" sistemom za fiksiranje dečjeg sedišta, koji je trenutno najsigurniji sistem u svojoj klasi. Osnova sigurnosti je svakako izuzetno otporno telo vozila sa adekvatnim zonama deformacije, trostruke kočnice na vratima i pragovima, kao i oblik šasije koji garantuje izuzetne performanse. Efikasne disk kočnice na točkovima brinu o sigurnom kočenju vozila.
Veliki deo elektronskog sistema uglavnom doprinosi bezbednom i komfornom putovanju u svim uslovima. Sve osnovne varijante vozila imaju ABS, MSR, ASR i EDS sistem, dok neki u svojoj standardnoj opremi poseduju i ESP sistem, što je standard za sve modele sa motorima 2.8 V6 i 2.5 TDI V6.
Super menjač i "tvindor"
„Superb" ima ultraprecizne i lagane menjače. U zavisnosti od tipa motora raspolaže mehaničkim petostepenim ili šestostepenim menjačem, ili petostepenim automatskim „tiptronic" menjačem sa mogućnošću ručnog menjanja brzina.
„Škodini" dizajneri posebno su ponosni na zadnja "tvindor" vrata novog „superba", koja su napravljena tako da je on istovremeno „hečbek" i „sedan" u zavisnosti od potrebe.
U Srbiji već od 22.300 evra
„Škodu superb" već možete da kupite u salonima „Autočačka" širom Srbije. Cena osnovnog modela je samo 22.300 evra, ali cena raste čak do 39.000 u zavisnosti od opreme.
Autor : M.Garić