Jeep Cherokee 2.8 CRD na testu "Politike"

Preuzeto sa : Politika.rs
Kada danas neko kaže džip, obično misli na sve velike terence, krosovere, luksuzne ili manje luksuzne, raznih marki i mogućnosti da savlađuju prepreke po teško prohodnim terenima. Ali, nije sve što liči na džip i - jeep!
Samo jedan je rodonačelnik ovog danas u svetu jedinstvenog neprikosnovenog brenda, a to je naslednik legende nastale kao potreba u teškim vremenima Drugog svetskog rata da se napravi vozilo koje će biti u stanju da savlada nesavladivo, vozi brzo preko njiva, jaruga, potoka, uspona i uz to služi dugo i pouzdano. Bo je to jeep, danas obično, svakodnevno ime za sve i svašta.
Ali, Džipov terenac doživljavao je nekoliko evolucija kroz vreme da bi se danas pred nama našao u sasvim novom ruhu, potpuno izmenjen i prilagođen zahtevima savremenih „ratnika“ koji vole da „jašu“ prirodom, ali u udobnom, bezbednom i atraktivnom odelu.
Radi se, pogađate, o novom „jeep cherokee-ju“ koji u sebi nosi legendarno nasleđe, ili pleni i svojim izgledom. To je sada automobil koji svojom težinom (1.980 kg) nagoveštava i tako neophodnu robusnost i čvrstinu koja mu je potrebna da bi neoštećen uspešno prolazio kroz sva iskušenja i doveo svog vlasnika do krajnjeg odredišta.
Da bi to uspešno ostvario ispod haube dobio je novi snažni komon reil dizel iz Mercedesove produkcije zapremine 2.7 litara snage 177 „konja“, uz obrtni moment od 460 Njutnmetara pri 2.000 obrtaja koji mu omogućuje da bez napora gazi sve ispred sebe. Ali ovaj agregat daje cherokee-ju jednu novu dimenziju, a to je da se i na ostalim drumovima odlično snalazi.
Na auto putu , kao i na lokalnim putevima odlično drži pravac, lako se vozi, udoban je i dovoljno prostran, ima veliki prtljažnik i može da zadovolji potrebe četvoročlane porodice na dužim turama. Snažan agregat omogućuje i postizanje većih brzina. Mi smo ga isprobavali do brzine od 150 km koju dostiže bez napora uz prosečno potrošenih 12,8 litara goriva. Maksimalna brzina mu je 180 km/č, a ubrzanje do 100 km je 11.5 sek.
Kada se nađe na iskušenjima, tu je selek trek 2, sistem za kontrolu vuče i pogona. Postoji ful tajm 4WD, zatim samo pogon na zadnje točkove, pa auto mod kada senzori upravljaju vučom prebacujući po potrebi pogon na pojedine osovine, pa low reduktion mod za izvlačenje iz snega i blata, kao i hill descent control za kontrolu laganog spuštanja niz strminu.
Unutrašnjost deluje robusno, prednja konzola napravljena je u militari stilu, ali diskretno, instrumenti su čitljivi i lepo svetle tokom noćne vožnje. Karoserija se odlikuje još jednim zanimljivim detaljem. To je platneni krov koji se može otvoriti celom dužinom auta i pruža neponovljiv doživljaj tokom vožnje u prirodi po lepom vremenu.
Ustvari, teško mu je naći neke ozbiljnije zamerke u ovoj kategoriji. Možda je moglo da bude više prostora za noge na suvozačkom sedištu (ograničeno se pomera nazad), čini se da mu ni više držača za ruke ne bi smetalo, s obzirom na namenu, neki detalji su mogli da budu urađeni sa više rafinmana, neko će zameriti prosečnu potrošnju od oko 12 litara na 100 km…
Ali, sve u svemu, uz cenu od 23.990 za model sa oznakom sport i 25.990 evra za limited (koža, itd.) ovaj „indijanski poglavica“ pružiće veliko uživanje svom vlasniku.
Autor : Vladimir Dedić