home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Novosti.rs

Test "novosti": Polovnjak na skeneru - „Sitreon C4“ koji i na našem tržištu uskoro dobija naslednika, pokazao se kao dobra investicija

Prva generacija „sitreona C4“ ugledala je svetlost dana u jesen 2004. Vrlo brzo, ovaj model, u verzijama „hečbek“ i „kupe“ je postao hit.

Francuzi se odlučuju da „zatezanje bora“ krajem 2007. i početkom 2008. a, krajem prošlog leta, pojavio se i naslednik novi „sitroen C4“.

Uvoznik „Sitroena“ za naše tržište, beogradski „Vitro grup“ je krajem 2010. ponudio ograničenu količinu ovog, odlazećeg modela, po zaista neverovatnoj ceni (u toku su poslednje isporuke) od 10.880 evra, a dolazak novog modela, u ovoj kompaniji, na naše tržište očekuju krajem februara. Kako kažu, mnogi će biti iznenađeni početnom cenom, koja će svakako biti među najkonkuretnijima u ovoj klasi vozila.

Najviše uspeha kod naših vozača imao je model sa dizel motorom 1,6 HDI sa 16 ventila.

Zato se na našem testu, polovnjaka, našao baš ovaj model. Isprobali smo ga, po klizavim putevima oko Beograda i organizovali „foto-sešn“ ispred Skupštine grada, uz pomoć višestrukog prvaka Srbije u automobilizmu, Miloša Brkića.

- Automobil je iz 2007. ima motor od 1.600 kubika, HDI, sa 16 ventila i sem redovnog servisa, ništa drugo mu nije rađeno - rekao nam je prve informacije Brkić.

„C4“ na našem testu, prevalio je 163.000 kilometara. Spoljašnost je veoma očuvana iako automobil nije garažiran. Boja je skoro kao nova („Siotroen“ daje garanciju od tri godine na boju, a 12 na pojavu korozije), baš kao i unutrašnjost.

Teško je uočiti tragove pohabanosti na sedištima,obruču upravljača, pedalama kvačila, gasa i kočnice. Naravno, to je ono što bi kupci polovnjaka uvek prvo trebalo da pogledaju. Svakako, uz servisnu knjižicu.

Kretanje po standardnoj beogradskoj gužvi, ali i po putevima prema Avali, je u „Sitroenovom“ stilu. Udobno, glatko. Uz svu veštinu mlađanog Brkića, nismo uspeli da izbegnemo nekoliko „udarnih rupa“, ali čini se da čuveno vešanje i ovde, na našim izlokanim putevima, odoleva.

Motor i dalje ima dosta razigranu ergelu od 110 “konja“. Zbog lošeg vremena, nažalost nismo mogli da izvedemo i planiranu vožnju na pisti i da se uverimo da li „C4“ i dalje može do stotke za 10,6 sekundi i do maksimalnih 192 km na čas, koliko stoji u fabričkim specifikacijama.

- Nemam ama baš nikavu zamerku na vožnju. Sve je i dalje veoma lepo, onako kako i priliči „Sitroenu“. Upravljanje, kočenje, sve je „OK“ - prenosi utiske sa test vožnje Miloš Brkić.

Ako je verovati putnom računaru ovog vozila, prosečna potrošnja je i dalje u granicama fabrički deklarisanih. Po „Sitroenovim“ testiranjima prosečna potrošnja je 4,8 litara na 100 kilometara. Na našem testu, računar, je pokazivao, veoma skromnih 5,6 litara. Pri tome treba znati da je potrošnja zimi, svakako nešto veća nego leti, a i „biranje“ položaja za fotografisanje pred Skupštinom Beograda je „uzelo danak“.

Cena, ovako očuvanog polovnjaka na našem tržištu (izvor „Novosti Oglasi“) iz 2007. je oko 6.800 evra. „Konsultujući“ čuveni nemački sajt „mobil.de“ našli smo primerke „četvorke“ (2007. HDI motor,sličan paket opreme i prevaljena kilometraža) čija cena se kreće od 6 000-6.500 evra.

Dakle, francuski šarmer, koga je uspešno već, sa 22.000 primljenih porudžbina, zamenio novi „C4“ odoleva zubu vremena i drži cenu.

TEHNIČKI PODACI

MOTOR: VTPRK 1,6 HDI

ZAPREMINA: 1.560 ccm

SNAGA: 110 KS

OBRTNI MOMENT: 240 Nm

0-100: 10,6 sek.

MAKS. BRZINA: 192 km/čas

POTROŠNjA: Lit./100 km

GRAD: 6,1

VAN GRADA: 4,0

KOMBINOVANO: 4,8

REZERVOAR: 60 lit.

DUŽINA: 4.275 mm

ŠIRINA: 1.773 mm

VISINA: 1.458 mm

MASA: 1.054 kg

ZAVIDNA OPREMA

U standarnoj opremi „C4“ ima ABS, EDB sistem, tempomat i limitator brzine. Tu su vazdušni jastuci i za vozača i suvozača, cetralno zaključavanje vrata sa daljinskom komandom, kodirani kontakt ključ, električno otvaranje prednjih prozora, elektro podešavanje retrovizora. U standarnom paketu opreme su još i klima uređaj i svetla za maglu. Metalik boja se dobijala opciono uz doplatu od 400 evra što se, na testiranom vozilu, pokazalo kao dobro ulaganje. Uz doplatu se dobijao i ESP (elektronska kontrola stabilnosti), prednji i zadnji radar za parkiranje, grejanje spoljnih retrovizora, stakleni krov, dvostruki ksenon farovi sa praćenjem zaokreta upravljača, koža, grejanje sedišta, detektor pada pritiska u gumama, bočni vazdušni jastuci i vazdušne zavesice. Uz doplatu od 360, odnosno 590 evra dobijale su se i aluminijumske felne od 16 odnosno 17 inča.



čitanja : 23890



Komentari

I ovo je test?

Autor Damko 01 Feb 2011, 17:30

naručen tekst

Autor miki 01 Feb 2011, 18:27

Ipak je fotografija pobedila! Prljav i zaledjen auto. Jeste da su to everyday uslovi ali sumnjam da se novinar time vodio. Ta cudna strana rec "profesionalnost"...

Autor Uros Cuore Sportivo 01 Feb 2011, 18:51

Stvarno, kakve su to fotografije u poslednje vreme? Bolje da ostave fotoaparate da cekaju prolece a da koriste strane izvore!

Autor carobnjak 01 Feb 2011, 19:38

@carobnjak,
Polovnjak = "polovna" fotografija vlasnika? Mozda je to taj lajt motiv autora,"zivot je reka","sve tece,sve se menja",panta rei i to...Ne razumemo mi to. :D

Autor Uros Cuore Sportivo 01 Feb 2011, 19:47

Jel tekst pisao PR Vitro group-a???

Nigde u tekstu nisu spomenute mane kao: losa aerodinamika koja utice na udobnost, lose opstrujavanje vazduha, mekano ogibljenje koje ne kroti adekvatno krivine, neosetljiv servo, NAJGLUPLJa greska oko podmazIvanja bas na testiranom motoru... ili je ovo auto bez mana???

o izgledu, iz estetskog ugla, ne treba raspravljati...

Autor Goran 01 Feb 2011, 19:55

@Uros Cuore Sportivo
poseti i b92.net pa ces naci slicne "zimske" fotografije sa prasinom u enterijeru...:)))

Autor carobnjak 01 Feb 2011, 19:57

@carobnjak,
haha,video vec. Ali ogradjujem se,posto se ne razumem u fotografiju i te nove "granzd" trendove,"gadim se vode i sapunice","prljavo-iskreno"... Imam jos da ucim...

Autor Uros Cuore Sportivo 01 Feb 2011, 20:01

Goran
"Kao što smo već pisali, u Mazdi (a ni u PSA-u i Fordu) nisu bili oduševljeni motorom kojeg proizvode Francuzi, u sklopu suradnje PSA-Ford, zbog problema s nakupljanjem katrana u uljnim kanalima, posebno na situ ispod pumpe ulja. Zbog toga bi najprije stradao turbopunjač, a potom i ostalo te je taj motor teško prelazio više od 150.000 km bez otvaranja. Lijek za turbodizelaša koji lijepo ide, ugodno radi, i malo troši, je izmjena ulja s filtrom najkasnije na 10.000 km (naravno, treba koristiti full-sintetiku 5W-40) te čišćenje sita ispod pumpe ulja, gdje se talog najviše okuplja na 30.000 km, odnosno najkasnije na 50.000 km."
P.S. Tako su poslednji put pre par dana o tom motoru pisali na jednom HR sajtu

Autor Moron 01 Feb 2011, 21:35

@Moron
Te probleme imaju motori koji ne koriste propisana low saps ulja, pa se može nazvati balkanskim sindromom.

Autor Energy saver 01 Feb 2011, 23:26

@Moron
Slažem se. Sve su to dobro poznate "mane" ili tehnički propusti.
Još samo da su spomenute u tekstu...

Ajmo svi da si kupimo po jedan, ako već nema mane. Mož pozovemo novinara i ovog mladjanog Brkića da nam proberu po jedog dobrog, pošto čovek zna koji su sa malom kilometražom :))

Autor Goran 02 Feb 2011, 07:32

@Energy saver

Kvalitet ulja na našem tržištu je diskutabilan, baš kao kvalitet svih proizvoda zapadnih firmi namenjenih istočnim tržištima ;)

Autor Goran 02 Feb 2011, 07:34

ljudi kupio bi c4 1.6hdi 2007 pa vas molim za koji savet...

Autor pucko 08 Jun 2011, 11:05

a da najosnovnije dali da ga uopste kupim tj ozenjen sam imam da deteta pa mi treba siguran auto... uzeo bi ga od poznanika a znam da ga je ekstra odrzavao servisirao itd...

Autor ......... 08 Jun 2011, 11:08

Ovde bi trebalo komentarisati realno navedeni automobil a ne fotografiju i slicno. Ako nemate nesto pametno da kazete bolje cutite. Svaki automobil je dobar ako ga odrzavate kako treba. Tako je i C4 odlicna investicija uz redovan servis i par caka koje je ovde naveo jedan gospodin (sito ispod uljne pumpe itd.) Pojedini vozaci bi i nakovanj pokvarili a najpametniji su na svetu.

Autor Mijusa 27 Jan 2013, 23:01

Ima li neki strucnjak za Citroena ovde ?

Drugarica prodaje C4 2008 1,6 benzin + tng kupljen ovde presao 115 000km.

Koliko vredi to ?

Autor Pit 02 Nov 2014, 15:26