Polovni Citroen C4 1.6 HDI na testu "Novosti"
Preuzeto sa : Novosti.rs
Test "novosti": Polovnjak na skeneru - „Sitreon C4“ koji i na našem tržištu uskoro dobija naslednika, pokazao se kao dobra investicija
Prva generacija „sitreona C4“ ugledala je svetlost dana u jesen 2004. Vrlo brzo, ovaj model, u verzijama „hečbek“ i „kupe“ je postao hit.
Francuzi se odlučuju da „zatezanje bora“ krajem 2007. i početkom 2008. a, krajem prošlog leta, pojavio se i naslednik novi „sitroen C4“.
Uvoznik „Sitroena“ za naše tržište, beogradski „Vitro grup“ je krajem 2010. ponudio ograničenu količinu ovog, odlazećeg modela, po zaista neverovatnoj ceni (u toku su poslednje isporuke) od 10.880 evra, a dolazak novog modela, u ovoj kompaniji, na naše tržište očekuju krajem februara. Kako kažu, mnogi će biti iznenađeni početnom cenom, koja će svakako biti među najkonkuretnijima u ovoj klasi vozila.
Najviše uspeha kod naših vozača imao je model sa dizel motorom 1,6 HDI sa 16 ventila.
Zato se na našem testu, polovnjaka, našao baš ovaj model. Isprobali smo ga, po klizavim putevima oko Beograda i organizovali „foto-sešn“ ispred Skupštine grada, uz pomoć višestrukog prvaka Srbije u automobilizmu, Miloša Brkića.
- Automobil je iz 2007. ima motor od 1.600 kubika, HDI, sa 16 ventila i sem redovnog servisa, ništa drugo mu nije rađeno - rekao nam je prve informacije Brkić.
„C4“ na našem testu, prevalio je 163.000 kilometara. Spoljašnost je veoma očuvana iako automobil nije garažiran. Boja je skoro kao nova („Siotroen“ daje garanciju od tri godine na boju, a 12 na pojavu korozije), baš kao i unutrašnjost.
Teško je uočiti tragove pohabanosti na sedištima,obruču upravljača, pedalama kvačila, gasa i kočnice. Naravno, to je ono što bi kupci polovnjaka uvek prvo trebalo da pogledaju. Svakako, uz servisnu knjižicu.
Kretanje po standardnoj beogradskoj gužvi, ali i po putevima prema Avali, je u „Sitroenovom“ stilu. Udobno, glatko. Uz svu veštinu mlađanog Brkića, nismo uspeli da izbegnemo nekoliko „udarnih rupa“, ali čini se da čuveno vešanje i ovde, na našim izlokanim putevima, odoleva.
Motor i dalje ima dosta razigranu ergelu od 110 “konja“. Zbog lošeg vremena, nažalost nismo mogli da izvedemo i planiranu vožnju na pisti i da se uverimo da li „C4“ i dalje može do stotke za 10,6 sekundi i do maksimalnih 192 km na čas, koliko stoji u fabričkim specifikacijama.
- Nemam ama baš nikavu zamerku na vožnju. Sve je i dalje veoma lepo, onako kako i priliči „Sitroenu“. Upravljanje, kočenje, sve je „OK“ - prenosi utiske sa test vožnje Miloš Brkić.
Ako je verovati putnom računaru ovog vozila, prosečna potrošnja je i dalje u granicama fabrički deklarisanih. Po „Sitroenovim“ testiranjima prosečna potrošnja je 4,8 litara na 100 kilometara. Na našem testu, računar, je pokazivao, veoma skromnih 5,6 litara. Pri tome treba znati da je potrošnja zimi, svakako nešto veća nego leti, a i „biranje“ položaja za fotografisanje pred Skupštinom Beograda je „uzelo danak“.
Cena, ovako očuvanog polovnjaka na našem tržištu (izvor „Novosti Oglasi“) iz 2007. je oko 6.800 evra. „Konsultujući“ čuveni nemački sajt „mobil.de“ našli smo primerke „četvorke“ (2007. HDI motor,sličan paket opreme i prevaljena kilometraža) čija cena se kreće od 6 000-6.500 evra.
Dakle, francuski šarmer, koga je uspešno već, sa 22.000 primljenih porudžbina, zamenio novi „C4“ odoleva zubu vremena i drži cenu.
TEHNIČKI PODACI
MOTOR: VTPRK 1,6 HDI
ZAPREMINA: 1.560 ccm
SNAGA: 110 KS
OBRTNI MOMENT: 240 Nm
0-100: 10,6 sek.
MAKS. BRZINA: 192 km/čas
POTROŠNjA: Lit./100 km
GRAD: 6,1
VAN GRADA: 4,0
KOMBINOVANO: 4,8
REZERVOAR: 60 lit.
DUŽINA: 4.275 mm
ŠIRINA: 1.773 mm
VISINA: 1.458 mm
MASA: 1.054 kg
ZAVIDNA OPREMA
U standarnoj opremi „C4“ ima ABS, EDB sistem, tempomat i limitator brzine. Tu
su vazdušni jastuci i za vozača i suvozača, cetralno zaključavanje vrata sa
daljinskom komandom, kodirani kontakt ključ, električno otvaranje prednjih
prozora, elektro podešavanje retrovizora. U standarnom paketu opreme su još i
klima uređaj i svetla za maglu. Metalik boja se dobijala opciono uz doplatu od
400 evra što se, na testiranom vozilu, pokazalo kao dobro ulaganje. Uz doplatu
se dobijao i ESP (elektronska kontrola stabilnosti), prednji i zadnji radar za
parkiranje, grejanje spoljnih retrovizora, stakleni krov, dvostruki ksenon
farovi sa praćenjem zaokreta upravljača, koža, grejanje sedišta, detektor pada
pritiska u gumama, bočni vazdušni jastuci i vazdušne zavesice. Uz doplatu od
360, odnosno 590 evra dobijale su se i aluminijumske felne od 16 odnosno 17
inča.
Ipak je fotografija pobedila! Prljav i zaledjen auto. Jeste da su to everyday uslovi ali sumnjam da se novinar time vodio. Ta cudna strana rec "profesionalnost"...
Stvarno, kakve su to fotografije u poslednje vreme? Bolje da ostave fotoaparate da cekaju prolece a da koriste strane izvore!
@carobnjak,
Polovnjak = "polovna" fotografija vlasnika? Mozda je to taj lajt motiv autora,"zivot je reka","sve tece,sve se menja",panta rei i to...Ne razumemo mi to. :D
Jel tekst pisao PR Vitro group-a???
Nigde u tekstu nisu spomenute mane kao: losa aerodinamika koja utice na udobnost, lose opstrujavanje vazduha, mekano ogibljenje koje ne kroti adekvatno krivine, neosetljiv servo, NAJGLUPLJa greska oko podmazIvanja bas na testiranom motoru... ili je ovo auto bez mana???
o izgledu, iz estetskog ugla, ne treba raspravljati...
@Uros Cuore Sportivo
poseti i b92.net pa ces naci slicne "zimske" fotografije sa prasinom u enterijeru...:)))
@carobnjak,
haha,video vec. Ali ogradjujem se,posto se ne razumem u fotografiju i te nove "granzd" trendove,"gadim se vode i sapunice","prljavo-iskreno"... Imam jos da ucim...
Goran
"Kao što smo već pisali, u Mazdi (a ni u PSA-u i Fordu) nisu bili oduševljeni motorom kojeg proizvode Francuzi, u sklopu suradnje PSA-Ford, zbog problema s nakupljanjem katrana u uljnim kanalima, posebno na situ ispod pumpe ulja. Zbog toga bi najprije stradao turbopunjač, a potom i ostalo te je taj motor teško prelazio više od 150.000 km bez otvaranja. Lijek za turbodizelaša koji lijepo ide, ugodno radi, i malo troši, je izmjena ulja s filtrom najkasnije na 10.000 km (naravno, treba koristiti full-sintetiku 5W-40) te čišćenje sita ispod pumpe ulja, gdje se talog najviše okuplja na 30.000 km, odnosno najkasnije na 50.000 km."
P.S. Tako su poslednji put pre par dana o tom motoru pisali na jednom HR sajtu
@Moron
Te probleme imaju motori koji ne koriste propisana low saps ulja, pa se može nazvati balkanskim sindromom.
@Moron
Slažem se. Sve su to dobro poznate "mane" ili tehnički propusti.
Još samo da su spomenute u tekstu...
Ajmo svi da si kupimo po jedan, ako već nema mane. Mož pozovemo novinara i ovog mladjanog Brkića da nam proberu po jedog dobrog, pošto čovek zna koji su sa malom kilometražom :))
@Energy saver
Kvalitet ulja na našem tržištu je diskutabilan, baš kao kvalitet svih proizvoda zapadnih firmi namenjenih istočnim tržištima ;)
a da najosnovnije dali da ga uopste kupim tj ozenjen sam imam da deteta pa mi treba siguran auto... uzeo bi ga od poznanika a znam da ga je ekstra odrzavao servisirao itd...
Ovde bi trebalo komentarisati realno navedeni automobil a ne fotografiju i slicno. Ako nemate nesto pametno da kazete bolje cutite. Svaki automobil je dobar ako ga odrzavate kako treba. Tako je i C4 odlicna investicija uz redovan servis i par caka koje je ovde naveo jedan gospodin (sito ispod uljne pumpe itd.) Pojedini vozaci bi i nakovanj pokvarili a najpametniji su na svetu.