home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : NSautomobili.com  

Biti jedan od nosilaca prodaje poznatog proizvođača automobila nikada nije lako. Od takvog modela se stalno očekuju vrhunska tehnička rešenja, skoro vanvremenski dizajn i nadasve izražen kvalitet. Iako je dizajn posebna stavka na koju mnogi proizvođači automobila računaju, u Volkswagenu su upotrebili nešto drugačiji pristup.

Lepršavi dizajn karoserije je zamenjen sa linijama koje se protekom vremena na neki način usade u glavu posmatrača, čineći određeni model i posle dve godine na tržištu veoma primetnim. Sa preko 15 miliona prodatih primeraka od 1973. godine, Passat je svima stavio do znanja da se njegovo postojanje ni u kom slučaju ne sme zanemariti. Ono što posebno pogoduje Passatu je globalna prisutnost, koja mu je omogućila konstantan rast prodaje, dok su konkurentski modeli ograničeni na samo određena tržišta. 

Šta je zapravo ovo poslednje izdanje Passata ? Nova generacija ili (ta već omražena reč) restilizacija ? Ako gledamo po internim fabričkim oznakama ovo je verzija B7, nastala na platformi modela predstavljenog još 2005. godine. Možda bi ipak trebalo reći da je u pitanju temeljno prerađeni automobil, sa ispravljenim konstrukcionim i kvalitativnim greškama, ali i sa osetno nižom početnom cenom. U neku ruku slična priča koja važi za Golf pete i šeste generacije. Pored značajnih finansijskih ušteda, ostvarenih prilikom stvaranja novog Passata, Volkswagen je bitno skratio i vreme za koje je ovaj model razvijen, odnosno bolje reći prerađen.

Da se ne radi o uniformisanju modela Volkswagena slobodno bi smo mogli da izjavimo da je dizajn novog Passata sportski agresivan, obogaćen sa luksuznim detaljima u vidu brojnih hromiranih lajsni, možda u neku ruku i previše odmeren u pojedinim elementima. Pošto je do uniformisanja modela moralo već da dođe, dobro je da postoji velika vizuelna sličnost sa najluksuznijim modelom u ponudi – Phaetonom. U svakom slučaju, novi Passat nećete moći da zamenite na ulici sa nekim drugim modelima. Kada su ukupne dimenzije u pitanju stvari se nisu drastično menjale, 4.796 x 2.062 x 1.472 mm, dok je međuosovinsko rastojanje identično za limuzinu i karavan i iznosi 2.712 mm. 

U unutrašnjosti u odnosu na prošlu generaciju Passata vizuelno nema mnogo različitih detalja, umesto velikih promena akcenat je stavljen na dodatno poboljšanje kvaliteta izrade, upotrebu novih materijala i bolju zvučnu izolaciju. 

Prednja konzola je izrađena iz dve celine. Na gornjem delu, koji se proteže od vetrobranskog stakla do aluminijumske lajsne na sredini konzole, je upotrebljena mekša i sunđerasta plastika prijatna na dodir, dok je na donjem delu ona klasično tvrda. Obloge vrata i veći deo unutrašnjosti su takođe prekriveni sa tvrđom tačkastom plastikom. Svi ergonomski zahtevi su ispoštovani kada je vozačko mesto u pitanju. Od kožnog multifunkcionalnog volana koji savršeno leži u rukama do tvrdih, mada udobnih, sedišta. Ručica menjača se nalazi na savršenoj udaljenosti, tako da ste pošteđeni bilo kakvog napora u toku vožnje. Čak je i veliki ekran osetljiv na dodir pregledan i prilikom upotrebe ne zahteva dugo skretanje pogleda sa puta. Dvozonskom klima uređaju treba posvetiti malo više pažnje, i to samo zbog par u redu postavljenih dugmića. Već standardna za ovu klasu je ponuda prostora za smeštaj sitnica. Par velikih i malih pregrada omogućava smeštaj svih sitnih stvari koje su inače nalaze razbace po vozilu. U odnosu na prošlu generaciju Passata instrument tabla je doživela blage izmene. I dalje su prisutni veliki obrtomer i brzinomer, ali je u njih sada ugrađen merač količine goriva i temperature rashadne tečnosti, dok je informacioni dispej smešten samostalno na centralnoj poziciji. Određenu dozu elegancije u unutrašnjosti pruža analogni časovnik smešten na sredini prednje konzole. Ručna kočnica, ili bolje rečeno dugme kojim se aktivira ručna kočnica, se nalazi tik pored menjača. Priznajemo da je blokada zadnjih točkove trenutna i snažna.

Osobe prosečnog stasa neće imati većih problema da se smeste za upravljač Passata, uz malo podešavanja sedišta i volana. Konstrukciono gledano zadnja klupa ima nešto više mesta za noge putnika od drugih modela u klasi, mada oštro odsečen naslon leđa ne deluje najpogodnije za duža putovanja. Za buduće vlasnike Passata sledi jedna radosna informacija. Zapremina prtljažnika iznosi 565 litara, a sam oblik prtljažnika, sa ravnim podom, omogućava smeštaj prtljaga skoro svih veličina.

Testirani Passat je na testu bio opremljen sa 2.0-litarskim TDI agregatom snage 140 KS pri 4.200 o/min i 320 Nm pri 1.750-2.500 o/min. Ovaj agregat pokreće prednje točkove preko šestostepenog manuelnog menjača, a kupcima se uz ovaj agregat na raspolaganju nalazi i 4-Motion pogon na svim točkovima. Pomenuti TDI agregat predstavlja, i pored glasnog negodovanja ljubitelja Volkswagena, veliki korak napred za ovu nemačku marku. Ekološki je prihvatljiji, ujednačenost rada je podignuta na viši nivo, čak su i perfomanse postale nešto bolje u odnosu na stare PD dizel agregate.

Na početku vožnje, u gradskim uslovima, skoro da se ne oseća da je ispod haube smešten dizel agregat. Klasična ubrzanja za vožnju od jednog do drugog semafora se postižu brzo, pri čemu se određene rizične situacije, poput munjevitog oblilaska zaprežnog vozila (!) izvode bez oklevanja. Možemo da pohvalimo preciznost upravljanja u gradu, naročito kada treba da se provučete pored brojnih nepropisno parkiranih automobila. Kada je preglednost u pitanju nema većih zamerki, ako idete samo napred. Ukoliko treba da krenete unazad čeka vas visoki prtljažnik i zadnje staklo na kome nema brisača. Realno, ovo je mana kod svih limuzina, a Passat može da upiše sebi veliki plus, zbog postojanja efikasnih parking senzora. U gradu nas je pomalo nespremne iznenadila jedna od novijih funkcija na Passatu. Radi se o Start/Stop sistemu. Kada dođete do semafora sve što treba da uradite je da menjač dovedete u neutralan položaj i da pritisnete papučicu kočnice. Sistem posle par sekundi sam gasi motor. Za ponovno startovanje motora treba samo da pritisnete papučicu kvačila. Motor se trenutno aktivira (narodski rečeno na pola ključa), a vama jedino preostaje da ručicu menjača ubacite u prvi stepen. Bilo bi zanimljivo proveriti ponašanje celog sistema nakon pređenih 100.000 Km. 

Kada se izađe na otvoreni put vožnja Passata počinje da biva pravo zadovoljstvo. Germanska krutost prilikom prelaska preko neravnina ni ovaj put nije zaobiđena, mada nije toliko očigledno izražena. Stabilnost u vožnji pri brzini od 80-100 Km/h je na izuzetnom nivou, kao i ponašanje u brzim krivinama. TDI CR agregat sa totalno eliminisanom turbo rupom grabi konstantnim tempom sve do veoma visokih obrtaja. Sav naš rad na menjaču se na otvorenom putu praktično sveo na treću, četvrtu i petu brzinu, šestu brzinu možete da upotrebite tek na nekom autoputu. Sa zaustavljanjem nismo imali nikakvih problema, jer se celokupno ponašanje vozila kontroliše preko ABS, ESP, ASR i EDL sistema.

Na kraju testa tema za razmišljanje. Passat nove generacije, koja zapravo i nije sasvim nova generacija, sada košta manje nego prethodnik koji se pojavio na tržištu 2005. godine. U poređenju sa konkurencijom cena od 28.517 evra nije mala, mada ko u startu ide na najpovoljniju verziju može bez griže savesti da pogleda benzinca od 1.4 l TSI po ceni od 21.265 evra.

Servisni interval za dizel agregate je na 15.000 km ili 1 god., gde je klijent u obavezi da do prvog servisa redovno kontroliše nivo ulja i ukoliko je potrebno dolije ili da kontaktira  da se to uradi u ovlašćenom servisu. Takodje potrebno sipati preporučeno gorivo (euro dizel), sve dodatne informacije koje klijent želi da zna može pročitati u servisnoj knjižici koja se daje uz svaki auto ili kontaktirati servisnog savetnika Porschea Novi Sad na tel. 021 48 15 760

U okviru salona Porsche Novi Sad postoji ovlašćeni servis uključujući i prodavnicu originalnih rezernih delova.

Zahvaljujemo se još jednom Auto kući Porsche Novi Sad na ustupljenom automobilu i pozivamo vas da posetite njihov prodajni salon na adresi Veliki rit 29 A, 21000 Novi Sad, a dodatne informacije možete dobiti na broj telefona +381 (21) 4815-710 i preko interneta na adresi www.porsche-novisad.rs

Piše: Geza Vince     Foto: R. Poznić, M. Belić     Video: S. Belić, M. Belić, R. Poznić

Tehničke karakteristike 

MOTOR, MENJAČ, ELEKTRIKA

Radna zapremina litara / cm³

2,0 / 1968

Maksimalna snaga kW (KS) pri 1 / min

103 (140) / 4200

Maksimalni obrtni momenat, Nm pri 1 / min

320 / 1750 - 2500

Tip goriva

Euro Dizel

Emisiona klasa

Euro 5

Menjač

Manuelni 6 brzina

Težina, kg

Masa praznog vozila

1532

Dozvoljena ukupna masa

2100

Opterecenje

643

Dozvoljeno osovinsko opterecenje napred/nazad

1120 / 1030

optrecenje

90 / 100

Performanse

Maksimalna brzina, km/h

211

Ubrzanje od 0-80/0-100 km/h, s

6,9 / 9,8

Potrošnja goriva, l/100 km

U gradu

5,6

Na otvorenom putu

4,0

Kombinovano

4,6

CO2-Emisija, g/km - kombinovano

119

Dimenzije

Dužina, mm

4769

Širina, mm

1820

Visina, mm

1470

Meduosovinsko rastojanje, mm

2712

Razmak tockova napred/nazad, mm

1552 / 1551

Zapremina rezervoara za gorivo, l

70

Volumen prtljažnika, l

565



čitanja : 21068



Komentari

Ovom autu kao da na chelu pise Jetta.
Mozda zato sto podseca na svog pretka Vento-a. U svakom slucaju,ne lici mi na Passat vec na Jettu.

Autor PITBULL™ 07 Mar 2011, 09:43

Ovako u crnoj boji izgleda eleganto.Svidja mi se.

Autor milan 07 Mar 2011, 09:52

mogu da kazem da je uzivo mnogo lepsi...a sad kako su mu spustili cenu nekako je logican izbor :-)

Autor DaMir 07 Mar 2011, 09:59

Savwrsenstvo vladanja.

Autor Tu je svwe savwrseno 07 Mar 2011, 10:45

Ruzan , ruzan , ruzan ... Jos radjen na platformi golf-a 5 !

Autor djene 07 Mar 2011, 14:56

Po cemu si zakljucio da je radjen na platformi golfa 5?

Autor Aquaviva 07 Mar 2011, 16:12

Radjen je na modifikovanoj golfovoj platformi. Ako je to uopste bitno...

Autor Djordje 07 Mar 2011, 16:32

@Aquaviva

Zakljucio covek citajuci "Vrele gume".

Autor milan 07 Mar 2011, 16:43

PR tekst
Šta 2. očekivati od Cige, koji svoga konja hvali?
Ja sam ga video danas uživo i prednji deo je ružan, farovi izgledaju mutno kao da su pečeni godinama na suncu
Zadnji deo je ok, ali generalno crni ipak liči na nešto

Autor Dejan L 07 Mar 2011, 19:02

Nekoliko puta videh beli i nekako mi sa strane gledajuci zadnji deo ide u nedogled...
Suvise malo promena da bi bio interesantan...

Autor Panchev9 07 Mar 2011, 19:15

Meni je lepsi prethodni model.

http://www.zim-rentacar.com/images/vw_passat.jpg

Zar nije?

Autor PITBULL™ 07 Mar 2011, 19:19

P.S. Video sam ga uzivo (novog) i nije nista spec.
Jedini VW-ovi koji mi se bas svidjaju su Shiroko i Passat CC.
A i Golf u GTI ili R izdanju.

Autor PITBULL™ 07 Mar 2011, 19:29

Meni se prethodni nije dopadao, ovaj mi se svidja.

Autor Djordje 07 Mar 2011, 19:30

PITBULL™
Mene su iz VW bili zacudili sa proslim Passat-om... Po meni jedini iz game je bio "originalan"... I zapoceo je novi pravac u svojoj gami( ali nije nikad zavrsen), jer je slican dizajn imao Touareg( FL ) i Touran...
A onda im je predvodnik postao Polo i sve je otislo u...

Autor Panchev9 07 Mar 2011, 19:31

@ Pitbull
I Široko i Passat CC su ekstra.
Prosto su savršeni, ja mislim da će uskoro Passat B8.
B7 je samo 1. pomoć dok Đuđaro ne uzme stvar u svoje ruke, na foru golfa 6, spas i jeftinija montaža

Autor Dejan L 07 Mar 2011, 19:32

@Panchev9
Bas tako,nazalost.
@Dejan L
Na Krfu 2009-e sam video perla zeleni Shiroko,fenomenalno izgleda.
Bas mu se vide obline i najlepsi mi je u toj boji.
Passar CC takodje izgleda odlicno.
Ta dva VW-a su bas lepa i ne verujem da i oni koji ne vole VW mogu da kazu drugacije.

Autor PITBULL™ 07 Mar 2011, 19:36

Biti jedan od nosilaca prodaje poznatog proizvođača automobila nikada nije lako. Od takvog modela se stalno očekuju vrhunska tehnička rešenja, skoro vanvremenski dizajn i nadasve izražen kvalitet. Iako je dizajn posebna stavka na koju mnogi proizvođači automobila računaju, u Volkswagenu su upotrebili nešto drugačiji pristup.
E pa od svega ovoga nema nista na ovom modelu !!! Ruzno do bola nema nista novo unutrasnjost za ovu klasu auta spartanska!

Autor bk 07 Mar 2011, 19:37

Samo da Scirocco nema enterijer iz golfa 5...
Bilo bi dobro da ga zamene, medjutim VW je poznat kao najstedljivi po tom pitanju...
Ekstrijer veoma dobar, ali enterijer kukulele...

Autor Panchev9 07 Mar 2011, 19:37

@Aquaviva
Zato sto je radjen na modifikovanoj platformi golfa 5 !
Pa stalno pljujete svi od reda npr. kako je alfa romeo mito radjen na platformi grande punta (kao kako ih nije sramota da ne proizvedu novu platformu) ... pa eto nek se zna da je pasat radjen na platformi golfa ! Ukusi su razliciti to znam , ali da neko kaze da je ovo lepo ?! Preporucujem ocnog lekara !

Autor djene 07 Mar 2011, 20:23

@milan
a sta ti citas ?! Autobild? pa onda zakljucis da niko ne zna da napravi automobil osim vw-a ? Ili da je pasat dizajnerski fantastican ?! Pa pogledaj enterijer ?! Zar nije dosadan i bezlican za tu klasu automobila ?

Autor djene 07 Mar 2011, 20:27

@djene

Ja odavno znam da je napravljen na modifikovanoj platformi Golfa( PQ46) i to mi ne predstavlja ama bas nikakav problem.Ne vidim sta ima lose u toj informaciji o deobi osnova.Pa eto,i MiTo je na osnovi Punta pa sta!Sto se tice casopisa o automobilima ,citam ja mnogo toga.
Passatov enterijer je sklad kvaliteta i decentnosti sto je ,uostalom , osobina svih Volkswagena.Vise volim takav enterijer nego modne krikove koji zastare posle godinu-dve.

Autor milan 07 Mar 2011, 20:55

@djene
Ima platformu Golfa 5,znaci to je Vw...Vasa voljena alfa ima platformu raspalog drugog proizvodjaca,Fiata...Nije to jedno isto.
Necu reci da je ovo lepo,ali nije ni ruzan...Ali uglavnom,verovatno od italijana ne stize nista kvalitetnije od ovoga.

Autor dusan 07 Mar 2011, 21:02

Nije los pogotovo taj 1.4 tsi iako je to mozda mal motor za ovoliki automobil pogotovo jos sto ima kompresor u sebi pa nesto ne vjerujem u njegovu dugovjecnost ako si prvi vlasnik onda je kupovina dobra, dok kao polovnjak ne znam bas, mada cijena od 21500 evra za ovak automobil je OK. I sta mu jos ide u prilog je da je ovo vecinom dizajnersko osvjezenje dok su mu u tehnoloskom smislu otklonili djecije bolesti koje je imao prosli model.

Autor Dakara 07 Mar 2011, 21:06

Dusane, Italijani mogu samo da sanjaju ovako nesto i njihove rezultate... :D Pasat nikad bolji i nikad jeftiniji. Kad se nema dovoljno za veliki trio, onda se kupuje Passat ili eto Insignia.

Autor McLaren 07 Mar 2011, 21:12

@dusan
Alfa 159 je zmaj za ovo !!! ZMAJ ! Ali necemo dalje da sirimo temu , svako ima svoje misljenje !

Autor djene 07 Mar 2011, 21:16

@dusan
Ja mislim da je logicno da kompanije u istom vlasnistvu koriste iste platforme, kao npr. sto Audi koristi platforme od VW-a :)

Autor loshmi89 07 Mar 2011, 21:22

Djene, ovaj auto je kvalitetniji, bolji, komforniji, udobniji, ama kako god okreneš. :) Da ne pričamo da je prodavaniji Pasat nekoliko puta i da drži bolje cenu kao polovnjak. Nije bitno šta se tebi sviđa nego šta je realno. Možda će Alfa bit' bolja kada je kupi VW. :D Poboljša joj kvalitet i motore. Ovako su smešni stvarno. :D Loshmi, Audi A4 je institucija za Bmw trojku. :)

Autor McLaren 07 Mar 2011, 21:47

@djene

Mozda je zmaj ali samo na papiru.Zna se ko odrzava prodaju i kvalitet,a to Alfa sigurno nije.

Autor milan 07 Mar 2011, 22:51

@djene
Alfa je dosta skuplja od ovog...Bliza je po ceni Bmw 3,A4 i C klasi...Oni ce ubiti 159 u svakom pogledu.
@loshmi89
A4,A5,A6,A8 imaju svoje Audi platforme,R8 da ne pominjem,znaci ono najbitnije,najvrednije je Audi ;)

Autor dusan 07 Mar 2011, 23:08

1. Alfa treba da spusti cene za oko 10% , dok ne povrati poverenje kupaca.
2. Ne treba sa cenom da nabija nos u premijum trojku.
3. Mora da poradi na ceni rezervnih delova!!!
4. Tada Passat niko ne bi pogledao.
5. Fijat mora da odluči šta hoće, od prodaje Fijata žive i Lancia i Alfa (koje zajedno godišnje prodaju mnogo manje vozila od Fijata, a mnogo se više troši na njihovo projektovanje)
6. Lancia već štedi na projektovanju uzimajući platforme i karoseriju od Chryslera.
7. Upoređivati Passat i Alfu 159 je mešanje baba i žaba

Autor Dejan L 07 Mar 2011, 23:29

@dusan
mislis ovako da je ubiju hahahahaa https://www.youtube.com/watch?v=zON4bWsl2Ek

Autor djene 08 Mar 2011, 13:52

@djene
Najjaci si!Po prvi put sam danas video da neko po kvalitetima i svemu tome stavlja Alfu ispred Bmw-a.Svaka ti cast :)

Autor dusan 08 Mar 2011, 14:37

ja sam samo stavio klip, nista nisam rekao !

Autor djene 08 Mar 2011, 17:36

Ovaj crni passat i audi a4 (takodje najcesce u crnoj boji) su najzastupljeniji na privatnim auto-placevima u Svajcarskoj, ima ih na svakom koraku, vidi se za cime je najveca potraznja. Auto je odlican, kvalitet enterijera za svaku pohvalu, a i dobro izgleda.

Autor Damko 09 Mar 2011, 17:46

Unutrasnjost nulirana fujj,,spolja mali fejton 100 posto!!!

Autor zoki 09 Mar 2011, 23:32

скврчени phaeton ...свеједно ми је ОК

Autor Столе 31 Mar 2011, 09:41

Dali je sirina vozila 1820mm sa retrovizorima?

Autor Marinko 07 Maj 2011, 14:18

Postovani zelim da vas zamolim za savet. kupio sam auto u martu ove godine,u pitanju je passat b7 u porshe Novi Sad. I pre neki dan sipao sam gorivo na Lukoil pumpi ,u pitanju je eurodizel i dosao do kuce parkirao auto .2 dana ga nisam vozio i nakon 2 dana trebao mi je auto ,da ga upalim ono nece ,upali jedva zatrokira i baca beli dim nazad.posto je pod garancijom zvao sam odmah Porshe i oni su poslali slep sluzbu po auto. tamo je konstatovano da je gorivo bilo prvljavo ,na dnu rezervoara se stalozilo mngoo otpada,oni su to ocisitili i ceo put kuda ide gorivo. prekontrolisali su i rekli da nisu stradale dizne , ni pumpa.sad me zanima ako dal je ovo sve moglo ostetiti motor? ja mislim da ne posto nije auto vozen i nije stiglo to lose gorivo do njega.

Autor stefan 13 Dec 2011, 23:12

Stara je tema ali gledam koliko je lepsi Passat za Americko trziste.
Pogotovu zadnji kraj koji lici na Audi A6

Autor JOvan 11 Nov 2012, 23:15

Haha najjaci su mi ovi sto komentarisu automobile od 30.000 e.. i kao ne svidjaju im se,milion zamerki..a pas nema za sta da ih ujede..upiskili bi se od srece da mogu da imaju ovaj passat B7.. verovatno nikad nisu ni usli u njega a kamoli provozali.. niti ce !!! Auto imam i za svaku je pohvalu ! Pre toga vozio vise modela A6 kome se klanjam..bolji auto ne postoji ! Najveci cirkus je ubedljivo ovaj sto pise o alfi ..Alfa,najkrace receno,tužan auto..očajan. Passat i audi..to su automobili..uz mecku i bmw. Drugo ne postoji. Poz svima :)

Autor Nikola 04 Maj 2014, 17:52

Haha, nema vecih cirkusanata od pljuvaca Alfi, a da nisu seli u nju se podrazumeva! :)

Autor carobnjak 04 Maj 2014, 19:52