Test : Volkswagen Passat 2.0 TDI Comfortline

Preuzeto sa : NSautomobili.com
Biti jedan od nosilaca prodaje poznatog proizvođača automobila nikada nije lako. Od takvog modela se stalno očekuju vrhunska tehnička rešenja, skoro vanvremenski dizajn i nadasve izražen kvalitet. Iako je dizajn posebna stavka na koju mnogi proizvođači automobila računaju, u Volkswagenu su upotrebili nešto drugačiji pristup.
Lepršavi dizajn karoserije je
zamenjen sa linijama koje se protekom vremena na neki način usade u glavu
posmatrača, čineći određeni model i posle dve godine na tržištu veoma
primetnim. Sa preko 15 miliona prodatih primeraka od 1973. godine, Passat je
svima stavio do znanja da se njegovo postojanje ni u kom slučaju ne sme
zanemariti. Ono što posebno pogoduje Passatu je globalna prisutnost, koja mu je
omogućila konstantan rast prodaje, dok su konkurentski modeli ograničeni na
samo određena tržišta.

Šta je zapravo
ovo poslednje izdanje Passata ? Nova generacija ili (ta već omražena reč)
restilizacija ? Ako gledamo po internim fabričkim oznakama ovo je verzija B7,
nastala na platformi modela predstavljenog još 2005. godine. Možda bi ipak
trebalo reći da je u pitanju temeljno prerađeni automobil, sa ispravljenim
konstrukcionim i kvalitativnim greškama, ali i sa osetno nižom početnom cenom.
U neku ruku slična priča koja važi za Golf pete i šeste generacije. Pored
značajnih finansijskih ušteda, ostvarenih prilikom stvaranja novog Passata,
Volkswagen je bitno skratio i vreme za koje je ovaj model razvijen, odnosno
bolje reći prerađen.

Da se ne radi o uniformisanju modela Volkswagena slobodno bi smo mogli da izjavimo da je dizajn novog Passata sportski agresivan, obogaćen sa luksuznim detaljima u vidu brojnih hromiranih lajsni, možda u neku ruku i previše odmeren u pojedinim elementima. Pošto je do uniformisanja modela moralo već da dođe, dobro je da postoji velika vizuelna sličnost sa najluksuznijim modelom u ponudi – Phaetonom. U svakom slučaju, novi Passat nećete moći da zamenite na ulici sa nekim drugim modelima. Kada su ukupne dimenzije u pitanju stvari se nisu drastično menjale, 4.796 x 2.062 x 1.472 mm, dok je međuosovinsko rastojanje identično za limuzinu i karavan i iznosi 2.712 mm.
U unutrašnjosti u odnosu na prošlu generaciju Passata vizuelno nema mnogo različitih detalja, umesto velikih promena akcenat je stavljen na dodatno poboljšanje kvaliteta izrade, upotrebu novih materijala i bolju zvučnu izolaciju.

Prednja konzola je izrađena iz dve celine. Na gornjem delu, koji se proteže od vetrobranskog stakla do aluminijumske lajsne na sredini konzole, je upotrebljena mekša i sunđerasta plastika prijatna na dodir, dok je na donjem delu ona klasično tvrda. Obloge vrata i veći deo unutrašnjosti su takođe prekriveni sa tvrđom tačkastom plastikom. Svi ergonomski zahtevi su ispoštovani kada je vozačko mesto u pitanju. Od kožnog multifunkcionalnog volana koji savršeno leži u rukama do tvrdih, mada udobnih, sedišta. Ručica menjača se nalazi na savršenoj udaljenosti, tako da ste pošteđeni bilo kakvog napora u toku vožnje. Čak je i veliki ekran osetljiv na dodir pregledan i prilikom upotrebe ne zahteva dugo skretanje pogleda sa puta. Dvozonskom klima uređaju treba posvetiti malo više pažnje, i to samo zbog par u redu postavljenih dugmića. Već standardna za ovu klasu je ponuda prostora za smeštaj sitnica. Par velikih i malih pregrada omogućava smeštaj svih sitnih stvari koje su inače nalaze razbace po vozilu. U odnosu na prošlu generaciju Passata instrument tabla je doživela blage izmene. I dalje su prisutni veliki obrtomer i brzinomer, ali je u njih sada ugrađen merač količine goriva i temperature rashadne tečnosti, dok je informacioni dispej smešten samostalno na centralnoj poziciji. Određenu dozu elegancije u unutrašnjosti pruža analogni časovnik smešten na sredini prednje konzole. Ručna kočnica, ili bolje rečeno dugme kojim se aktivira ručna kočnica, se nalazi tik pored menjača. Priznajemo da je blokada zadnjih točkove trenutna i snažna.
Osobe prosečnog stasa neće imati većih problema da se smeste za upravljač Passata, uz malo podešavanja sedišta i volana. Konstrukciono gledano zadnja klupa ima nešto više mesta za noge putnika od drugih modela u klasi, mada oštro odsečen naslon leđa ne deluje najpogodnije za duža putovanja. Za buduće vlasnike Passata sledi jedna radosna informacija. Zapremina prtljažnika iznosi 565 litara, a sam oblik prtljažnika, sa ravnim podom, omogućava smeštaj prtljaga skoro svih veličina.
Testirani Passat
je na testu bio opremljen sa 2.0-litarskim TDI agregatom snage 140 KS pri 4.200 o/min i 320 Nm pri 1.750-2.500
o/min. Ovaj agregat pokreće prednje točkove preko šestostepenog manuelnog
menjača, a kupcima se uz ovaj agregat na raspolaganju nalazi i 4-Motion pogon
na svim točkovima. Pomenuti TDI agregat predstavlja, i pored glasnog
negodovanja ljubitelja Volkswagena, veliki korak napred za ovu nemačku marku.
Ekološki je prihvatljiji, ujednačenost rada je podignuta na viši nivo, čak su i
perfomanse postale nešto bolje u odnosu na stare PD dizel agregate.

Na početku vožnje, u gradskim uslovima, skoro da se ne oseća da je ispod haube smešten dizel agregat. Klasična ubrzanja za vožnju od jednog do drugog semafora se postižu brzo, pri čemu se određene rizične situacije, poput munjevitog oblilaska zaprežnog vozila (!) izvode bez oklevanja. Možemo da pohvalimo preciznost upravljanja u gradu, naročito kada treba da se provučete pored brojnih nepropisno parkiranih automobila. Kada je preglednost u pitanju nema većih zamerki, ako idete samo napred. Ukoliko treba da krenete unazad čeka vas visoki prtljažnik i zadnje staklo na kome nema brisača. Realno, ovo je mana kod svih limuzina, a Passat može da upiše sebi veliki plus, zbog postojanja efikasnih parking senzora. U gradu nas je pomalo nespremne iznenadila jedna od novijih funkcija na Passatu. Radi se o Start/Stop sistemu. Kada dođete do semafora sve što treba da uradite je da menjač dovedete u neutralan položaj i da pritisnete papučicu kočnice. Sistem posle par sekundi sam gasi motor. Za ponovno startovanje motora treba samo da pritisnete papučicu kvačila. Motor se trenutno aktivira (narodski rečeno na pola ključa), a vama jedino preostaje da ručicu menjača ubacite u prvi stepen. Bilo bi zanimljivo proveriti ponašanje celog sistema nakon pređenih 100.000 Km.
Kada se izađe na otvoreni put vožnja Passata počinje da biva pravo zadovoljstvo. Germanska krutost prilikom prelaska preko neravnina ni ovaj put nije zaobiđena, mada nije toliko očigledno izražena. Stabilnost u vožnji pri brzini od 80-100 Km/h je na izuzetnom nivou, kao i ponašanje u brzim krivinama. TDI CR agregat sa totalno eliminisanom turbo rupom grabi konstantnim tempom sve do veoma visokih obrtaja. Sav naš rad na menjaču se na otvorenom putu praktično sveo na treću, četvrtu i petu brzinu, šestu brzinu možete da upotrebite tek na nekom autoputu. Sa zaustavljanjem nismo imali nikakvih problema, jer se celokupno ponašanje vozila kontroliše preko ABS, ESP, ASR i EDL sistema.
Na kraju testa tema za razmišljanje. Passat nove generacije, koja zapravo i nije sasvim nova generacija, sada košta manje nego prethodnik koji se pojavio na tržištu 2005. godine. U poređenju sa konkurencijom cena od 28.517 evra nije mala, mada ko u startu ide na najpovoljniju verziju može bez griže savesti da pogleda benzinca od 1.4 l TSI po ceni od 21.265 evra.
Servisni interval za dizel agregate je na 15.000 km ili 1 god., gde je klijent u obavezi da do prvog servisa redovno kontroliše nivo ulja i ukoliko je potrebno dolije ili da kontaktira da se to uradi u ovlašćenom servisu. Takodje potrebno sipati preporučeno gorivo (euro dizel), sve dodatne informacije koje klijent želi da zna može pročitati u servisnoj knjižici koja se daje uz svaki auto ili kontaktirati servisnog savetnika Porschea Novi Sad na tel. 021 48 15 760
U okviru salona Porsche Novi Sad postoji ovlašćeni servis uključujući i prodavnicu originalnih rezernih delova.
Zahvaljujemo se još jednom Auto kući Porsche Novi Sad na ustupljenom automobilu i pozivamo vas da posetite njihov prodajni salon na adresi Veliki rit 29 A, 21000 Novi Sad, a dodatne informacije možete dobiti na broj telefona +381 (21) 4815-710 i preko interneta na adresi www.porsche-novisad.rs
Piše: Geza Vince Foto: R. Poznić, M. Belić Video: S. Belić, M. Belić, R. Poznić
Tehničke karakteristike |
|
MOTOR, MENJAČ, ELEKTRIKA |
|
Radna zapremina litara / cm³ |
2,0 / 1968 |
Maksimalna snaga kW (KS) pri 1 / min |
103 (140) / 4200 |
Maksimalni obrtni momenat, Nm pri 1 / min |
320 / 1750 - 2500 |
Tip goriva |
Euro Dizel |
Emisiona klasa |
Euro 5 |
Menjač |
Manuelni 6 brzina |
Težina, kg |
|
Masa praznog vozila |
1532 |
Dozvoljena ukupna masa |
2100 |
Opterecenje |
643 |
Dozvoljeno osovinsko opterecenje napred/nazad |
1120 / 1030 |
optrecenje |
90 / 100 |
Performanse |
|
Maksimalna brzina, km/h |
211 |
Ubrzanje od 0-80/0-100 km/h, s |
6,9 / 9,8 |
Potrošnja goriva, l/100 km |
|
U gradu |
5,6 |
Na otvorenom putu |
4,0 |
Kombinovano |
4,6 |
CO2-Emisija, g/km - kombinovano |
119 |
Dimenzije |
|
Dužina, mm |
4769 |
Širina, mm |
1820 |
Visina, mm |
1470 |
Meduosovinsko rastojanje, mm |
2712 |
Razmak tockova napred/nazad, mm |
1552 / 1551 |
Zapremina rezervoara za gorivo, l |
70 |
Volumen prtljažnika, l |
565 |
Ovom autu kao da na chelu pise Jetta.
Mozda zato sto podseca na svog pretka Vento-a. U svakom slucaju,ne lici mi na Passat vec na Jettu.
mogu da kazem da je uzivo mnogo lepsi...a sad kako su mu spustili cenu nekako je logican izbor :-)
Radjen je na modifikovanoj golfovoj platformi. Ako je to uopste bitno...
PR tekst
Šta 2. očekivati od Cige, koji svoga konja hvali?
Ja sam ga video danas uživo i prednji deo je ružan, farovi izgledaju mutno kao da su pečeni godinama na suncu
Zadnji deo je ok, ali generalno crni ipak liči na nešto
Nekoliko puta videh beli i nekako mi sa strane gledajuci zadnji deo ide u nedogled...
Suvise malo promena da bi bio interesantan...
Meni je lepsi prethodni model.
http://www.zim-rentacar.com/images/vw_passat.jpg
Zar nije?
P.S. Video sam ga uzivo (novog) i nije nista spec.
Jedini VW-ovi koji mi se bas svidjaju su Shiroko i Passat CC.
A i Golf u GTI ili R izdanju.
PITBULL™
Mene su iz VW bili zacudili sa proslim Passat-om... Po meni jedini iz game je bio "originalan"... I zapoceo je novi pravac u svojoj gami( ali nije nikad zavrsen), jer je slican dizajn imao Touareg( FL ) i Touran...
A onda im je predvodnik postao Polo i sve je otislo u...
@ Pitbull
I Široko i Passat CC su ekstra.
Prosto su savršeni, ja mislim da će uskoro Passat B8.
B7 je samo 1. pomoć dok Đuđaro ne uzme stvar u svoje ruke, na foru golfa 6, spas i jeftinija montaža
@Panchev9
Bas tako,nazalost.
@Dejan L
Na Krfu 2009-e sam video perla zeleni Shiroko,fenomenalno izgleda.
Bas mu se vide obline i najlepsi mi je u toj boji.
Passar CC takodje izgleda odlicno.
Ta dva VW-a su bas lepa i ne verujem da i oni koji ne vole VW mogu da kazu drugacije.
Biti jedan od nosilaca prodaje poznatog proizvođača automobila nikada nije lako. Od takvog modela se stalno očekuju vrhunska tehnička rešenja, skoro vanvremenski dizajn i nadasve izražen kvalitet. Iako je dizajn posebna stavka na koju mnogi proizvođači automobila računaju, u Volkswagenu su upotrebili nešto drugačiji pristup.
E pa od svega ovoga nema nista na ovom modelu !!! Ruzno do bola nema nista novo unutrasnjost za ovu klasu auta spartanska!
Samo da Scirocco nema enterijer iz golfa 5...
Bilo bi dobro da ga zamene, medjutim VW je poznat kao najstedljivi po tom pitanju...
Ekstrijer veoma dobar, ali enterijer kukulele...
@Aquaviva
Zato sto je radjen na modifikovanoj platformi golfa 5 !
Pa stalno pljujete svi od reda npr. kako je alfa romeo mito radjen na platformi grande punta (kao kako ih nije sramota da ne proizvedu novu platformu) ... pa eto nek se zna da je pasat radjen na platformi golfa ! Ukusi su razliciti to znam , ali da neko kaze da je ovo lepo ?! Preporucujem ocnog lekara !
@milan
a sta ti citas ?! Autobild? pa onda zakljucis da niko ne zna da napravi automobil osim vw-a ? Ili da je pasat dizajnerski fantastican ?! Pa pogledaj enterijer ?! Zar nije dosadan i bezlican za tu klasu automobila ?
@djene
Ja odavno znam da je napravljen na modifikovanoj platformi Golfa( PQ46) i to mi ne predstavlja ama bas nikakav problem.Ne vidim sta ima lose u toj informaciji o deobi osnova.Pa eto,i MiTo je na osnovi Punta pa sta!Sto se tice casopisa o automobilima ,citam ja mnogo toga.
Passatov enterijer je sklad kvaliteta i decentnosti sto je ,uostalom , osobina svih Volkswagena.Vise volim takav enterijer nego modne krikove koji zastare posle godinu-dve.
@djene
Ima platformu Golfa 5,znaci to je Vw...Vasa voljena alfa ima platformu raspalog drugog proizvodjaca,Fiata...Nije to jedno isto.
Necu reci da je ovo lepo,ali nije ni ruzan...Ali uglavnom,verovatno od italijana ne stize nista kvalitetnije od ovoga.
Nije los pogotovo taj 1.4 tsi iako je to mozda mal motor za ovoliki automobil pogotovo jos sto ima kompresor u sebi pa nesto ne vjerujem u njegovu dugovjecnost ako si prvi vlasnik onda je kupovina dobra, dok kao polovnjak ne znam bas, mada cijena od 21500 evra za ovak automobil je OK. I sta mu jos ide u prilog je da je ovo vecinom dizajnersko osvjezenje dok su mu u tehnoloskom smislu otklonili djecije bolesti koje je imao prosli model.
Dusane, Italijani mogu samo da sanjaju ovako nesto i njihove rezultate... :D Pasat nikad bolji i nikad jeftiniji. Kad se nema dovoljno za veliki trio, onda se kupuje Passat ili eto Insignia.
@dusan
Alfa 159 je zmaj za ovo !!! ZMAJ ! Ali necemo dalje da sirimo temu , svako ima svoje misljenje !
@dusan
Ja mislim da je logicno da kompanije u istom vlasnistvu koriste iste platforme, kao npr. sto Audi koristi platforme od VW-a :)
Djene, ovaj auto je kvalitetniji, bolji, komforniji, udobniji, ama kako god okreneš. :) Da ne pričamo da je prodavaniji Pasat nekoliko puta i da drži bolje cenu kao polovnjak. Nije bitno šta se tebi sviđa nego šta je realno. Možda će Alfa bit' bolja kada je kupi VW. :D Poboljša joj kvalitet i motore. Ovako su smešni stvarno. :D Loshmi, Audi A4 je institucija za Bmw trojku. :)
@djene
Mozda je zmaj ali samo na papiru.Zna se ko odrzava prodaju i kvalitet,a to Alfa sigurno nije.
@djene
Alfa je dosta skuplja od ovog...Bliza je po ceni Bmw 3,A4 i C klasi...Oni ce ubiti 159 u svakom pogledu.
@loshmi89
A4,A5,A6,A8 imaju svoje Audi platforme,R8 da ne pominjem,znaci ono najbitnije,najvrednije je Audi ;)
1. Alfa treba da spusti cene za oko 10% , dok ne povrati poverenje kupaca.
2. Ne treba sa cenom da nabija nos u premijum trojku.
3. Mora da poradi na ceni rezervnih delova!!!
4. Tada Passat niko ne bi pogledao.
5. Fijat mora da odluči šta hoće, od prodaje Fijata žive i Lancia i Alfa (koje zajedno godišnje prodaju mnogo manje vozila od Fijata, a mnogo se više troši na njihovo projektovanje)
6. Lancia već štedi na projektovanju uzimajući platforme i karoseriju od Chryslera.
7. Upoređivati Passat i Alfu 159 je mešanje baba i žaba
@dusan
mislis ovako da je ubiju hahahahaa https://www.youtube.com/watch?v=zON4bWsl2Ek
@djene
Najjaci si!Po prvi put sam danas video da neko po kvalitetima i svemu tome stavlja Alfu ispred Bmw-a.Svaka ti cast :)
Ovaj crni passat i audi a4 (takodje najcesce u crnoj boji) su najzastupljeniji na privatnim auto-placevima u Svajcarskoj, ima ih na svakom koraku, vidi se za cime je najveca potraznja. Auto je odlican, kvalitet enterijera za svaku pohvalu, a i dobro izgleda.
Postovani zelim da vas zamolim za savet. kupio sam auto u martu ove godine,u pitanju je passat b7 u porshe Novi Sad. I pre neki dan sipao sam gorivo na Lukoil pumpi ,u pitanju je eurodizel i dosao do kuce parkirao auto .2 dana ga nisam vozio i nakon 2 dana trebao mi je auto ,da ga upalim ono nece ,upali jedva zatrokira i baca beli dim nazad.posto je pod garancijom zvao sam odmah Porshe i oni su poslali slep sluzbu po auto. tamo je konstatovano da je gorivo bilo prvljavo ,na dnu rezervoara se stalozilo mngoo otpada,oni su to ocisitili i ceo put kuda ide gorivo. prekontrolisali su i rekli da nisu stradale dizne , ni pumpa.sad me zanima ako dal je ovo sve moglo ostetiti motor? ja mislim da ne posto nije auto vozen i nije stiglo to lose gorivo do njega.
Stara je tema ali gledam koliko je lepsi Passat za Americko trziste.
Pogotovu zadnji kraj koji lici na Audi A6
Haha najjaci su mi ovi sto komentarisu automobile od 30.000 e.. i kao ne svidjaju im se,milion zamerki..a pas nema za sta da ih ujede..upiskili bi se od srece da mogu da imaju ovaj passat B7.. verovatno nikad nisu ni usli u njega a kamoli provozali.. niti ce !!! Auto imam i za svaku je pohvalu ! Pre toga vozio vise modela A6 kome se klanjam..bolji auto ne postoji ! Najveci cirkus je ubedljivo ovaj sto pise o alfi ..Alfa,najkrace receno,tužan auto..očajan. Passat i audi..to su automobili..uz mecku i bmw. Drugo ne postoji. Poz svima :)