home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Novosti.rs

Već prvi pogled na terenac „hjundaija“ jasno daje odgovor na pitanje kako je ovaj južnokorejski proizvođač automobila, u vreme kada retko kome u auto-industriji cvetaju ruže, uspeo da se vine do petog mesta na listi giganata iz ove branše.

Moderan, atraktivan, lep - automobil, koji svrstavamo u klasu SUV (Sport Utility Vehicle) vozila, „hjundai ix35“ je nova terenska uzdanica kompanije koja mu je, baš zato što premašuje standarde SUV vozila, nadenula sopstveni akronim CUV (Crossover Utility Vehicle).

„Novosti“ su na višednevnom testu imale priliku da isprobaju ovog novajliju i sa dizel i sa benzinskim motorom. „Hjundaijevi“ dizajneri i inženjeri su imali veliki zadatak pred sobom. Trebalo je nadmašiti prethodnika, model „tuson“, koji je, rame uz rame sa „santa feom“, pa i „vera kruzom“, žestoko uzdrmao konkurenciju i osvojio srca miliona poklonika terenaca.

Iako se retko ko u automobilskoj industriji odlučuje na radikalne rezove, u „Hjundaiju“ su odigrali baš na tu kartu i - pogodili!

Umesto „kutijaste“ forme, novi „ix35“ dobio je fluidne, „mačkaste“ linije, pomalo agresivne, svakako sportski izvajane. U osnovnom modelu ugrađeni su ABS, DBC, HAC, ESP i TCS sistemi, koji pomažu pri kočenju ili spuštanju niz brdo, ne dozvoljavaju proklizavanje točkova kod startovanja, brinu se o stabilnosti prilikom prolaska kroz oštre krivine, kod naglih promena pravca i slično...

Oba motora koja smo imali na testu, i dizelaš 1,7-litarski CRDi sa 115 KS i benzinac 1,6 GDI sa 135 KS pokazali su se dostojnim zadatka. „Hjundai ix35“ je zabavan za vožnju, i nadasve ekonomičan. Tako je prosečna potrošnja dizelaša na našem testu iznosila oko šest litara, što je doduše, nešto više od fabrički deklarisane od 5,3 litara na 100 km, ali i dalje za ovu vrstu vozila predstavlja veliki plus.

Benzinac, a reč je o jedinstvenoj tehnologiji direktnog ubrizgavanja gorivom, koja omogućava izuzetno malu emisiju štetnih gasova od samo 149 grama CO2 po kilometru, je takođe veoma štedljiv i sa prosečnih 7,1 litara benzina, (nešto višim od fabričkog obećanja) potrošenih na našem testu dokazuje da će biti jak adut „hjundaija“ u narednom periodu.

„Hjundai“ će svoj juriš na ovaj segment tržišta sa „ix35“ potpomoći i cenom. Tako najjeftiniji model sa benzinskim motorom košta 18.990, a sa dizel agregatom 21.290 evra.

AGREGATI DVA TESTIRANA MODELA

Hjundai ix35“ 1.7 CRDi

* Snaga     115

* Obrtni moment     260 nm

* Maks. brzina     173 km/čas

* Od 0 do 100 km/č     12,4 sek.

* Potrošnja     5,3 litara

* Cena modela     21.290 €

Hjundai ix35“ 1.6 GDi

* Snaga     135

* Obrtni moment     165 nm

* Maks. brzina     178 km/čas

* Od 0 do 100 km/č      11,1 sek.

*Potrošnja     7,1 litara

* Cena modela     18.990 €

Autor : Petar Živković



čitanja : 6010



Komentari

Sjajan !

Autor PITBULL™ 15 Nov 2011, 20:31

Kakav test!!

Autor Ceda 15 Nov 2011, 20:48

Ovako, ja ujutro kad ustem 1. se ulogujem na Auto.Blog, a onda pogledam čitanije dnevne listove, za zadnjih mesec-dva nema dnevnog lista gde se nisu izreklamirali za sve pare!
Ne štede na marketingu, zato i dolaze rezultati!
Ali preteraše, napraviše od njega premijum pojedini

Autor Dejan L 15 Nov 2011, 21:04

Višednevni "test" za 5 pasusa! Izem ti test...

Autor dzigi 15 Nov 2011, 21:58

Obozavam istrazivacko novinarstvo!

Autor Skepticka 16 Nov 2011, 00:26

@Dejan L

Hyundai i jeste rešio da kreira novi segment tržišta koji je nazvao "new premium".

Autor BucaJr. 16 Nov 2011, 13:10