Toyota RAV4 2.2 D-4D na probi "Kurira"

Preuzeto sa: Kurir-info.rs
Masivnost, stabilnost i direktne komande su lična karta RAV 4 Treća generacija ima prefinjeni pogon 4x4
Spretan na ulici i u šumici!
RAV (rekreativno aktivno vozilo) nastao je kao mali „lend kruzer“. Bio je prvi
evropski SUV (1994. godine), odnosno neprikosnoveni suveren carstva kompaktnih
terenaca.
Ali đavo (konkurencija) ne miruje. Svi sada imaju „krosovere“ (nova
kategorizacija). „Tojota“ mora da pojača. RAV je dobio pogon 4x4 sa
zaključavanjem diferencijala da bi se razlikovao od protivnika.
Restilizovana treća generacija, koja je bila na testu Kurira, dobila je lepšu
„njušku“, s tanjim farovima. Tu su i migavci u retrovizorima i LED ukrasi
pozadi. Dobro je kada se sve sabere.
Enterijer je pre svega kvalitetan. Sedišta i obloge vrata ukrašeni su luksuznom
alkantrom u paketu „elegant“. Materijali su solidni. Bili bi još bolji, kažu u
„Tojoti“, ali su korišćene reciklirane sirovine. Instrument tabla svetli sivo s
primesama braon nijansi. Deluje elegantno, mada bi bolje pasovale življe boje.
Međutim, vozač ima „topao“ osećaj jer su mu komande i tasteri subjektivno
blizu. Volan oduševljava jer je sportski zasečen. Veoma je direktan, a sve
pohvale i za stabilnost.
RAV je automobil koji osvaja na drugu loptu. Komande, nisu previše mekane, pa
zahtevaju privikavanje. Ali posle nekoliko dana „druženja“ vožnja postaje sve
veće uživanje. Odlično projektovana veza vozača i automobila.
Pod haubom je 2,2 D4D dizel. Odlična mera za 1.600 kilograma težak RAV. U gradu
troši oko 10 litara, a na 120 km/h osam litara. Očekivali smo manje, mada zima
je stigla pa nafta ide brže.
Cena osnovnog modela je 21.450, a testiranog 32.050 evra. Nije jeftin, ali RAV
ima adut. Polovnjaci drže cenu. Šta mislite zašto?
Standardna oprema
Automatska dvozonska klima, alu-felne 17 inča, ESP, elektropodesivi retrovizori
(preklapanje), elektronski podizači svih stakala, krovni nosači, radio CD/MP3,
sedam vazdušnih jastuka, tamna zadnja stakla, senzori za kišu i svetlo, blutut,
tempomat, elektropodesivo vozačevo sedište, grejanje prednjih sedišta, pomoć
pri spuštanju nizbrdo...
Pogon 4x4
RAV ima integralni pogon 4x4. Automatski, po potrebi, prebacuje moment
elektromagnetnom spojnicom na zadnju osovinu, do 45 odsto. Elektronski se
zaključava diferencijal (55:45 odsto).
RAV4 2.2, 150 KS
Motor: 2.231 cm3
Snaga: 150 KS pri 3.600 o/min
Obrtni moment: 340
pri 2000-2800 o/min
Menjač: Manuelni, 6-stepeni
Masa: 1610 kg
Maksimalna brzina: 185 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 10,8 s
Dužina / širina / visina:
4.335 / 1.815 / 1.685 mm
Rezervoar: 60 l
Potrošnja na testu (grad): 10 l
Osnovni model: 21.450 evra
Testirani model: 32.050 evra
Autor: Mladen Radulović
Foto: Kurir-info.rs
Da pogadjam:
Test je obavljen ispod dalekovoda na Bezanijskoj kosi, u blizini bezanijskog groblja. Fotografisano kamerom sa nekog smart telefona da bi konacno slika bila "mirror"-ovana kako bi to izgledalo "bolje".(obratiti paznju na tablice).
Em je ovaj SUV stara vest em je sam clanak neprivlacan...
@UCS
Hahahaha, dobro si to primetio.
Mada sta i ocekivati od "Kurira".
@Damko,
Razmazio me Top Gear ali da ne budem previse nerealan, Top Speed i Vrele Gume su veoma dobri. SAT uglavnom zavrsi na onom zadnjem parkingu Arene ili skoknu do Belvila kojeg, iz nekog razloga, ljudi iz stampe smatraju luksuznim stanovanjem.... Doduse, bar operu auto.