home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: Novosti.rs

U godini kada slavi 125 godina od prvog automobila sa čuvenom zvezdom na haubi, „Mercedes“ je sa svakim novim lansiranim modelom nastojao da obeleži jubilej - da napravi automobil koji će se pamtiti. Zato i ne čudi da je B klasa, premijerno predstavljena jesenas u Frankfurtu ne samo „osvežavanje“ ideje, već radikalno novi automobil, koji nikoga ne može da ostavi ravnodušnim.

Inženjeri „Mercedesa“ tvrde da nijedan model u istoriji ovog proizvođača nije ostvario toliki napredak iz jedne u drugu generaciju. Nemci, naime, navode da je nova B klasa znatno agilnija i ekonomičnija od prethodne generacije, ali da je pri tom zadržala prostranost i komfor.

Na testu „Novosti“ našao se model „200 CDI bluefficiency“, koji, na prvi pogled, deluje kao sasvim drugačija B klasa. Druga generacija B klase je porasla na 4,36 m dužine i 1,78 m širine (sa 4,27 m i 1,77 m). Dakle, duža je i šira, ali je sa 1,56 m visine, istovremeno i niža za 46 mm. Što se najviše primeti, svakako, u vožnji...

Prednja sedišta bliža su asfaltu za 86 mm - a ipak, sedi se uspravnije. Opciono može da se dobije „Easy-Vario-Plus“ sistem, koji omogućava jednostavnu manipulaciju sedištima, kako bi se olakšao prevoz kabastih predmeta. Zahvaljujući njemu, zadnja klupa može da se pomera napred-nazad i do 140 mm, čime se prtljažni prostor uvećava sa 488 na 666 litara, a naslon suvozačkog sedišta može u potpunosti da se preklopi.

Zasad su ponuđeni samo turbo motori, bez obzira na vrstu goriva. Benzinski motor od 1,6 litara stiže u dve verzije - sa 90 kW (122 KS) u modelu B 180 i sa 115 kW (156 KS) u modelu B 200. Obe verzije maksimalni obrtni moment od 200, odnosno 250 Nm, ostvaruju već pri veoma niskih 1.250 o/min! Novorazvijeni dizel motor od 1,8 litara sa direktnim ubrizgavanjem treće generacije takođe ima dve verzije - 80 kW (109 KS) i 250 Nm pri 1400 o/min u modelu B 180 CDI, kao i 100 kW (136 KS) i 300 Nm pri 1600 o/min u modelu B 200 CDI kojeg smo mi imali na testu.

B klasa je, zahvaljujući nižem težištu, drugačijem zadnjem oslanjanju i unapređenom elektromehaničkom upravljaču i ESP sistemu, agilnija na putu. U ponudi je i sportsko oslanjanje, koje „spušta“ automobil za 20 mm, i „Direct-Steer“ sistem koji donosi osećaj direktnijeg upravljanja.

Cena B klase počinje od 22.420 evra za model sa benzinskim motorom, najjeftiniji „dizelaš“ je 23.482 , a model na našem testu koštao je 37.052 evra. Naravno, u tu cenu je uključena sva sila dodatne opreme poput rashladnog kompresora sa magnetnom spojnicom, patosnica od velura, točkova od 18 inča od lake legure, parking senzora sa sistemom za parkiranje, kožom obloženog volana, ali i ručice menjača, dnevna LED svetla, vazdušne jastuke, vazdušne zavese za kolena, brisači sa senzorima za kišu, panoramski krov...

Potrošnja

Po koeficijentu otpora vazduha, nova B klasa je u vrhu - svega 0,26! Zato i ne čudi da je potrošnja goriva smanjena u odnosu na prethodni model za do 21 odsto. Oba modela na dizel gorivo sada troše 4,4 litra na 100 km.

Autor: Petar Živković

Foto: Novosti.rs



čitanja : 1878



Komentari

odlican auto, vrh u ovom segmentu...ali mislim da je preskup...pogotovo ovaj testirani! Mnogo je 37k evra...

Autor DaMir 28 Dec 2011, 09:26

@ DaMir
C4 Picasso košta i do 28.000€ dizel, koža, klima, panorama...

Autor Dejan L 28 Dec 2011, 10:24

previse para...previse

Autor NemanjaBB 28 Dec 2011, 13:05

37.000 ojra..
Pa da li oni znaju vrednost ojra? Da nije mozda 37.000 SUI franaka?

Inace dobar kombi je ova B klasa, dosuse sa nekim dizajnerskim greskama eksterijera.. Enterijer je Ok..

Autor Panchev9 28 Dec 2011, 13:12

I bre pa skoro ko pocetna cena E klase, u prevodu ne treba preterivati sa dodatnom opremom i to je to

Autor Milanpop 28 Dec 2011, 14:06

Lepotica. Baš je videh juče u gradu,belu. Ne možeš da je ne zapaziš. Jeste skupa,ali vredi svakog evra. Ova od 37 000,nije ful oprema,50 ispadne ful (B200cdi). Jeste to mnogo para,može da se uzme E klasa,ali sa početnom opremom.
B klasa nudi prostor kao E klasa,a zgodna je za grad. Monovolumen je pa je izrazito praktična. Porodičan auto,komforan,luksuzan,fenomenalan enterijer. Ali ovo nije jeftin porodičan auto,već najskuplji. :)
Jbg,ako hoćeš da voziš najbolje,moraš i domaćinski da se isprsiš. :)
Bela mi se najviše svidja,mada i crna je dobra. :)
Već ih vidjam po gradu,ima ih...

Autor PITBULL™ 28 Dec 2011, 15:10

Nije bitno koliko kosta, ali oni ogromni neskriveni metalni delovi u enterijeru su mi "a la Niva". A i u Vrelim gumama su rekli da u osnovnoj varijanti bez i jednog dodatnog paketa, plastika deluje jeftino i lose.

Autor toma 28 Dec 2011, 15:37

PITBULL™ 28 Dec 2011, 15:10
Lepotica
Hahahehehihi

Autor Panchev9 28 Dec 2011, 15:48

@Panchev9
Nije "lepa" kao Honda,ali nemoš sve ! :)))
Ozbiljan,lep auto.

Autor PITBULL™ 28 Dec 2011, 16:08

Vozilo niže za 46 mm, sedište niže postavljeno za 86 mm, a sedi se "uspravnije"? Jes moj ...
Takva B klasa mi ne treba, jer nema one osobine ( komfora ) koje su raniju B klasu u činile vrednom

Autor Moron 28 Dec 2011, 18:32

@Moron
Prva B klasa je imala "sendvič" pod. Tu je nestala ta visina. Ne sumnjaj u udobnost,ova može da bude samo udobnija.

Autor PITBULL™ 28 Dec 2011, 19:14

neko rece dobar kombi..stvarno dobar kombi..

Autor ivan 28 Dec 2011, 19:35

@PITBULL
Znaci najbitnije je samo da bude najskuplja pa da je kupis i da kazes kako vozis najskupljeg Mercedesa?
Ohohoho...

Autor dusan 28 Dec 2011, 19:55

@dusan
pa naravno, to je glavna fora sa vlasnicima Mercedesa. Naravno, najskuplji. Da slucajno nije najbolji:))), ili mozda najlepsi:)))) ili mozda najsportskiji:)))). Dobro moze i bez ovog zadnjeg. To je bas bila pregruba sala:)))

Autor toma 28 Dec 2011, 20:29

kombi ki bombona.

Autor bmw 28 Dec 2011, 20:52

Odlicna.

Autor ... 28 Dec 2011, 23:34

@toma
A,on meni skoro prica o tome kako je meni bitna cena,a ja cenu spominjao cisto da mu docaram da Mercedes ne moze da bude u rangu sa Bentlijem ili Porseom,a on me napao kako mi cena auta bitna,a ja samo kazem ti,hteo da mu objasnim ovo sto sam vec pomenuo...
Mislim,koja fora uporedjujes Cl i Kontinentala?Ili CLS i Panameru...Mozda dimenzijski jesu u klasi,ali cena igra ulogu veliku i Bentli npr stavlja na visi nivo,ili u slucaju CLS Vs Panamera,Turbo S je 180.000,CLS Amg 115.000...

Autor dusan 28 Dec 2011, 23:49

"Zasad su ponuđeni samo turbo motori, bez obzira na vrstu goriva. Benzinski motor od 1,6 litara stiže u dve verzije - sa 90 kW (122 KS) u modelu B 180..."

Nije valjda da je ovaj 1.6 benzinac sa svega 122 hp - turbo motor???

Svaka cast za koeficijent otpora vazduha!

Ne preterivati sa dodatnom opremom i ok.

Autor Damko 29 Dec 2011, 23:52