home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: Kurir-info.rs

Još uvek je gušt voziti „punto klasik“ jer nudi veoma dobar osećaj za volanom. Motor na gas je veliki štediša, naročito na duge staze

Večito mlad!

Ove 2012. godine vidi se kakvo je čudo bio „punto“ te davne 1994. Posle 18 godina opet je gušt sesti pred njegov volan. Mekane komande, veoma dobar položaj za upravljačem, milion pregrada, odličan menjač... Još ako košta u proseku 7.000 evra, ovi argumenti su i te kako snažni!

Sada se „Fijatov“ vitez pravi u Kragujevcu. Na testu Kurira bila je verzija s pogonom na tečni naftni gas. Na motor 1,2 sa osam ventila ugrađen je „Landirencov“ sekvencijalni uređaj. Skuplji je oko 1.000 evra od benzinske verzije, ali je otprilike dvostruko jeftiniji za vožnju. Ovo ulaganje isplatiće se posle 30.000 pređenih kilometara.

Oko 400 kilometara na testu prešao je s punim rezervoarom od 31 litra TNG. Gas se skladišti u gepeku, u tanku koji je na mestu rezervne gume, te ne „krade“ mesto u gepeku. Motor se pali na benzin, ali vrlo brzo automatski prelazi na gas. Veoma je prijatan zvuk caktanja agregata, dok je kabina dobro zvučno izolovana. Na raspolaganju je 60 KS, koji raspoloženo vuku u gradu.

Iako je dizajn „punto klasika“ umoran, u kabini ne „miriše“ na devedesete. Instrument-tabla je ista kao na „puntu evo“, nema zamerki na sedišta niti na raspored prostora. Dugme „siti“, koje pojačava jačinu serva, nezaobilazan je faktor za ženske vozače. Sve zajedno, godine su „puntu klasik“ ukrale vrlo malo, pa je harizma koju nudi za upravljačem veoma prisutna.

Cena verzije na gas trenutno je konkurentnih 8.699 evra, ali sa očekivanom subvencijom staro za novo biće oko 1.000 evra jeftiniji. Veoma isplativo jer „punto“ donosi mnogo.

Gasni uređaj

Pod „punto klasik LPG“ fabrički je ugrađen „Landirencov“ uređaj nazvan „Omega plus“. Sekvencijalni sistem ima četiri gasne brizgaljke, za svaki cilindar po jednu. Na osnovu podataka o brzini i opterećenju kompjuter reguliše trenutak i količinu gasa koju ubrizgava u cilindre.

FIJAT PUNTO KLASIK 1,2 LPG

Motor: 1.242 cm3

Snaga: 60KS pri 5.000 o/min

Moment: 102 Nm pri 2.500 o/min

Masa: 875 kg

Maksimalna brzina: 155 km/h

Ubrzanje 0-100 km/h: 14 s

Dužina / širina / visina:

3.865 /1.660 /1.480 mm

Prtljažnik: 297/1.080 l

Benz. rezervoar: 47 l

Rezervoar gasa: 31 l

Potrošnja LPG na testu (mešovito): 7 l

Autor: Mladen Radulović

Foto: Kurir-info.rs



čitanja : 6732



Komentari

Kako su ga opisali za voznju,unutra,kao da su vozili novu A6-icu...

Autor dusan 23 Jan 2012, 10:42

Opet prilog iz dnevnog lista.
Najnovije u njemu je uređaj za TNG

Autor Dejan L 23 Jan 2012, 11:00

Ma ovo je članak iz 1994-te...samo su promenili datum :)

Autor Jovanović 23 Jan 2012, 12:41

Ne krade mesto u gepeku, osim ako ne izbacite rezervni točak.

Autor dzigi 23 Jan 2012, 13:01

Sta drugo ocekivati od Kurira.

@dusan
Hahahaha, ja mislio A8.

Autor Damko 23 Jan 2012, 16:04

Nije ovo tako loš auto za većinu naših građana ali mora da bude JEFTIN. Dakle osnovna cena je sa subvencijom sada 5800 eura. U toj verziji dodato branike u boji karoserije i staviti radkapne iz dinamika jer ovako izgleda kao pravi cirkus i dodati ovaj plinski uređaj koji realno košta oko 600 eura kad se ugrađuje van garantnog roka i na koji se takođe dobija garancija, ne mora fabrika baš da nas odere i na to kao da ugrađuju drugi motor. E to bi onda ispalo negde oko 6500 eura i mislim da bi išlo a ovako za malo bolju opremu znaju da zavuču ruku u džep ali džaba kad je PRAZAN.

Autor Vladan 23 Jan 2012, 16:30

znaci platis 6500 i das svoj stari automobil i dobijes punta bez klime,radija,podizaca i verovatno bez abs. A da ima sve navedeno bio bi skuplji od grande punta , ne razumem ko to moze kupiti

Autor aca 23 Jan 2012, 17:29

@aca
A sta bi ti kupio za te pare? Neki Dacia krs ili jos bolje Ladu Kalinu? Ma daaj. Za te pare nema bolje.

Autor Sinbad 23 Jan 2012, 19:48

@Sinbad,
Dacia nije krs. Ruzna jeste, ali krs nije. Uz gotovo nikakvo odrzavanje nije "shtucnula" celih 88000 km koliko je vozim trenutno... Ovaj klasik je srpska realnost ali problem je sto ima konkurente, mozda i bolje. Cinjenica je da cena mora dole, a i ici ce...

Autor Uros Cuore Sportivo 23 Jan 2012, 19:55

Imamo u firmi 4 Punta Van 2006. Svaki ima preko 100.000 Km bez greske. Vozimo ih na plin. A jedan ima fabricki CNG. Taj je kupljen polovan sa 25.000 Km. Tako ne treba ocekivati vece probleme sa autima ove klase do jedno 200.000 Km. Kad sam rekao da je Dacija krs, mislio sam figurativno na (cenovni razred) jeftine aute kojima i Punto pripada. Jednostavno, Punto, Sandero, Sevrolet, Lada, Cherry, i sl. su jeftini auti (krsevi) i ne treba od njih ocekivati nista spektakularno. Dobro je kad imaju klimu i radio.

Autor Sinbad 23 Jan 2012, 21:43

Meni je i aveo i dacia bolji od punta .

Autor aca 23 Jan 2012, 22:35

Pa ti onda pazari Avea ;)

Autor Sinbad 23 Jan 2012, 22:54

@ aca
A kako se ko pokazao na N-Cap crash testu?
Aveo 3 zvezdice, Logan 3 zvezdice.
A kakva je antikorozivna zaštita?
Evo kolegi na Loganu pustili rubovi, a ovaj drugi ima Punto MK1 1997. god, nigde nije truo. Dečko koji je godinama radio u Đelmašu, kaže da je Aveo toliko mekan, da svaki kamenčić koji ga udari, ostavi trag!
Jesu ti stvari sad, malo jasnije?

Autor Dejan L 23 Jan 2012, 23:17

upravu si

Autor aca 23 Jan 2012, 23:41