Mitsubishi Lancer Sportback na probi "Novosti"

Preuzeto sa: Novosti.rs
Kada je „Mitsubishi“ prvi put najavio da će proizvoditi model „lanser“ u „hatchback“ verziji, mnogi su pomislili da „to neće biti ono pravo“. Jer, teško je bilo zamisliti da će, ma kako genijalni bili inženjeri i dizajneri ove japanske auto-kompanije, uspeti da sačuvaju „reli duh“, snagu i eleganciju, srčanost i zavodljivost jednog „lanser sedana“, koji je postao sinonim pravog sportiste sa najslavnijim reli korenima.
Ipak, prvi pogled na „lanser sportback“, dokazuje da su „čarobnjaci“ iz Japana i ovog puta učinili nemoguće. „Porodičnom“ automobilu sa petora vrata dali su izgled koji će izmamiti osmeh na lice, a u trenutku kada zauzmete mesto u „kokpitu“, garantovati „dovoljnu dozu adrenalina“. Povezujući „strateške“ faktore modela „lanser sedan“ i „lanser EVO“, ovaj, novi model „sportback“ postao je „najevropskiji“ model japanskog giganta.
Za ovaj model „Mitsubishi“, zapravo ne koristi termin „hatchback“ već „sports hatch“. „Lanser sportback“, koji se našao na našem testu, zahvaljujući kompaniji „Inoto“ iz svakog ugla odiše snagom i stilom. Podignuti, „mišićavi“ profil i prošireni lukovi točkova izražavaju njegovu uzbudljivu voznu dinamiku. Dugačak poklopac motora i strmo ukošeni vetrobran još više naglašavaju sposobnost da oduševi na putu, što je osećaj dodatno pojačan širinom automobila. A prednja rešetka, nadahnuta izgledom borbenih mlaznih aviona, kao da šalje poruku vozilima ispred sebe - „oslobodite put“!
„Sportback“, dugačak 4.585 mm ima zadatak, kažu u „Mitsubishi-u“, da ujedini stil i impozantnost sa dosta fleksibilnosti (podesiva visina poda u prostoru za teret, mogućnost sklapanja zadnjeg reda sedišta), i da vam, u zavisnosti od potreba, ponudi prtljažnik zapremine od 344 litra do neverovatnih 1.394 litra, naravno kada oborite sedišta!
Bez obzira na svu eleganciju unutrašnjosti, izvrsne materijale, moderna rešenja, svu silu tehnologije, od „lansera“ očekujemo da „osetimo onih 35 godina iskustva sa reli staza“. Sportske ambicije modela izražene su njegovim klinastim oblikom, naglašeno oštrim linijama, impozantnošću koja je rezultat odnosa dugačke osovine točkova i širokog razmaka između točkova, visokim zadnjim delom i vrlo izraženim zadnjim krovnim spojlerom. Ovaj model je zamišljen kao jedinstven od početka do kraja. Ovde se kruta struktura bočnih delova automobila proteže od prednjih svetala pa sve do zadnjih vrata koja se vrlo brzo otvaraju i do 58 stepeni, iznad kojih se smestio karakteristični zadnji krovni spojler. Pričvršćeno s obe strane pored zadnjih svetala, krovno krilo omogućava stvaranje stabilnog strujanja vazduha, čime se aerodinamički otpor i odizanje zadnjeg dela automobila od puta svede na minimum.
Visoki stil i inteligentna funkcionalnost, glavne su odlike unutrašnjosti, od sportskih duplih brojčanika instrument-table do rotirajućih otvora za ventilaciju. U stvari, sve kontrole su pažljivo smeštene da bi vozaču što više olakšale život. Osnova prednjeg vetrobranskog stakla pomaknuta je sasvim napred da bi se dobio sjajan osećaj svetla i prostora, dovršen zaobljenom konzolom. Tu je sva sila moderne tehnologije. Od naprednog navigacionog sistema sa ekranom osetljivim na dodir, preko lako dostupne klime, do komandi Bluetooth sistema, tempomata i audio-uređaja na upravljaču. Za bezbrižnu vožnju, prednja svetla se automatski pale kad padne mrak, a kad senzori utvrde prisustvo vlage na staklu, brisači vetrobrana se automatski uključuju.

Ljubitelji dizel motora, kojeg smo imali na testu zaljubiće se u moćni, ali štedljivi 1,8 litarski DI-D motor sa 150 KS, sa šestostepenim menjačem i mogućnošću ugradnje filtera dizel čestica (DPF). Za one kojima je draži benzin, tu su dinamični MIVEC motori, zapremine 1,6 l ili 1,8 l, koji dolaze u paru sa ručnim menjačem ili automatskim prenosom CVT (samo za 1,8 l) koji ima sportski hod i ručice menjača iza upravljača.
- Tokom stvaranja, „Lancer Sportback“ prošao je rigorozne testove i najteže izazove - što je krivina bila teža, to nam je više koristila - tvrde u razvojnom centru „Micubišija“.
Izazovi su zaista delovali. „Sportback“ sa kombinacijom izuzetno krutog tela i multi-link zadnjeg vešanja, svaki zavoj savladava precizno i smireno. Ugradnjom sistema „Aktivne kontrole stabilnosti i proklizavanja“ (ASTC), inženjeri su se pobrinuli i dalje da vožnja bude uživanje
I cena od 14.800 evra pa naviše (u zavisnosti od motora, nivoa opreme), nešto je što će sigurno biti jak adut za tržište Srbije.
KARAKTERISTIKE
* Zapremina 1.798 ccm
* Snaga 150 KS
* Obrt. moment 300 Nm
* Od 0 do 100 za 10,1 sek.
DIMENZIJE
* Dužina 4.585 mm
* Širina 1.780 mm
* Visina 1.505 mm
* Masa 1.420 kg
Zadnji deo se definitivno ne uklapa (ružan deo), tako da ne može da se uporedi sa sedanom, koji izgleda izuzetno atraktivno!