Fiat 500L na probi "Novosti"

Preuzeto sa: Novosti.rs
„Novosti“ na prvoj probnoj vožnji u Torinu, dugo očekivanog četvorotočkaša iz Kragujevca. Komotan za pet dvometraša. Ima 33 pregrade, aparat za kafu, dosta opreme...
Premijerni internacionalni test „fijata 500L“, koji je održan u Torinu, prestonici italijanske auto-industrije, sigurno je ispunio sva očekivanja. Među novinarima iz celog sveta našla se i ekipa „Novosti“, a domaćini su se potrudili da na dvodnevnoj prezentaciji, u realnim uslovima, na drumu, dokažu da „veliki fića“ vredi svaki cent od 15.550 evra. To je cena po kojoj će se on prodavati u Italiji, početkom septembra.
Očekuje se da u srbiji ova suma bude nešto manja, makar za onih 2.500 evra koliko iznosi bonus koji će dobiti prvih dve hiljade italijanskih kupaca. U „Fijat automobilima Srbija“ nadaju se i da će dobiti subvenciju države za ekološke motore koja trenutno iznosi 100.000 dinara, a za koju „lagano“ ispunjavaju sve uslove. Cena bi trebalo da bude poznata narednih dana...
Pre 55 godina predstavljen je „fijat 500“, koji je, kako s ponosom tvrde u Torinu, izgradio modernu Italiju. Godine 2007. napravljen je i novi „fijat 500“, čiji je, posle verzija „abart“ i „kabrio“, naslednik i „L“ model. Ovo slovo, početno od engleske reči lardž (veliki), nekako izgleda pomalo preterano kada pogledate automobil sa dužinom tek nešto većom od četiri metra. Ipak, ulazak u kabinu ovog skladno izvajanog vozila, otkriva da su Italijani uradili pravu majstoriju. Verovali ili ne, prostora ima za pet dvometraša, pa čak i za njihov prtljag.
Sedište vozača je ergonomski dobro urađeno, lako se podešava u svim pravcima, pa uz vrlo malo truda, veoma jednostavno zauzmete optimalnu poziciju za upravljačem, koji podseća, oblikom, na onaj iz nove „pande“. Čini se da su dizajneri, svesno, „pozajmili“ dosta toga od „pande“ kada je unutrašnjost u pitanju. Centralna konzola je dopadljiva, funkcionalna i na njoj dominira čak pet inča veliki „tač skrin“ ekran na koji bord kompjuter šalje obilje informacija. Komandna tabla, sa lako uočljivim mernim instrumentima, takođe pomalo podseća na već viđene „note“ italijanskih dizajnera, koji su i tako hteli da naglase da je „šumadinac“ nastavak linije „500“.
Menjač je lepo dizajniran, ima kratke, precizne hodove. Vozilom se lako upravlja, a zahvaljujući najvećoj preglednosti u klasi, od 360 stepeni „best visibiliti“, kako naglašavaju Italijani, kao šilo se provlači gradskim ulicama. U opciji je i stakleni krov od 1,5 metara kvadratnih, koji upotpunjuje nameru dizajnera da se putnici u „velikom“ osećaju što prijatnije. Zato su Italijani ugradili obilje opreme, počevši od vrhunskog klima-uređaja do audio-sistema razvijanog sa muzičarima „bit saund revolucije“. Tu je i navigacija, kao i mnoštvo priključaka za ajpod, ajfon i ostale „smart“ uređaje. Možete i da telefonirate ne skidajući ruke sa volana na čijem obruču su ugrađeni i mnogobrojni prekidači za sve neophodne komande koje vozač zadaje ovom „pametnom“ vozilu. Pritom će vam automobil „davati korisne savete“, učeći vas da vozite „ekološki svesno“.
Tome doprinose i motori najsavremenije generacije, štedljivi ali i dovoljno snažni da pokreću ovaj auto. Vešanje, kočnice, zaslužuju takođe vrlo dobru ocenu.
Zanimljivo je da su u „Šumadincu“ uspeli da ugrade čak 33 pregrade, fioke, džepove za odlaganje sitnica. Sedišta, asimetrično deljive zadnje klupe se obaraju jednim dodirom, baš kao i suvozačevo sedište, pa tako imate na raspolaganju veliki broj kombinacija i mogućnost da čak i pijete kafu iz najsavremenijeg „lavaco“ aparata, specijalno dizajniranog za ovaj auto.
KONTROLA KVALITETA
Italijani nisu činili nikakve kompromise kada je završna obrada u pitanju. Sve je urađeno u „milimetar“, a zanimljiv je podatak da na proizvodnoj liniji u Kragujevcu ima čak 1.900 kontrolnih punktova za proveru kvaliteta!
FABRIKA U KRAGUJEVCU
* Naziv: FAS - „Fijat automobili Srbija“
* Površina: 1.400.000 M2
* Broj zaposlenih: 2.500
* Kapacitet: 700 vozila dnevno
* Investicija: Milijardu evra od 2010.
* Broj kontrola: 1.900 na liniji
* Direktor: Antonio Ćezare Ferara
* Vlasništvo: „Fijat“ 67 odsto, Srbija 33 odsto
SPECIFIKACIJE
* Karoserija: Hečbek
* Broj vrata: 5
* Broj sedišta: 5
* Dužina: 4.147 mm
* Širina: 1.784 mm
* Visina: 1.665 mm
* Međuosovinsko rastojanje: 2.612 mm
* Prtljažni prostor: 343/400/1.310 litara
* Masa: 1.245 kg
* Rezervoar: 50 l
AGREGATI
1,4 16V FAJER, BENZIN
* Zapremina: 1.368 ccm
* Snaga: 95 KS
* Obrtni momenat: 127 Nm
* Menjač: 6-stepeni, manuelni
* 0-100 km/h: 12,8
* Maks brzina: 170 km/h
* Potrošnja: Lit./100 km
Grad: 8,3
Van grada: 5,0
Kombinovano: 6,2
* CO2: 145 g/km
* Standard: EURO 6
1,3 16V MULTIDŽET 2, DIZEL
* Zapremina: 1.248 ccm
* Snaga: 85 KS
* Obrtni momenat: 200 Nm
* Menjač: 5-stepeni, manuelni
* 0-100 km/h: 14,9
* Maks. brzina: 165 km/h
* Potrošnja: Lit./100 km
Grad: 5,0
Van grada: 3,7
Kombinovano: 4,2
* CO2: 110 g/km
* Standard: EURO 5+
0,9 TURBO TVIN-ER, BENZIN
* Zapremina: 875 ccm
* Snaga: 105 KS
* Obrtni momenat: 145 Nm
* Menjač: 6-stepeni, manuelni
* 0-100 km/h: 12,3
* Maks brzina: 180 km/h
*Potrošnja: Lit./100 km
Grad: 5,7
Van grada: 4,3
Kombinovano: 4,8
* CO2: 112 g/km
* Standard: EURO 6
OPREMA
„FIJAT 500 L“ NUDI:
* 4 nivoa opreme: „Pop“, „Pop star“, „Izi“ i „Londž“
* 11 kombinacija boja enterijera
* 3 kombinacije boje krova
* 6 vazdušnih jastuka
* Najveći stakleni krov u klasi - 1,5 m2
* Vidljivost iz automobila je najveća u klasi
* 333 moguće kombinacije boja
* Navigacija „Tom-tom lajv“
* Putni računar - monitor „tačskrin“ 5 inči
* Parking senzore, senzore za kišu
* Start-stop sistem
* „Haj-faj“ sistem razvijen u saradnji sa „Beats by Dr. Dre“,osam zvučnika + 165 mm „subvufer“...
* „Lavaca“ kafe-automat za pravi italijanski espreso...
* „Kruz kontrol“
* Točkovi od 15, 16 i 17 inča
1. su napisali naslov ,,mali gradski carobnjak'', evo link
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/aktuelno.233.html:387331-Promocija-quotfijata-500Lquot-Mali-gradski-carobnjak
@ carobnjak
Rasteš, a?
Sa ovom bojom je pravi Gorenje sandučar. Spoljašnji blatobrani ("krila") su ubedljivo najodvratniji detalj, ali ima ih još dosta. Još jednom, pohvala za velike staklene površine, ali je "A" stub bez potrebe iz 2 dela...
P.S. Ovo im sada dođe kao neka ulickana Multipla i zamena za najodvratniji karavan svih vremena (Stilo Wagon).
Najviše me zanima koliki mu je prečnik zaokreta, jedno 11,5 - 12 m kao kod većine Fiata. Ma pravi gradski automobil :))
Ima 10 l manji prtljažnik od Floride, a od nje je duži 14 cm. Bolje da su nju nastavili da štancuju, a i preglednija je jer nema dupli "A" stub :))
Svakako je lepša i skladnija od ove zaobljene kutije.
Ako odmah ne uključe neke jače motore, ništa od planirane produkcije. Motorizacija je stvarno smešna.
@Predrag
Sta ti je prijatelju? Cemu tolika mrznja prema necemu sto je ocigledno vrh automobilske tehnologije u ovom segmentu vozila. Iskuliraj malo covece.
@sinbad
"1000 razloga je dovoljno dobrih da bih" ga mrzeo. Neki su objektivni, a neki nisu.
Samo mi reci gde sam to toliko pogrešio u komentarima? Jel su mu lepi "rubovi"? Jel dupli "A" stub doprinosi preglednosti? Jel prečnik zaokreta od (verovatno) preko 11 m dobar (poželjan) za gradski automobil? Jel najjači motor od 105 ks (nasvirani iz Peglice) dovoljan za automobil mase 1245 kg?
Nisu seli u auto, nit pomenuse motor ni menjac, kako su upareni. Interesuje me kako je podeseno vesanje, ili je mek pa se ljulja ili je tvrd pa se malo manje ljulja...
Kada se ford fusion prodavao sasvim solidno i kod nas, a ruzan je k'o davo. Nece ni 500l propasti po neso visoj ceni prve godine
Nemojte ljudi! Fiat je daleko od vrha autpomobilske tehnike! Kao i uvek italijani nude proizvode slatkorečive ali kratka veka! Fića, fiča, pa fića, pa do kada? Jel tro vrh, a motor 900 kubika sa 2 cilindra, baš kao u peglice nekad!
Nemojmo sputavati sve negativne odgovore u vezi Fića. I sam fiat ih zove Multi praktik, multi jet i sl.
@Tony
moja alfa 156 1.9 jtd 2001 god sije sve te vase izvikane marke u svakom pogledu ... Za 4 god koliko sam vlasnik presao sam oko 100 000 km a popravke bukvalno nisam ni imao osim sto sam radio mali i veliki servise i dva puta prednji trap jer je kod njih veoma osetljiv za nase puteve kao i kod a4 ili pasata .... zato idi pricaj to ovima sto jos nisu seli u neki auto ... aj cao
"za ekološke motore koja trenutno iznosi 100.000 dinara, a za koju „lagano“ ispunjavaju sve uslove." - Nijedan motor ne ispunjava CO2 uslove.
Čudno mi je da uz dizel ide 5 stepeni, a uz benzince 6 stepeni menjač.
Perfomanse benzinaca nisu tako loše kako sam očekivao ( naprotiv ), mada me ovaj savremeni dizel malo razočarava ( poredjenja radi,pošto ga imah, stari 307 2.0 HDI od 90 ks je ubrzavao 13,6 i išao 179 km/h ).
Čudi me "veličina" obrtnog momenta kod ovog savremenog "dvotaktaša". Nekada, kada sam bio baš mali ( a i kasnije ), uz 105 ks "snage" bi obično išao moment od barem 170-180 Nm ( svakako ne samo 145 Nm ).
Prtljažnik je ok. Ništa revolucionarno, ali je prosečan ( ne i ispod proseka ). Ima ( malo ) više nego nekada 307. Ne znam šta im znači zapremina 343 / 400 litara - da li su zadnja sedišta "klizna" ili šta ( sa i bez rez. točka )?
I, kakav je to standard "EURO 5+" ? Nikada čuo nisam ...
P.s. Izmedju floride ( koju Predrag pominje ) i ovoga, mislim da dileme bar u tehničkom smislu nema. Ovo je svakako bezbednije, bolje opremljeno, a i komfornije. U floridi za "moju glavu" mesta nema ...
@Moron
Zadnja sedišta su "klizna". Floridizacija je projektovana pre 25 godina, a čak i danas je po pitanju veličine prtljažnika, preglednosti i prostranosti ispred svih modela iz B segmenta. Visina unutrašnjeg prostora je za "neke" ipak problematična :))
Euro 5+ standard ne postoji. Inače, razlika za između Euro 5 i Euro 6 standarada za "benzince" ne postoji, što znači da oni koji zadovoljavaju E5 automatski zadovoljavaju i E6. Kod dizela je već potrebna "redukcija" izduvnih gasova...
A ovo 5+ je budalaština ;)
"Tome doprinose i motori najsavremenije generacije, štedljivi ali i dovoljno snažni da pokreću ovaj auto. Vešanje, kočnice, zaslužuju takođe vrlo dobru ocenu."
Ono što je najbitnije diletantski svesti na najobičniju paušalnu ocenu? Al zato se dužna pažnja posvetila bizarnom "lavaca" kuvalu, koje će pre ili kasnije nekog da pošalje na lečenje od opekotina.. Inače, zašto bih uopšte želeo mesta za 5 dvometraša (kapa dole onom kome je to potrebno?
Bez obzira na sve, neka se prodaje u što većem broju, bar zbog tih ljudi u KG koji od njega zavise, kao i zbog (iskreno se nadam) podizanja imidža Srbije kao auto-proizvođača (ono što su izgradili Česi i Slovaci sa Hyundai-jem i KIA-om , npr.).
P.S. Bez jačeg M-Jeta sa 6-stepenim menjačem ne bih ga uzimao u razmatranje. O dvocilindrašu se ne bih ni izjašnjavao.
Bez uvrede, ali otkad čitam komentare na autoblogu nijedan auto vam ne valja. Kao da zivimo u zemlji dembeliji pa možemo birati šta nam se sviđa. Meni ovaj 500L deluje OK.
@ B.M.
Još 1 ću ovo reći i više nikad.
U Britaniji su plate 10x veće, a najviše se voze automobili B klase! A mi bi sa 10x manjim platama neku S klasu po ceni 10.000€. Evropi valja, nama ne valja, ma ko nas uopšte pita!?