home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: Kurir-info.rs

„Tojota“ iz zezanja može da napravi hibrid!

Zašto onda ne bi „jaris“ dobio elektro-benzinski pogon, pitao je neko. Odgovora nije bilo, ali nastao je novi model - „jaris hibrid“. To je velika premijera u B-segmentu. Ovo nije gradska zujalica, nego gradska strujalica.

„Tojota“ je danas neprikosnoveni lider na ovom polju, i jedina je fabrika koja pravi prave „hibride“. Kada se krajem prošlog veka pojavio „prijus“, bio je čudo tehnike, ali to je i dan-danas. Sličan je osećaj kada sednete za volan hibridnog „jarisa“. Na naše tržište dolazi u avgustu, a pre toga vozili smo ga na premijeri u Amsterdamu.

Iako je karoserijski isti kao kod standardnog modela, izgleda mnogo prefinjenije i elegantnije. Jedna mala, ali u stvari velika razlika su svetlosne grupe, koje su pojačane kružnim LED-lampicama. One samo naglašavaju električno doba. Za „Tojotu“, to doba je danas.

Osećaj za volanom je isti kao na standardnom „jarisu“, dakle, odličan. Mekane komande, odlična ergonomija. Dobri materijali, s ponekom površinom od jeftine plastike. Ipak, to je ekološki, zbog recikliranih materijala. Kabina je lepša od starog modela, zbog brojnih detalja u plavoj boji, pre svega dugmeta za startovanje motora.

Auto se vozi u potpunoj tišini, što je ekskluziva u B-segmentu. Iako fabrika obećava prosek od 3,5 litara, bez štednje na gasu potrošnja je bila 4,5 litara u mešovitom režimu.

Svi podaci o potrošnji mogu da se prate na grafiku displeja. Pod haubom je 1,5 benzinac sa 74 KS, dok prednje točkove pokreće elektromotor od 60 KS. Sve zajedno, oko 100 konjskih snaga, dovoljno za korektna ubrzanja.

„Tojota“ očekuje da će dogodine svaki peti „jaris“ biti hibrid. Cena od 17.900 evra je recipročna dizel-verziji sa start-stop sistemom, parking senzorima i ostalom „ful-opremom“. Možda u Srbiji neće biti tako, ali na Zapadu vrlo verovatno hoće.

Najjači „jaris“

Hibridni pogon „jarisa“ lakši je za 42 kilograma od „prijusa“. Zbog cene je, umesto savremene litijum-jonske baterije, ugrađena jeftinija hibridna nikl-metal baterija. Samo na struju „jaris hibrid“ može da pređe dva kilometra. Inače, ovo je najjači „jaris“ na tržištu, pošto je za jednu konjsku snagu snažniji od modela 1.33 sa 99 KS.

JARIS HIBRID

Benzinski motor: 1,5, 74 KS

Elektromotor: 60 KS

Ukupna snaga: 100 KS

Menjač: automatski

Masa: 1.565 kg

Ubrzanje 0-100 km/h: 11,8 km/h

Maksimalna brzina: 165 km/h

Dužina / širina / visina: 3.905 / 1.695 / 1.510 mm

Međuos. razmak: 2.510 mm

Rezervoar: 36 litara

Prtljažnik: 286 litara

Potrošnja (fabrički): 3,5 litara

Cena sa subvencijom: 16.900 evra

Autor: Mladen Radulović



čitanja : 1873



Komentari

Iz zezanja???

Autor milan 16 Jul 2012, 14:19

Siguran sam da potrosnja moze da se smanji i na 3 litra ako se razumno vozi. Moj drug ima "starog" Priusa, i on trosi 3,5.

Naravno da su "urednici" "divljali", bas kao sto sam video da neki momak pokusava da driftuje na parkingu Kike u test vozilu Opel Ampere. Potrosnja veca kada si osion, sama cinjenica da je trosio 4,5 sa sve divljanjem je pohvala za sebe.

Autor Fordovac 16 Jul 2012, 14:41

Sviđa mi se novi Yaris.

Inače, koje lud da da tolike pare za njega, mnogo je skuplji od običnih verzija koje su već ekonomične.

Verovatno će ga kupovati poznati da se vozikaju po gradu, da pokazuju kako su IN i da štite okoliš...

Autor Raziel 16 Jul 2012, 15:08

PS

Ovo iz zezanja sam tek sada pročitao, hahahah

Autor Raziel 16 Jul 2012, 15:09

1500 e je skuplji od jacih dizelasa u Sol i Style opremi, koja je na Hybridu standardna. Tako da, i nije toliko skup koliko je atrkativan.

Ne znam da li Reno rentira Tvizi u Srbiji?

Autor Fordovac 16 Jul 2012, 16:35

Bilo je već u nekom časopisu, za Srbiju će biti 17000e. I od toga oduzmite subvenciju države od 100k dinara. Sve u svemu, nije to baš toliko loše što se cene tiče.

Autor dzigi 16 Jul 2012, 17:11