home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: Novosti.rs

Novi južnokorejksi adut „kija rio sport sedan 1,25“. Model sa benzinskim motorom od 1,25 litara (85 KS) staje 10.590 evra

Južnokorejski automobili su u poslednjih nekoliko godina načinili korak od „sedam milja“. Za ulazak u prvu ligu svetske auto-industrije Južnokorejcima je trebalo malo vremena, pa su brzinom „munje“ stigli u odabrano društvo.

I nova „kija rio“ je zadržala filozofiju da za relativno malo novca kupac dobije mnogo toga, svakako više nego kod konkurencije. Izuzetak nije ni „kija rio sport sedan“, koju su „Novosti“ imale na višednevnom testu.

Iako smo se ranijih godina mrštili (s pravom) na „dizajnerske poduhvate“ brojnih auto-giganata koje su „hečbek“ modelima kalemile „rep“ praveći poprilično ružnjikave „sedane“, već na prvi pogled na malu „kijinu“ limuzinu, bilo je jasno da inženjeri i dizajneri ove kompanije nisu ništa prepustili slučaju. Prtljažnik je skladno izdvajan, dovoljno prostran (390 lit.) i pogodan za, ne mnogo zahtevne, potrebe prosečne porodice.

Teško je napraviti elegantnu limuzinu sa dužinom od 4.365 mm, ali skladne linije ovog sedana, čine da će kupac svakako imati utisak da je pazario „za broj veći“ automobil. Novi „rio sedan sport“ dopadljiv je iz svakog ugla... moderan i privlačan. Prednji deo izgleda veoma sportski, dominiraju skladne svetlosne grupe, koje i zadnjem delu daju atraktivan izgled.

Ulazak u unutrašnjost „sedana“ dokazuje da su u „Kiji“ još jednom našli pravu računicu. Plastika u kabini nije baš najuglednija, previše je „siva“ ali je zato kvalitetna, napravljena da traje i svakako je doprinela smanjenju troškova. A cena automobila, u takozvanom B segmentu je i te kako bitan reper za potencijalne kupce.

Sedište vozače je udobno, lako se namešta pa ćete vrlo lako zauzeti idealan položaj za upravljačem koji predstavlja prijatno iznenađenje i estetski i funkcionalno.

Ono u čemu „Kija“ postavlja standarde jeste nivo opreme. Mi smo na testu imali najjeftiniji model, sa najmanjim motorom, benzincem od 1,25 litara (85 KS) u kojem je standardni paket opreme sadrži klima-uređaj, centralnu bravu sa daljinskim zaključavanjem/otključavanjem i alarmom, radio CD sa četiri zvučnika, USB priključak, podizače prednjih stakala. Tu je i šest vazdušnih jastuka, nasloni za glavu na svim sedištima, ABS, ESP, ali i sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici! Priznaćete, teško je, bar na našem tržištu naći automobil u ovom „cenovnom razredu“ sa ovakvom opremom.

„Kija“ se ponosi svojom novom paletom motora. Tvrde, na primer, da njihov novi dizelaš troši samo 3,2 litre na 100 km. Na testu smo imali motor sa četiri cilindra izrađen od aluminijuma, opremljen „Dual CVVT tehnologijom“ patentom „Kije“ zaduženog za smanjenje potrošnje i emisije štetnih gasova. Nekako već po tradiciji, uvek kada testiramo vozilo „Kije“, pokušavamo da vozimo što štedljivije i skoro uvek na putnom računaru imamo niže vrednosti potrošnje od fabrički deklarisanih. Ovog puta smo rešili da imamo „tešku nogu na gasu“ i da vidimo za koliko ćemo „probiti“ granicu potrošnje koju deklariše fabrika.

Iako smo uspeli u naumu, prosečna potrošnja na našem testu je iznosila, i dalje prihvatljivih, 5,2 litara na 100 pređenih kilometara! Fabrika, da kažemo, tvrdi da je prosčena potrošnja u kombinovanom režimu vožnje 5,0 litara, u gradu tvrde ne prelazi 6,0 a na otvorenom 4,3 litre!

Cena testiranog modela je 10.590 evra, ali kako je kod „Kije“ skoro uvek neka akcija na snazi, najbolje je posetiti neki od „Kijinih“ salona. I naravno, i na ovaj model daje sedmogodišnju garanciju!

INFO

POTROŠNJA

* Grad 6,0 l

* Van grada 4,3 l

* Kombinovano 5,0 l

* CO2 114 gr/km

DIMENZIJE

* Dužina 4.365 mm

* Širina 1.720 mm

* Visina 1.455 mm

* Masa 1.114 kg



čitanja : 2870



Komentari

Све је то фино и лепо, једино, на шта се односи оно спорт у имену?

Autor Столе 18 Jul 2012, 09:21

@ Stole
Pa ukrali onu foru od Audija (sportbek).
Ovo je pravi konkurent Škodi Rapid.
Ali ne i Loganu kako to carobnjak kaže. Logan ne sme da se poredi sa Aveom sedan, sa Riom sedan ni sa Rapidom, a ni sa Lineom

Autor Dejan L 18 Jul 2012, 11:14

Znam da svi lažu za potrošnju, ali 6 l/100 km u gradskim uslovima je već prevelika laž.

Autor Predrag 18 Jul 2012, 12:13

@Dejan L
ja sam to rekao za BUDUCI Logan!!!

Autor carobnjak 18 Jul 2012, 12:24

P.S. koliko naziv "sport" ima sa Audijem A3 toliko ima i sa ovom Kijom...

Autor carobnjak 18 Jul 2012, 12:25

@Dejan L
i kom segmentu po tebi pripada Logan?

Autor carobnjak 18 Jul 2012, 12:26

@ carobnjak
Logan nikad neće biti u klasi sa Rapidom, sem po dimenzijama. Logan neće dostići ni Feliciju, a kamoli Fabiju, da ne pominjem Rapid.
Prvo zastarela platforma, drugo reciklirana plastika debljine časše za jogurt, treće bezbednost sa Laureat opremom 3 zvezdice, sedišta bez bočne potpore, oskudan da oskudniji ne može biti. Kako možeš da ih porediš? Odakle ti ta ideja? Aveo je avion za Logana

Autor Dejan L 18 Jul 2012, 12:40

@Predrag
ako lazu za potrosnju, onda lazu u tvoju korist, tj. u korist kupaca, tako da nema ljutnje:)

Autor toma 18 Jul 2012, 12:45

@Dejan L
isti su segment bez obzira na tvoje misljenje...
S tim da za 1 Rapid dobijas 2 Logana ili jednu i po Kiju! :)
Nije tesko izabrati...

Autor carobnjak 18 Jul 2012, 12:59

@Dejan L
izvini a gde sam ja pominjao Aveo? Prvo procitaj, razmisli, pa komentarisi! Ovako samo stvaras haos...

Autor carobnjak 18 Jul 2012, 13:08

@toma
Dobro kada je tako hahah :))
Možda ću da izmerim i 8-9 l/100 km, ali ću i dalje da verujem da troši 6 l/100 km. Ako me ubede da kupim njihov proizvod, što ne bih progutao i podatak o potrošnji. Lažu svi, ali ovi lažu za sve pare.

A, da, ne smem da se ljutim, jer je to u korist kupca :))

Autor Predrag 18 Jul 2012, 13:09

"Opipah" ga uživo u salonu (kratkog sam vozio), savršena "mala" limuzina ali sa minimum 1,4L motorom. Ovaj motor 1,25L u testiranom je za samoubice. Ko god planira ovaj segment za kupovinu treba da ga pogleda i proba, mene je oduševio. Braonska boja mu odlično stoji.

Autor Đenka 18 Jul 2012, 13:17

Pih... Dodas jos 15-ak hiljada i kupis onaj sa jacim motorom. Mislim optimo ili tako nesto...

Autor moron 18 Jul 2012, 14:01

Ovog dizajnera treba obesiti za jaj*a!!! Retko odvratan zadnji deo!!

Autor ALEKSANDAR BG 18 Jul 2012, 14:19

@Predrah
Razmisljaj malo drugacije od ovog naseg podnevlja. Ipak se ovde proda smesna kolicina automobila. A u vecini evropskih zemalja registracija zavisi od potrosnje, tj. kolicine oslobodjenog CO2/km. I to se racuna prema, pogadjas, deklarisanim fabrickim vrednostima. Tako npr. u Britaniji je godisnja registracija modela 525d za 70 funti veca nego modela 520d, i to samo na racun ekoloske takse. U Holandiji je npr. novi M5 20 hiljada evra jeftiniji od starog, a sve na racun manje deklarisane potrosnje. Cak i kod nas na neke modele se zbog njihove deklarisane potrosnje dobija subvencija drzave od 1000 evra. Valjda za ove koji oslobadjaju manje od 100g CO2/Km. Ne mislis valjda da zasita mozes te automobile da vozis tako da zaista imaju tako deklarisanu potrosnju.

Autor toma 18 Jul 2012, 14:22

@Đenka
Verujem da 1.4 nije ništa specijalno živahniji.

Autor Predrag 18 Jul 2012, 14:27

@toma
U pravu si, nema šta. Tako je to u normalnom svetu. Kod nas je 1000 € subvencija, ali samo za one modele za koje država da odobrenje, bez obzira na to što imaju emisiju manju od 100 g CO2/km. Ili uvoznici ne traže odobrenja, ili ih "ovi" ne izdaju tako lako ;)

Autor Predrag 18 Jul 2012, 14:44

@ toma
Podnevlja? Jel to deo dana ili nova mera za mentalitet?
Možeš da ih voziš tako, ali nizbrdo i da ne preteraš preko 1.500 o/min, a menjač da koristiš češće nego svoja pluća!

Autor Dejan L 18 Jul 2012, 14:53

@Predrag
nije 1000 eura nego 100 hiljada dinara, a to nije isto! :)

Autor carobnjak 18 Jul 2012, 14:56

Što se potrošnje tiče Fiat je to najbolje rešio. Kad auto stvarno troši 7 l/100, bord kom pokaže manje od 6 L/100. Tako preko 90% vlasnika Fiata je ubeđeno da "on" malo troši.

Autor Mange 18 Jul 2012, 14:57

@Mange
ih, kao da smo svi glupi pa to ne znamo izracunati na pumpi... :)))

Moj racunar pokaze na primer prosecnu potrosnju 7.2L a realna je oko 7.5L sto je u granicama tolerancije...

Autor carobnjak 18 Jul 2012, 15:06

@DejanL
b i v su jedno pored drugog slova na tastaturi, pa su greske tog tipa mnogo manje, nego kad ti ispadnes "neuk" . Drugim recima, bolje da si se skoncentrisao na ostatak mog teksta, jer onda treca recenica u tvom postu ne bi odisala tolikim mentlitetom.

Autor toma 18 Jul 2012, 15:09

@Dejan L
Eeee, nasmeja me. Omaši čovek ;)

@Mange
Drago mi je što ponovo mogu da pročitam tvoje komentare ;) Još da nam se vrati Ex Italo u punom sjaju... ;)

@carobnjak
U pravu si. Izjela ih inflacija, kursna razlika, whatever...

Autor Predrag 18 Jul 2012, 15:12

Predrage,
Verovatno i nije bitno moćniji, ali mislim da ćeš uspeti s preticanjem...
Kod pomenutog manjeg motora o pokušaju preticanja pričaju samo očevidci, i to ako se zateknu na tragičnom mestu?

Autor Đenka 18 Jul 2012, 15:21

@Mange
mozda ali meni ta potrosnja nije velika s obzirom da je u pitanju pretezno gradska voznja, i zadovoljsvo, naravno, koje nema cenu! :)

Autor carobnjak 18 Jul 2012, 15:58

ĐenkE
Probao sam oba u i20. Izgleda da su u međuvremenu dodatno umrtvljeni.

Autor Predrag 18 Jul 2012, 15:59

Neko ovde rece da je potrosnja laz, ali ja isti motor imam u hyundai i10 i u gradu mi isto toliko trosii nisam lagan na gasu uopste. Doduse ne znam koliko je teska kia ali i10 ima okruglo tonu.

Autor Danda 19 Jul 2012, 16:51

RIO ss/Logan

Sa ovom opremom novi Logan bi koštao 11.000.
Proverite i sami! Logan 2 predstavljen u Parizu koštaće u Srbiji 8.500€. Kada mu se dodaju klima (+850€), ESP (+250€), centralna brava (+200€), Maglenke (+150€), radio/cd/usb (+200€), 6 vazdušnih jastuka (tj. još 2 jastuka = +400€), centralna brava i daljinski ključ (+500€), šta drugo reći, nego KUPITI RIO SEDAN? I plus kod Logana nema ni kao opcija HILL HOLDER, a gepek je go lim, dok je RIO bolji i svemu pogotovo u tapacirima i finoj plastici.

Autor Dejan L 19 Okt 2012, 08:46