Hyundai i30 na probi "Novosti"

Preuzeto sa: Novosti.rs
Test - na skeneru „novosti“ našao se još jedan južnokorejski adut - novi „hjundai i30“. Dizajniran u Nemačkoj. Proizvodnja u Češkoj. Prihvatljiva cena. Bogata oprema
Žestoka tržišna utakmica, ali i sve „razmaženiji“ kupci, doveli su do trenda da svaki model veoma brzo doživljava „fejslifting“, a odmah zatim i „novu generaciju“. Predstavljen 2007. godine, „hjundai i30“ je na evropskom tržištu napravio „bum“ - prodato je 360.000 automobila, a 2010. čak 115.000. Zato je težak zadatak čekao inženjere „Hjundaija“ da naprave „isti takav auto, samo mnogo bolji“.
Prvi utisak test-ekipe „Novosti“ je da je „Hjundai“ zaoštrio ionako žestoku konkurenciju u C segmentu do maksimuma. Pri tome, cena od 11.990 evra za model sa benzinskim 1,4-litarskim motorom od 100 „konja“ - sa paketom opreme „komfort“ koji ima ABS, ESP, VSM (sistem za upravljanje stabilnosti vozila), HAC (sistem za kretanje uzbrdo), klima-uređaj, kožom obloženi upravljač i ručicu menjača, alarm, sjajni audio-uređaj, putni računar, daljinsko centralno zaključavanje, rashlađivanje kasete ispred suvozača, vazdušne jastuke napred... - svakako će nastaviti da bude magnet za kupce i glavobolja za konkurenciju.
Ovaj automobil je, kao i prethodni, pravljen po meri i ukusu evropskih kupaca. Dizajniran je i razvijan u Riselshajmu u Nemačkoj. U „Hjundaiju“ kažu da se ovim modelom nastavlja dizajnerska filozofija „fluidne skulpture“. To znači da se i dalje koriste mekane, veoma dinamične linije, kako bi „Hjundaijevi“ modeli imali „trodimenzionalni izgled“, s naglašenim „sportskim crtama“. Ovaj automobil, koji će nam dolaziti iz fabrike u Nošovicama u Češkoj, raspolaže sa četiri nivoa opreme (komfort, stajl, M premijum i imprešn) i sa tri benzinska i dva dizel agregata.
Benzinski su 1,4 - od 100 KS, 1,6 - od 130 KS, i 1,6 GDI - od 135 KS. „Dizelaši“ su 1,4-litarski, sa 90, i 1,6-litarski, sa 128 „konja“. Naravno, i „Hjundai“ prati eko-trendove, pa je razvio svoju „blu drajv“ tehnologiju kojom se smanjuju potrošnja goriva i emisija štetnih gasova. To znači „stop-start“ sistem, gume s niskim otporom kotrljanja, „alternator menadžment sistem“...
Unutrašnjost novog „i30“ je, čini se, kao u vozilima iz višeg segmenta. Nije bilo nikakvog kompromisa, pa su materijali vrhunski, nema ni traga jeftinoj plastici, na primer, a ceo radni prostor vozača je napravljen skladno, funkcionalno i veoma lepo. U novom „i30“ imate sve što se već podrazumeva u modernim automobilima C segmenta. Puno elektronike, raznih „gadžeta“, napredne tehnologije... Prostora, ne samo za vozača, već i za tri odrasla putnika na zadnjoj klupi, ima u izobilju. Povećan je i prtljažni prostor, koji sada ima 378 litara. Naravno, deljiva zadnja klupa (60:40) lako se obara, pa se dobija funkcionalni „kombi“ sa 1.316 litara korisnog prostora.
Prosečna potrošnja najjačeg benzinca 1,6 gdi sa 135 ks, od 6,1 litar na pređenih 100 kilometara je tek nešto veća od fabrički deklarisanih 5,7 litara... Početkom septembra trebalo bi da ponudu u „Hjundai Beogradu“ upotpuni i „utegnuti“ dizelaš 1,6 CRDi, koji će, prema najavama, biti i šampion u štedljivosti.
PRECIZAN MENJAČ
Novi „i30“ se vozi lako i bezbedno. Ono što nas je najviše impresioniralo jeste sjajni, šestostepeni menjač s kratkim i preciznim hodovima.
DIMENZIJE
* Dužina 4.300 mm
* Širina 1.790 mm
* Visina 1.470 mm
* Masa 1.193 kg
Autor: Petar Živković