Chevrolet Aveo dizel na probi "Novosti"

Preuzeto sa: Novosti.rs
Dizelaši uzvraćaju udarac! Posle silnog naleta hibridnih vozila, pa i pojave električnih automobila, koji, ipak, zbog visoke cene i malog dometa, sporije osvajaju svet od očekivanog, novi „ševrolet aveo“, sa dizel motorom od 1,3 litra radne zapremine, dokaz je da „naftaši“ mogu da budu i te kako ekonomični i „ekološki svesni“, mereno i po današnjim, sve strožim testovima.
Novi „aveo“, opremljen dizel agregatom od 1,3 litra, nedavno je na testu u vožnji od Portoroža do Venecije trošio od 3,1 litra, koliko je izmereno na vozilu kod kolege iz Češke, do 3,3 litra, koliko je potrošio model koji su vozili srpski novinari.
Pri tome je Čeh vozio „hečbek“ varijantu, a naš tim sedan verziju.
Pa ipak, ti neverovatni rezultati, iako ostvareni u saobraćaju, nisu stopostotno realno merilo „svakodnevnog života“, jer su postignuti uz „dosta napora“ (vožnja na auto-putu iza kamiona i slično...). Sumnjičavi kao i uvek, od „Centra Boban“, prodavca i servisera „ševroleta“, zatražili smo nešto više. Za razliku od onih sa „evro-testa“, naš model nije imao šestostepeni već petostepeni menjač, ali je i on bio opremljen start-stop sistemom i takozvanim eko modom, koji je i najzaslužniji što na bokovima „avea“ stoji natpis da Republika Srbija daje za ovo vozilo subvenciju od 100.000 dinara. Naravno, zbog niže emisije ugljen-dioksida od 100 grama po pređenom kilometru. Tako je ovaj „ševrolet aveo“, koji trenutno ima popust od 1.548 evra i košta 11.349 evra (oprema LS), u suštini još jeftiniji za 100.000 dinara, koliko će „premirati“ Vlada Srbije zato „što ste ekološki nastrojeni“.
Specifikacije:
Motor 1.3 SDE EKO
Snaga 75 KS
Obrt. moment 190 Nm
Od 0 do 100 km/h: 14,2 sek.
Dakle, petostepeni menjač, start-stop sistem, pun rezervoar i „svakodnevna gradska maršruta“, što je u našem slučaju podrazumevalo oko 50 kilometara gradske gužve, vožnju kroz naseljeno mesto i na auto-putu, bili su idealni za ovaj test. Pre nego što se vratimo na „prosečnu potrošnju“, novi „aveo hečbek“ zaslužuje da mu se posveti i nekoliko rečenica što se tiče izgleda i opreme. Prednji kraj je veoma moderan, sportski. Dominiraju okrugli farovi, bez spoljnog, dodatnog stakla. Linije bokova su kao izvajane, skladne - protežu se do sredine zadnjeg točka i završavaju visoko u zadnjim vratima, kod kojih „skrivena“ ručka za otvaranje doprinosi pomalo „kupeovskom“ obliku „avea“.
Za opremanje unutrašnjosti vozila „Ševrolet“ je koristio kvalitetne materijale, a dizajn komandne table s digitalnim meračem brzine u kombinaciji s klasičnim, okruglim pokazivačem broja obrtaja predstavlja neobičnu ali efektnu kombinaciju. Vozač lako zauzima optimalan položaj za vožnju, jer se i volan i sedišta podešavaju u više pravaca. U standardnoj opremi „aveo“ ima esc elektronski program stabilnosti, ABS sistem protiv blokade točkova pri kočenju, TCS, kontrolu trakcije, BAS sistem pomoći pri naglom kočenju, EDB elektronski razdelnik sile kočenja, HSA pomoć pri kretanju uzbrdo, a tu su i prednji i bočni vazdušni jastuci i zavesice. U našem test-vozilu, uz sve ovo standardno nabrojano, imali smo i tempomat sa limiterom brzine, „hends-fri“ uređaj i još mnoštvo opreme čije bi nam nabrajanje oduzelo podosta vremena.
Dimenzije:
Dužina 4.039 mm
Visina 1.735 mm
Širina 1.517 mm
Masa 1.060 kg
Motor na testu, 1.3 dizelaš, raspolaže sa 75 KS i najvećim obrtnim momentom od 190 Nm. Sasvim solidno vuče, a jasno je da jedino deklarisanu maksimalnu brzinu od 177 km na čas nismo mogli da na našoj maršruti proverimo.
Prema fabričkim podacima, ovaj „aveo“ troši u proseku 3,8 litara. Sa motorom od 95 KS, čak i nešto manje (3,6). Pri tome, u „Ševroletu“ tvrde da vožnja na otvorenom ne bi trebalo da premaši 3,3-3,4 litra na 100 km.
Na našem testu, a verujemo da smo mogli da budemo i malo pažljiviji, ali nam to baš i nije bila namera, prosečna potrošnja očitana na kraju bila je sjajnih 3,8 litara.
Naravno, uz upaljena dnevna svetla, klima-uređaj i uz višesatno „poziranje“ fotoreporteru.
Autor: P. Živković
Trebalo bi proveriti ove informacije. Dileri prijavljuju da država ne isplaćuje subvencije, da Fond nema sredstava, itd. Neki dileri navodno spuštaju cene za RSD 100.000, pa čekaju kintu od države, a neki ne spuštaju cenu, jer kao znaju da neće dobiti pare od Fonda.
Kako god, Aveo sam gledao u Novom Sadu pre par nedelja, i stvarno sam bio prijatno iznenađen prostorom/ergonomijom za vozača i atmosferom u unutrašnjosti (ne računajući instrument tablu). Jedino što ne bih baš dao 13.800 evra za dizela sa manuelnom klimom, pošto u ponudi nemaju nijedan model sa automatskom.
Ne znam koliko je nuzna automatska u odnosu na manuelnu klimu, ali taj 'prelaz' je samo korak do gluposti koja se zove dvozonska klima, jer su te dvd zone uvek formirane pogresno, levo-desno, umesto napred-nazad, mada je bas to nuzno za ujednacenost temperature u celom vozilu i odrzavanje vitalnih funkcija putnika zadnje klupe i to ne samo kod karavana. Taj problem, na zalost, resava tek klima sa 3 i 4 zone, sto bas kosta, pa se covek upita na kraju da li uopste vredi trositi pare na bilo sta skuplje od obicnog manuelnok klima uredjaja.
A od dvozonskih sistema, najsmesniji mi je bas na meni najprivmacnijem superbu, gde u visim paketima opreme putnici zadnje klupe na centralnom tunelu pozadi imaju dva displeja, gde mogu da citaju 'zadatu' temperaturu leve i desne zone, a koju temperaturu oni pozadi mogu samo da sanjaju... Ako je to 'simpli klever', ja sam 'simpli idiot', a sve 'na kvadrat'...
Dvozonsku često koristim. Mogu da se složim da je relativno neopterećena smislom, činjenicom da je solidno neprecizna. Inače bi imala smisla - žena ne podnosi klimu, ja je stalno koristim.
Dovoljna je obična automatska.
Aveo nema ni to. Ne bih da dajem tolike pare za takav auto sa manuelnom klimom.
Na kraju, sve i da je potpuna besmislica - ipak postoji. I kao takva po meni predstavlja evoluciju u razvoju klima uređaja, inače bi sve kućne klime bile manuelne. Jedino je možda komplikovanija, samim tim i nezgodnija za "održavanje" i eksploataciju.
Aveo, s druge strane, mi je potpuna nepoznanica. Koliko god ga s jedne strane pljuvali, toliko ga određeni hvale. Meni je subjektivno lep, a vozački prostor takođe solidan, da ne kažem dobar, kudikamo bolji nego u Polo-u, npr. Kad bi dileri spustili cenu za 6-brzinski MJ, stvarno bih ga uzeo u uži izbor.
Dikh tu kava
Predlažem ti ( potpuno dobronamerno ) mali test. Stavi dva senzora za merenje temperature u kolima.
Jedan napred, za prednje putnike ( gde hoćeš, u nivou stopala, kolena, trupa ... ), a drugi pozadi ( na isti nivo ). Pa, kada uključiš klimu ( ma kakva ona bila, od manuelne do dvozonske ) ili obično grejanje ( bez upotrebe klime ili sa njom ), pogledaj kolika je razlika u temperatirama napred i pozadi, a sve "na istoj visini".
Veruj, biće i po 5 stepeni ( toliko pozadi leti toplije, a zimi hladnije ). Taj, NAJVEĆI problem klimatizacije u vozilu, ne može da reši upotreba automaska klima u odnosu na manuelnu.
Ja taj problem rešavam "ručno" i to samo zimi ( jer je zimski problem opasniji za duga putovanja i "spavajuće" putnike pozadi ).
Pošto napred za noge imam po 3 ili 4 otvora za ventilaciju sa svake strane ( ne mogu sada baš da se setim ), ja "komadima sundjera" zatvorim po 2-3 otvora ( ostavim samo po jedan u funkciji sa svake strane ) i tako ujednačavam količinu dotoka toplog vazduha napred i pozadi i stvaram koliko toliko ujednačenu temperaturu (mada razlika i dalje postoji, ali značajno manja ).
Bar ću tako da radim dok ne dodje dan kada ću možda da kupim nešto što će imati mogućnost podele zona na "napred" i "nazad". A do tada bih isti problem imao i da ima običnu manuelenu klimu. To je suština moje primedbe na klimatizaciju, pa i besmisao "automatike" ili "dualne automatike"
@Moron
Dosta automobila ima na centralnom tunelu klimatizaciju i za putnike pozadi. Meni je taj zadnji klimatizacioni otvor vezan za levu zonu klime. Slazem se da je malo glupo da se jedan prostor deli na dve zone, ali sta je tu je.
Verujem na keca. Oseti se čak i bez merenja. A da li sa tehničkog aspekta, odnosno aspekta iskorišćenja enrgije automatska ima smisla ili nema (isključivo napred), to ne znam. Ono što pouzdano znam je da potraga za novim autom lako sklizne u besmisao. Ja (mi) ovde trubimo mesecima (godinama), svakom autu nalazimo mane, kao da je to najbitnija stvar na svetu, i na kraju skoro nikad ne kupimo ono što bi nas stvarno zadovoljilo.
S druge strane, samo primera radi, koleginica rešila da kupi kola u 13:00, ja joj dao preporuku u 14:00, ona zvala dilera i dogovorili se. I prezadovoljna.
Dakle, taj problem koji ja imam, ona je u svom slučaju rešila za sat vremena, za razliku od mojih godina lutanja, i još se ne nazire kraj tome.
Opsesija je prokletstvo. A ja sam najverovatnije opsednut. Kao i većina ovde svraćajućih, verujem. Mora da padne skidanje...
Off-topic? Ne potpuno.
Da, sve se slažem. Blago onome što ništa o kolima ne zna. Taj nikakav problem sa kupovinom nema. A da smo ovde svi "opsednuti" i/ili malo retardirani i to verovatno stoji. Ali da nema nas retarda i media prostor bi ovde stajao neiskorišćen
@Bagzi
Imam i ja ventilaciju na tunelu pozadi, ali to ne resava problem, jer nije ista temperatura vazduha koji se izduvava na tom mestu i napred. Ja merio, a merili i u servisu... Razlika moze biti mala, ali i velika, sve zavisno koliko se u fazi grejanja zagrejani vazduh hladi na putu do zadnjih ventilacionih otvora ( a put mu je dosta duzi no do prednjih otvora ), Naravno, kad podesis na 26 i vise, pozadi je ok, ali ja napred samo u gacama da se vozim :)
Secam se, kad se pojavio 508 sa '4 zone', jedan mi rece da dodjem da probam, jer to resava moj problem. Naravno, sve da su mi trebala ta kola, mislim da je cena doplate za tu sitnicu takva da se idmah smrznem za celi zivot...
@Moron
Mudro zboris :)
Iskreno nisam proveravao je l ima temperaturne razlike napred pozadi ali ima logike. Jos da naglasim da su vam(ti) komentari uvek korektni i sto je jos bitnije nepristrasni,p a moze dosta da se iz njih nauci i implementira. Pozdrav.
Bagzi
Šta ćeš, sigurno neko jako pametan je smislio da u prednjoj zoni ( zbirno gledano ) imaš bar jedno 15 ventilacionih "duvaljki", a pozadi u najsrećnijim ( najskupljim ) varijantana ne vise od 4 komada ( noge i centralni tunel ili u B stubu ), a rešenje tog problema ( kroz 3. ili 4. zonske klime ) se papreno naplaćuje.
Što se mojih komentara tiče, grešiš da su objektivni, jer pretežno to nisu. Trudim se da dnevno ( i ) na ovom blogu bar jedno zlo učinim ( npr. vidi danas komentar kod honde NSX, a toga ima "kao blata" ). To je nekako jače od mene, jer se i inače svaki dan trudim da pomognem bar jednom čoveku koji stoji na rubu provalije. Da skoči ...
Moron
Pustiš da više duva pozadi nego napred i pojačaš ventilator ali ne na max. Kod Superba to nije problem jer ima izlaz za noge, centralni i na stubovima.
Predrag
Izvini, ali ne znaš o čemu pričaš:)
Pa čak ni kod "tvog superba" ( koji pozadi i nema duvaljke u B stubu, već samo u centralnim tunelu i za noge, što pokazuje koliko ne poznaješ ni škodu ), ne možeš da podesiš da na noge pozadi duva jače nego na noge napred!!! Ili grešim? Hajde, reci pošteno. Takva vrsta regulacije postoji samo kod vozila sa 3. i 4. zonskom auto klimom ( a super maksimalno dolazi sa . zonskom klimom, tako da je kod superba taj problem apsolutno nerešiv, bez obzira koliko para imaš )
Za zimu je najbitnije da glavnina toplote dolazi iz zone nogu ( zbog samih nogu, a i zato jer se topao vazduh, kao lakši, diže gore ). To što ćeš ti napred da "zatvoriš" svih pet centralnih duvaljki ( ne znam koliko ih superb ima ) neće rešiti ništa, jer na prednjim duvaljkama za noge vazduh duva jače nego na duvaljkama za noge putnika pozadi, pri čemu je taj vazduh koji dolazi pozadi i hladniji nego napred... Tako nešto govore i oni osnovni zakoni termodinamike, ne sećam se da li prvi ili drugi... Ako meni ne veruješ, a ti izmeri. Ili promeni zakone termodinamike, pa će topli vazduh koji putuje "2 metra" ( do pozadi ) izgubiti manji deo svoje toplote nego onaj koji putuje "pola metra" ( do napred )
Mislim, žao mi zbog superba ( a i mene ), ali, tako je ...
Moron
Moraću da te demantujem:
http://www.team-bhp.com/forum/attachments/test-drives-initial-ownership-reports/348800d1273926882-yeti-writes-car-story-review-skoda-superb-dsc_6825t_l.jpg
Moron
To što ti tražiš se kod Superba zove nazavisno grejanje i doplata je 780, 885 ili 995 € + PDV u zavisnosti od paketa. Možeš da doplatiš i grejače zadnjih sedišta. Jeftinije bi ti bilo da umesto tih doplata kupiš manji auto koji ima dobro grejanje (Yugo greje pa rastura), a najjeftinije bi ti bilo da putnicima pozadi kupiš po ćebe i vunene čarape :)
Predrag
Ha, ha...
Kako vidim, u termodinamici ne možeš da me demantuješ, mada sam ja to kao osnovac učio pre oko 25 godina:)
Priznajem, nisam znao za moguću doplatu kod superba od tih oko samo hiljadu eura za duvaljke u B stubu ( ni dileer za to nije znao kada sam superba gledao, niti je to postojalo na jednom primerku karavana "u fulu" od oko 35.000 ). Strašna "doplata". Koje je to šišanje... Kupiš i najskuplji paket za oko 33.000 eura i imaš "serijski" baš onaj problem sa hladjenjem i grejanjem o kome ja govorim ( a koji problem ima i automobil od 8.000 eura sa manuelnom klimom ).
Dve ( pogrešne ) "zone" klimatizacije, ali zato kod superba četiri displeja za čitanje zadate temperature :)
Moron
Mislim da su duvaljke u B stubu standard, bar sam ih ja video u svakom Superb-u u koji sam ušao. A ovo nezavisno grejanje podrazumeva to o čemu ti pričaš ;)
Predrag
Ispravka. U pravu si za duvaljke pozadi u B stubu, ali nema ih pozadi u centralnom tunelu, tako da je problem isti ( neuporedivo veći broj duvaljki napred no pozadi ). Dakle, svakako ni ( meni ) velelepni nema 6 duvaljki pozadi, već samo 4 ( noge i B stub ). Znači, isti problem, tako da je ta doplata od oko 1.000 eura za bolje grejanje pozadi nužna.
http://www.skodasamardzic.rs/download/document/catalog/NewSuperb_Catalogue_ENG.pdf
p.s. Ne bih da zvocam, niti mislim da pezo 508 SW može da ide rame uz rame sa superbom kafravanom ( superb je za mene "klasa iznad" ), ali kod 508 Sw doplata za "kvatro" klimu košta "samo" 540 ...
Moron
I posle ja kao ne poznajem Škodu...
Pa čim napred ugasiš suvišne duvaljke bolje greje pozadi ;)
Dragi Predrage
Pa ti se opet ponašaš kao malo dete, osim što si slab sa termodinamikom :)
Sinoć sam ja stvarno pogrešio – jer sam olako “poverovao” u ono što si napisao ( da superb ima rešenje za problem ). Danas proverih i sada mislim da si i “prevarant”, ali ti praštam jer je to škoda i jer je “ljubav slepa”.
To što superb nudi kao “opciju” ( “nezavisno grejanje” ), po ceni od 1.188 EUR-a, jeste “obično” Webasto grajanje ( koje je kod 508, recimo, 770 EUR ), ali koje “webasto grejanje” ne može nikada da zameni ( stvori uslove klimatizacije ) 3. ili 4. zonski klima uredjaj ( što superb nema ni kao opciju ).
Webasto ( osim što i ne hladi ) ne može da reši problem u tome što klimatizacija ( osim ako je 3 ili 4.zonska ) “uduvava” UVEK daleko veću količinu vazduha u prednji , nego u zadnji deo unutrašnjosti vozila. Tačno je da ti možeš da ručno podesiš ( od 0-100% ) količinu vazduha na “centralnim” ( srednjim ) duvaljkama, ali takvo podešavanje ti nemaš za duvaljke za noge ( i vetrobran ), već to ili je zatvoreno ( 0% ) ili je otvoreno ( 100% ), tako da ti NIKADA ne možeš da podesiš da napred ide, recimo, samo 30% ( odo mogućeg ) na duvaljke za noge napred, a da na noge nazad ide 100% ( što zimi može da ti zatreba “za duge ture” ).
A osim tog problema sa količinom vazduha ( potrebnom razlikom, koju ne možeš da ostvariš ), imaši problem sa razlikom temperatura vazduha u prednjim i zadnjim duvaljakma ( i leti i zimi ), zbog onih “prokletih” osnovnih zakona termodinamike :)
@Moron
Sad sam proveravao i videh da ispod prednjih sedista imam otvore koji izduvavaju u noge putnika pozadi.
I to po dva kom ispod sedista. protok vazduha priblizno iste jacine kao napred a i toplota, do duse toplo je i napolju pa mozda moje istrazivanje :) nije 100% tacno. Znaci ja u zimsku optemu ne ubacujem vunene carape :)
Bagzi
To je uobičajena lokacija duvaljki za noge pozadi i one su tako i izvedene, a nekada i deluje kao da su duple ( tj. nekada se na kraju svakog voda postavi „difuzor“ koji stvara utisak kao da su sa svake strane po dve „pljosnate“ duvaljke ).
Mislim da razlike temperatura prednjih i zadnjih donjih duvaljki ( i količine „uduvanog“ vazduha ) ne može čovek da oseti“odoka“, a ni za kratko vreme. Po mom mišljenju, treba ili merni instrument ili „dobra ladnoća“ ili „vrelina“ da sediš pozadi bar pola sata - sat da bi osetio realne manjkavosti „klasične“ ventlacije / grejanja / klimatizacije, pri čemu svi automobili izvesno nemaju taj problem u istoj meri. Imao sam 3 vozila sa „duvaljkama“ dole pozadi ( od kojih jedno i sa duvaljkama u „tunelu“ ) i, kako ja vidim ( i kako „izmerih“ ), svako vozilo ima isti problem ( pozadi ). Naravno, kao vozača, trebalo bi „dupe da me boli“ kako je onima pozadi, ali sam i ja dugo bio putnik pozadi ( a i „danas“ sam nekada ) i mislim da „zadnji putnici“ ne zaslužuju da budu „niža rasa“. To znaju i proizvodjači i baš zato papreno naplaćuju „otklanjanje tog nedostatka“ ( kroz 3 i 4. zonske klime ).
Sa klimatizacijom mi je u posebno ružnoj uspomeni ostala vitara i to baš zbog načina „raspodele“ vazduha „gore“ i „dole“. Znači, bilo je ili 0% ili 100%, pri čemu, kada ventilacija otvorena „i na gore“ ( na šoferku, sa njoj pripadajućih 100% ), količina vazduha „na šoferku“ ( a koja je stizala do glave ) je bila tako velika da bi ( pri grejanju ) glava i oči počele da bole posle jedno sat vremena. Sad, zamisli kada treba da voziš nekoliko sati sa grejanjem i ne daj bože po auto putu. Ubijalo je gore nego da si na motociklu bez kacige ... Znači, goru varijantu doživeo nisam, da zapalim i kola i ventilaciju, pri čemu je to bila najčešće primenjivana varijanta ( raspodele ) ventilacije kod japanaca iz tog vremena. Znači – dno!
A recimo, jedan prastari volvo 244, je mogao da podešava „duvanje“ na gore i dole u rasponu od 0 do 100% ( a sve posebno, kao i ono centralno duvanje ), pa si mogao da na šoferku staviš, recimo 10 ili 15% od za nju mogućeg, a na noge 100% ( ako hoćeš ). Tako si imao „tople noge, a hladnu glavu“, pri čemu se šoferka nije maglila. To je bilo tako jednostavno tehničko rešenje, da me čudi zašto danas ne postoji takvo podešavanje. Naravno i on je pozadi „na nogama“ imao isti problem koji i danas imam.