Kia Cee´d na probi "Novosti"

Druga generacija "Kijinog" popularnog modela "sid" je nastala pod dirigentskom palicom dizajnera Petera Šrajera (59), Nemca koji je karijeru počeo kao dizajner u "Folksvagenu" i koji je dao veliki pečat u "krojenju" modela "pasat" i "audi TT".
Koliko je njegova "nova dizajnerska filozofija" bila uspešna svedoče nam ne samo novi modeli "kije", već i odluka južnokorejskog giganta da Nemca postavi za predsednika "Kija motor korporacije", prvog nekorejca u istoriji kompanije koji je "dogurao" do ovog mesta.
Priču sa testa "kije sid" počinjemo upravo Šrajerom, jer taj podatak objašnjava kako je automobil "kija" od prve do druge generacije "sida" prevalila korak od sedam milja" i zašto fabrika u Žilini, u Slovačkoj, ruši sve rekorde u proizvodnji.
Skrojen po meri "evropskog" kupca, novi "sid" je otklonio sve "dečje bolesti" prethodnog modela, pozicionirao se na tržištu veoma visoko u svojoj klasi, bacivši ozbiljnu rukavicu izazova konkurenciji.
Naravno, cena je ostala i dalje veliki adut kompanije "Kija", pa "sid" sa osnovnim paketom opreme "Lh kul" i benzinskim agregatom od 1,4 litra "CVVT" (100 KS) košta 11.190 evra.
Najjeftiniji "dizelaš", u ponudi 1,4 CRDI VGT, sa 90 KS, i nešto bogatijim paketom opreme "Lh urban", košta 14.790 evra.
Na našem testu imali smo "kiju" sa novim, kažu revolucionarnim motorom, benzincem zapremine 1,6 GDI koji razvija sjajnih 135 "konja". Najjeftinija "kija", sa ovim motorom, i paketom opreme "Lh dinamik plus", košta 13.340 evra!
Ovaj motor, pored 135 razigranih "konjića", ima i solidan obrtni moment od 165 Nm već pri 4.850 obrtaja u minuti, pa uz pomoć preciznog, šestostepenog menjača (na testu smo imali manuelni, ali je u ponudi i automatski menjač) pruža mnogo uživanja u vožnji i po gradu, ali i na otvorenom.
Kompletan članak na sajtu Novosti.rs
Pitanje od milion dolara: Kome je tačno namenjen ovaj "test"? I šta je tačno testirano, koju sve serijsku opremu ima ceed? Neka me isprave me ako grešim, ali podatke o opremi, ubrzanju, potrošnji.. sve može da se nadje na sajtu KIA-e. Pri čemu su Novosti (kao i kod dizela) opet uspele da u gradu potroše manje nego što propisuje fabrika. Fenomen.
Potpuno je jasno da Novosti nisu nominalno specijalizovani automobilski časopis, ali ovakvo samodiskreditovanje, uz vrlo verovatno koketiranje sa netačnim informacijama, stvarno nikome ne služi na čast, niti je bilo kome potrebno. Ja iz ovog testa ama baš ništa o kolima saznao nisam (a stvarno sam hteo, posebno za ovaj motor). Osim da "eksmaks" nema šta nema. Vrlo korisna informacija.. Posle ovakvih bravura, testovi iz Kurira dođu ko melem na ranu..
@Dikh tu kava
jos bolje pitanje je zasto se ovakvi te(k)stovi uopste objavljuju ovde?!?
"Ovaj motor, pored 135 razigranih "konjića", ima i solidan obrtni moment od 165 Nm već pri 4.850 obrtaja u minuti"
Imam auto sa slicnim obrtnim momentom i ne vidim nista sjajno u voznji (pri preticanju). Na tolikom broju obrtaja imacete osecaj da je motor u krilima.
Ako skodislav by new ocatvia bude imala cenu kako AB najavljuje, ubice ovog EHmax sida
@ Dunster xDrive
Nije što volim Škodu, ali uporedi redovne servise i cene delova Škode i Kije!
Pomisli na vanredne troškove, u ne daj Bože situacijama.
Za šta bi se pre odlučio? A kupovna cena ista.
Plus Kiju moraš 7 godina da teraš u ovlašćen servis, jel' tako? Slažeš li se?
@Deyan_L
ajde vise pusti tu Skodu na miru, najbolja je kada spava, tema je Kija, domaci zadatak za Skodicu... :)
Kad sednete u ovu Kiju ili u novi A3 , necete primetiti neku razliku u enterijeru.
Ja probao, a vi? :)
@RS
uze mi komentar :-)
Ta citirana jezicka bravura je najsmesniji deo celokupno smesnog "testa"
kako god ali ovo je trzisno dobro postavljen auto..fali tu jos nekih stvari,ali uskoro neke velike kuce ce sklanjati pogled
@Sony
naravno! Tako nesto moze da pita samo onaj ko nije video, sve ti je oprosteno...
@ ipanema
Fali poverenje i reputacija. Još uvek su ljudi skeptični. Treba da vide posle 5-6 godina kod svog komšije, kuma, prijatelja da se nisu raspali, potrulili ili zreli za generalku.
Evo komšije imaju Atos 2001. i Accent 2000. , sada je 2013 i polako počinju da korodiraju, ali ništa strašno, recimo moj prijatelj ima Pro Ceed i kad god padne kiše, nalije 20 litara vode ispod rezervnog točka. Kažu serijska mana! Vidi, još oni ima da uče, ali su pojedine i prevazišli. Ko može da oprosti poneku manu, sigurno neće odustati
@Sony
-da li si uopste video kakav je novi Ceed?
-da li znas odakle je dosao glavni Kijin dizajner?
Kako je lep uzivo, fluidan. Ma Auris i Golf Mk7 mu ne mogu, na tom polju, prici ni do kolena(da ne kazem blatobrana).
Fantastičan auto!
Jedina zamerka na exterijeru su farovi, tj. veličina ovih "rogova". Da se završavaju tamo gde i dnevno LE-D svetlo, bili bi savršeni kao uostalom celo vozilo.
Forza KIA!
ĐenkE
Slažem se ;)
+ da malo porade na motorima i limariji. Takođe, bilo bi dobro i da su cene delova niže ;)
Danas sam slučajno zapazio da na komšijinom Cruze-u korodira zadnji desni rub. Auto je kupio kad i ja prethodnu Fabiju (krajem 2009. godine)...
Može "narod" ovde po njemu da pljuje koliko hoće, ali mislim da su KIA i HYNDAI "zbirno" po prodaji kod nas kao škoda ili blizu škode, pri čemu znatan deo prodaje škode ide na nameštene "gelendere".
Nije to toliko loš auto iako nema napredne TSI motore. Možda baš zato ...